• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • mimmamum

Varsågod! Försökte nämligen klicka där och det gick inte!

• Beatrize74
    Det ljuva livet skrev 2008-06-25 21:58:23 följande:
    Bea, söta du! Hur snabbt skriver du egentligen? *och när kommer den där romanen jag önskade mig för evigheter sen, den borde du ju hinna med emellan allt annat*Jag har efter mycket om och men fått tag på en privatläkare som jag ska till imorgon, men det tog rätt många samtal att fixa det. Hoppas att han kan hjälpa mig, min läkare (som tagit hand om mig och all min skit i ca 4år) menade på  per telefon i måndags att så kan det bli och att jag nog fick stå ut med det i ca 6 veckor.Bordet jag målade var nog i bra mycket värre skick en ditt, jag hittade det i en contailner med sprickor i fanéren på bordskivan, de blev ju inte bättre av att det stod ute i i regnet i ca två veckor innan jag kom mig för att ta in det. Pillade bort det som var trasigt, limmade där det gick och spacklade det med träspackel. Bordsskivan är inte helt slät men så är ju bordet shabby
    Du är go du!

Vilken tur att du fått tid idag hos läkaren...antar att  jag kaaanske kan läsa om hur det gått några sidor fram, men jag har några sidor att läsa ikapp så jag svarar på en gång...hihi...

Men...du ger mig nu lite hopp om att även vårt bord kan bli fint ju...jag ska visa bilderna för maken så får han bedöma hur han vill att vi ska göra. Det är hans pappas fasters gamla bord och jag vill inte bestämma över de få saker han har kvar efter henne.
  • aneka

frågar igen om någon kan tänkas veta var man kan köpa en röd gammaldags hushållsvåg?

• Beatrize74

Videli - ett varmt grattis till att budgivningen gick så bra och över förväntan. Härligt!

Sååå...nu fick du helt plötsligt ett "hål" där visningarna skulle ha varit...det måste väl kännas tacksamt (och liiite förvirrande?)

malins79 skrev 2008-06-26 06:27:55 följande:
    Idag ska jag springa in på vår secondhandbutik och kolla de två grå Leksandstolarna finns kvar, då ska jag köpa dem. De kosta bara 180kr för 2st och jag har tänkt på dem i två veckor, så då måste jag bara köpa dem. Jag ska ha dem i vårt arbetsrum om de finns kvar. De stolarna vi har där sjunger på sista versen. Jag har drömt om att gå på anställningsintervju hela natten.
    Gah...galna människa. 180 kronor för tvåååååå....och du köpte dem inte???
    Jag ska verkligen hålla tummarna för dig att de finns kvar, de kan ju bli hur fina som helst i arbetsrummet ju.
  • tjenixen
    mimmamum skrev 2008-06-26 12:37:42 följande:
    Jag gråter  Hittade värsta fyndet på blocket, ett ursött litet vitt skrivbord med stol för 200 kr! Ringde 20 minuter efter annonsen kommit ut och då var de reserverade, han skulle höra av sig om tjejen ändrade sig. Nu är annonsen borta från blocket.... *snyftar*
    Ja, blääää. Förmodar att jag råkar ut för samma sak nu. Hittade värsta garderobsfynden och så ska någon annan kika på dem kl 15. Vaddå kika på dem? Jag vill ha dem, jag behöver inte kika på dem jag tar dem på studs men nä, jag får nog se det som så att de som kikar på dem ska ha dem. Suck. bara att leta vidare..... Men förstår din besvikelse när man äntligen hittar något man verkligen skulle kunna tänka sig och så är någon annan före bläää.
  • Camilla R

Trollens mamma skrev 2008-06-26 12:04:59 följande:

Ja,ni har nog rätt angående mattan.Ska nog skicka tillbaks den.Men nog undrar jag.Fick just mail därifrån.Mellanskillanden för mej att betala(matta o frakt) blir 60 euro.Sen när jag ska skicka tillbaka den,blir c.20 euro.Så 80 euro till att betala för 50 cm längre matta.
    Hur mycket är frakten från Designonline till Finland? Vet bara vad frakten i Sverige är/var. Så det är klart att det blir ju dubbla fraktavgifter för dig.
    Mattan kostar dock ca 400 kronor för 50 cm extra, så porto för lika mycket känns ju inte så kul.
  • Juleja
    tjenixen skrev 2008-06-26 13:51:00 följande:
    Ja, blääää. Förmodar att jag råkar ut för samma sak nu. Hittade värsta garderobsfynden och så ska någon annan kika på dem kl 15. Vaddå kika på dem? Jag vill ha dem, jag behöver inte kika på dem jag tar dem på studs men nä, jag får nog se det som så att de som kikar på dem ska ha dem. Suck. bara att leta vidare..... Men förstår din besvikelse när man äntligen hittar något man verkligen skulle kunna tänka sig och så är någon annan före bläää.
    Ja det är som att folk inte har annat för sig än att spana på blocket, hihi
  • JagOchHan

miamariah - usch vad tråkigt med sådana kommentarer i bloggen. Den är inte alls det...

aneka skrev 2008-06-26 13:38:10 följande:
    frågar igen om någon kan tänkas veta var man kan köpa en röd gammaldags hushållsvåg?
    jag brukar hitta röda gamla köksvågar på min loppis här hemma. tror dom vill ha runt 30 kr för dom. Kolla dina loppisar i närheten där du bor så kommer du säkert att hitta nån.
  • malins79

Jag har reserverat de två leksandstolarna, men ska gå och köpa dom sen när Marcus är hemma. Går inte så bra att bära hem två stolar med barn med sig. De var i fint skick men gråa och en ful klädsel men det ska åtgärdas. Det som är så bra med vår secondhand är att dom som handlar där(förrutom mig då) köper saker och ting att ha i befintligt skick. Därför kan man hitta många gobitar där.

Min bilresa till Stockholm är räddad, nya nr av Lantliv damp ner i brevlådan idag. Ska inte öppna och läsa den förrän imorgon!

• tjenixen
    Juleja skrev 2008-06-26 14:29:32 följande:
    Ja det är som att folk inte har annat för sig än att spana på blocket, hihi
    Ja, jag sa det till maken. Man skulle behöva sitta och uppdatera blocket varje minut för att inte gå miste om fynden. En vitmålad spegelskänk för 250 kr!!!!!!!!!! gick mig förbi med en tio minuter suck. men men man får vara glad över att ibland kunna finna det man vill ha innan någon hinner före iallafall.
Svar på tråden Vita tråden del 8