• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • tjenixen

Nu har jag fotat 6åriga dotterns rum. Och som sagt, ignorerar tapet och garderober. Garderob ska hon få en stor alt två mindre vita och vi funderar på om de ska stå bakom dörren istället?? Tapet ska bli någon neutral som hon kan byta textilier etc till lättare. Favortifärgen nu är som synes röd:) T o m kläderna som hänger på knoppbrädan är röda överlag som ni ser:) Möblerna är i alla fall vita:) Tak och golv ska bytas sen med, blir vitt i taket och något laminat på golvet kanske.
    Men som sagt nu till möblering och tanke med möbler och vad hon kan tänkas behöva/avvara för att få lekplats och att det inte ska se så trångt ut.

Sett från dörren åt vänster
    Här står jag i dörren in till rummet och fotar åt vänster.

Sett från dörren åt höger
    Här fotar jag från dörren åt högra hållet.

Från fönstret och mot dörren
    Från fönstret och snett mot dörren (där vi ev tänkt ställa framtida garderober)

Sett från sängen mot garderoben och dörren
    Här sitter jag i sängen och fotar mot dörren/garderoberna.

Den ena garderoben rymmer här alla kläder och den andra rymmer dockor, mjukdjur, spel/pussel, dockservis, vävstol, och lite blandad kompott. (vuxenspel på övre hyllan med)
    Sen har hon ju då fullt i expedithyllan med bratz, trollz, min lilla pony, böcker, barbie, dockmat etc
    Ändå har hon ju då inte fått mycket nya egna leksaker i och med att hon är tredje barnet och även har 3 äldre kusinbarn hon fått ärva av.

• Beatrize74

För er som inte vet hur det är att bo med en ekorre så kan jag mer än villigt berätta...

...att efter att ha röjt lite i förrådet, rensat linneförrådet, vardagsrumsskåp, tvättstuga och hall på saker och sorterat i "Slängpåse", "Skänkpåse"...och kommit upp till FEM stycken svarta sopsäckar med SKRÄP och tre stycken pappkassar med saker som ska skänkas bort....

...kan man finna maken ute på gården, med huvudet i en svart sopsäck och med innehållet utplockat över hela garageuppfarten sägandes:
    "Den hääär gamla tröjan är ju jättebra att ha som torktrasor"
    eller
    "Men varför ska vi göra oss av med den här trasiga skurhinken, den funkar bra när jag ska tvätta bilen"
    eller
    "Den här gardinskenan kan vi ju behöva om vi skaffar fler fönster...det är ju bara att kompletterköpa det vi ska ha...eller...jaha...ska vi inte ha Kirschstänger uppe då?"

Och måttet är rågat när han plockar upp en termos som saknar innanmäte:
    "Jag tror killarna har lagt ur lite delar på jobbet, så det finns att komplettera med där"
    och går och ställer in den på köksbordet.

GAAAAAH!!!!!!!!!!
    Och då har han ändå blivit bättre...bra mycket bättre!

Jag sätter snart ut en annons på Blocket
    "Ekorre bytes mot en påse jordnötter!"

• tjenixen
    Beatrize74 skrev 2008-06-26 20:44:27 följande:
    För er som inte vet hur det är att bo med en ekorre så kan jag mer än villigt berätta......att efter att ha röjt lite i förrådet, rensat linneförrådet, vardagsrumsskåp, tvättstuga och hall på saker och sorterat i "Slängpåse", "Skänkpåse"...och kommit upp till FEM stycken svarta sopsäckar med SKRÄP och tre stycken pappkassar med saker som ska skänkas bort.......kan man finna maken ute på gården, med huvudet i en svart sopsäck och med innehållet utplockat över hela garageuppfarten sägandes:"Den hääär gamla tröjan är ju jättebra att ha som torktrasor"eller"Men varför ska vi göra oss av med den här trasiga skurhinken, den funkar bra när jag ska tvätta bilen"eller"Den här gardinskenan kan vi ju behöva om vi skaffar fler fönster...det är ju bara att kompletterköpa det vi ska ha...eller...jaha...ska vi inte ha Kirschstänger uppe då?"Och måttet är rågat när han plockar upp en termos som saknar innanmäte:"Jag tror killarna har lagt ur lite delar på jobbet, så det finns att komplettera med där"och går och ställer in den på köksbordet. GAAAAAH!!!!!!!!!!Och då har han ändå blivit bättre...bra mycket bättre!Jag sätter snart ut en annons på Blocket"Ekorre bytes mot en påse jordnötter!"
    Gud, vad jag skrattade när jag läste din beskrivning av maken men jag kan tänka mig att det var allt annat är roligt när han plockar upp det du har rensat bort.
  • Enji

Bea-> att du inte blir krönikör.. gud, så roligt

• kickan08

Gokväll på er!

Vilket härligt inlägg, Bea, skrattade högt! Du skriver så bra och träffande, min man är nog rätt lik din i det avseendet.Vad ska man göra åt dem?

Vill önska alla resenärer en härlig dag/helg! Ni kommer säkert få det helt underbart! Hoppas ni visar bilder på allt fint ni shoppat!!

• Beatrize74
    tjenixen skrev 2008-06-26 20:37:32 följande:
    Nu har jag fotat 6åriga dotterns rum. Och som sagt, ignorerar tapet och garderober. Garderob ska hon få en stor alt två mindre vita och vi funderar på om de ska stå bakom dörren istället?? Tapet ska bli någon neutral som hon kan byta textilier etc till lättare. Favortifärgen nu är som synes röd:) T o m kläderna som hänger på knoppbrädan är röda överlag som ni ser:) Möblerna är i alla fall vita:) Tak och golv ska bytas sen med, blir vitt i taket och något laminat på golvet kanske.Men som sagt nu till möblering och tanke med möbler och vad hon kan tänkas behöva/avvara för att få lekplats och att det inte ska se så trångt ut.Här står jag i dörren in till rummet och fotar åt vänster.Här fotar jag från dörren åt högra hållet.Från fönstret och snett mot dörren (där vi ev tänkt ställa framtida garderober)Här sitter jag i sängen och fotar mot dörren/garderoberna.Den ena garderoben rymmer här alla kläder och den andra rymmer dockor, mjukdjur, spel/pussel, dockservis, vävstol, och lite blandad kompott. (vuxenspel på övre hyllan med)Sen har hon ju då fullt i expedithyllan med bratz, trollz, min lilla pony, böcker, barbie, dockmat etcÄndå har hon ju då inte fått mycket nya egna leksaker i och med att hon är tredje barnet och även har 3 äldre kusinbarn hon fått ärva av.
    Jag ska klura lite...kanske tar en liten stund... jag har nämligen samma "problem" med min sons rum, fast han har ändå lite klurigare eftersom han har snedtak!
Svar på tråden Vita tråden del 8