• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Peak

Trollens mamma skrev 2008-06-26 12:04:59 följande:

MiaMariah:Du har en underbar blogg!Tro inget annat,de som skriver så där gör det av ren och skär avundsjuka!Ja,ni har nog rätt angående mattan.Ska nog skicka tillbaks den.Men nog undrar jag.Fick just mail därifrån.Mellanskillanden för mej att betala(matta o frakt) blir 60 euro.Sen när jag ska skicka tillbaka den,blir c.20 euro.Så 80 euro till att betala för 50 cm längre matta.
    kan du inte sälja den och sedan köpa en ny? Om du ändå "förlorar" 80 euro på affärena tt skicka tillbaka den, kan du ju sänka den med 50 euro?
  • Peak
    malins79 skrev 2008-06-26 14:43:19 följande:
    Peak har du fått någon respons på mejlet du skickade igår?
    hmmm, vem skulle jag nu maila?
  • Peak
    malins79 skrev 2008-06-26 14:43:19 följande:
    Peak har du fått någon respons på mejlet du skickade igår?
    respons på vilket mail?
  • tjenixen
    malins79 skrev 2008-06-26 14:38:37 följande:
    Jag har reserverat de två leksandstolarna, men ska gå och köpa dom sen när Marcus är hemma. Går inte så bra att bära hem två stolar med barn med sig. De var i fint skick men gråa och en ful klädsel men det ska åtgärdas. Det som är så bra med vår secondhand är att dom som handlar där(förrutom mig då) köper saker och ting att ha i befintligt skick. Därför kan man hitta många gobitar där. Min bilresa till Stockholm är räddad, nya nr av Lantliv damp ner i brevlådan idag. Ska inte öppna och läsa den förrän imorgon!
    Vad skönt att stolarna fanns kvar. Att du vågade lämna dem där, någon annan hade ju kunnat norpa dem när de var så billiga ju.

Oj, hoppas det inte är du som kör imorgon:)
  • malins79
    Peak skrev 2008-06-26 14:49:21 följande:
    respons på vilket mail?
    Mejlade du inte en konsult igår som fanns i huset från Proffice, du skrev det i min inbox igår. Men jag kanske missuppfattade det du skrev. Får nog kolla vad du skrev
  • Peak
    malins79 skrev 2008-06-26 14:52:47 följande:
    Mejlade du inte en konsult igår som fanns i huset från Proffice, du skrev det i min inbox igår. Men jag kanske missuppfattade det du skrev. Får nog kolla vad du skrev
    jaja jo...jag mailar om typ allt så jag blev lite förvirrad
    Jag pratade med henne och hon sa att kunden är jättenöjd med mig och mitt arbete och de är medvetna om att de inte använder mig fullt ut och ska bli bättre på att hitta fasta uppgifter. Så fram till sem kommer det fortsätta vara lugnt, sedan ska vi ta ett snack i aug. Men jag känner ändå för att göra något annat. Håller på och letar kurser, en kompis (annan ort) ska läsa administration och organisation & ledarskap på distans, men jag hittar inga som jag verkar kunna läsa här hemma...
  • malins79
    tjenixen skrev 2008-06-26 14:50:20 följande:
    Vad skönt att stolarna fanns kvar. Att du vågade lämna dem där, någon annan hade ju kunnat norpa dem när de var så billiga ju. Oj, hoppas det inte är du som kör imorgon:)
    Näe det får vi hoppas. Men dom sätter på en lapp så jag hoppas de som handlar där är ärliga, det har aldrig varit något problem innan och dessa stolar ha stått där i tre veckor.

Jag ska åka i baksätet och dricka kaffe så det är lugnt!
  • tjenixen
    malins79 skrev 2008-06-26 14:57:11 följande:
    Näe det får vi hoppas. Men dom sätter på en lapp så jag hoppas de som handlar där är ärliga, det har aldrig varit något problem innan och dessa stolar ha stått där i tre veckor.Jag ska åka i baksätet och dricka kaffe så det är lugnt!
    nej, jag menade att du hade ju varit inne en annan dag och tittat på dem och sen gått hem för att gå tillbaka idag om jag inte missförstod dig? Det var det jag menade att du vågade lämna dem:)
Svar på tråden Vita tråden del 8