• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • mimmi006

Tjoho! Kikar in efter en utedag, jag gillar att klippa i växter och har gått runt och klippt allt som jag har sett.
    Nu ska jag snart packa inför träffen. Det blir säkert fler träffar, tycker att nästa ska bli i Tranås!

Myriz- jag har en liknande i garaget. Tänkte slipa den och måla den svart och ha ett vitt, kraftigt linnetyg på. Jag hoppas att man kan köra med häftpistol på undersidan, hur har du tänkt att sätta på tyget?

• malins79
    Anjo2 skrev 2008-06-26 16:56:58 följande:
    jag frågar igen om det verkligen inge som har bra tips på hur man får igång förlossningen!! skulle vara så kul att få träffa sin knodd nu....
    Färdknäpp...

Jag drack basilikate fick -4bf och -8bf
  • Anjo2
    malins79 skrev 2008-06-26 17:00:41 följande:
    Färdknäpp...Jag drack basilikate fick -4bf och -8bf
    Haha ja den där färdknäppen har jag haft i tankarna...men min kära sambo är inte riktigt lika med på det där....haha

basilikate? har jag aldrig hört talas om, vart får man tag i det?
    Felicia min pärla. blomglantan.blogspot.com/
  • MildaMaränger
    MildaMaränger skrev 2008-06-26 18:02:33 följande:
    Anjo... låt mig veta när du vill veta.
    eh, jag är lite förvirrad haha... låt mig veta när du fått igång det för händer det då inget... hallonbladste ska funka har jag hört
  • tjenixen

Nu tänkte jag slänga in en fråga till er här ang. dubbelsäng. Vi har i dagsläget en sänggavel i vitt och lite furu, fin i sig MEN jag blir tokig på att bäddmadrasserna känns som om de äker ner i sängfötterna. De gör ju inte det men det känns så och jag skulle vilja ha en hel sängram så man har en fotdel med. Men har ni några tips? Hittade min stora favvo Rosiesängen men den finns typ 25 mil hemifrån så det känns inte som det är läge att säga till maken att vi ska håva in en säng på semestern hmmm. Men vad finns för alternativ? Vidalen? Hemnes? Fler? Vill ha VIT såklart:) Helst inte måla då jag känner att jag inte har den tiden nu.

• malins79

Stolarna är hemma, de står i garaget tillsammans med andra målarprojekt. Ska fota sen när Jacob somnat.

Känns så kul att det snart är dags för träff. Vi åker imorgon ca kl 9 så jag hinner kolla så att ni inte ändra något i programmet.

Svar på tråden Vita tråden del 8