• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • tjenixen

ok, min 6åriga dotter har ett rum som är ca 13 kvm och lite rektangulärt. Mitt på ena kortsidan är dörren in och på andra kortsidan är fönstret. Hon har en fullstor säng 90x200 och ett litet sängbord till det. Sen har hon en sekretär och en expedithylla. Sen har hon två stora garderober 2x80 cm och sen en liten kökssoffa (som en halv normalstor typ). Det känns som om rummet är så otroligt övermöblerat men vart gör man av alla saker om man tar bort något? Hon behöver ju en sovplats, en skrivplats, klädförvaring och förvaring för alla helskottas (ursäkta ordvalet) leksaker och böcker mm. Hur väljer man effektiva möbler så att det inte känns som om hela rummet upptas av möbler? Alla tips mottages tacksamt. Alla möbler hon har nu är vita förresten och tapeter ska bytas ut vartefter tid och pengar finns.

• malins79
    tjenixen skrev 2008-06-26 19:16:41 följande:
    Vad har ni för klädförvaring i era barnrum? Garderober? Byråar?
    Garderob och byrå i Sagas rum, Jacob kommer ha bara en garderob
  • tjenixen

Åh, vad kul ni kommer ha det imorgon. Men vi andra får roa oss bäst vi kan här på nätet och sen får ni berätta ALLT och visa bilder på ALLT när ni kommer hem:)

• Kajsa 77
    tjenixen skrev 2008-06-26 19:39:08 följande:
    ok, min 6åriga dotter har ett rum som är ca 13 kvm och lite rektangulärt. Mitt på ena kortsidan är dörren in och på andra kortsidan är fönstret. Hon har en fullstor säng 90x200 och ett litet sängbord till det. Sen har hon en sekretär och en expedithylla. Sen har hon två stora garderober 2x80 cm och sen en liten kökssoffa (som en halv normalstor typ). Det känns som om rummet är så otroligt övermöblerat men vart gör man av alla saker om man tar bort något? Hon behöver ju en sovplats, en skrivplats, klädförvaring och förvaring för alla helskottas (ursäkta ordvalet) leksaker och böcker mm. Hur väljer man effektiva möbler så att det inte känns som om hela rummet upptas av möbler? Alla tips mottages tacksamt. Alla möbler hon har nu är vita förresten och tapeter ska bytas ut vartefter tid och pengar finns.
    Har du bilder? Lite lättare att tipsa då.
    malins79 skrev 2008-06-26 19:45:31 följande:
    Det som kommer bli svårast är namnen! Jag får nog skriva ut listan med alla namnen och plugga i bilen
    Jaa, lite felsägningar kommer det nog att bli!
  • tjenixen

Kajsa: Jag ska springa ner och fota alldeles strax. Ska se om barnen håller sams framför tv´n bara. De är uppe lite längre idag då dottern som länge i morse och sonen sovit middag som han inte brukar. Kommer strax men ignorera tapeten och garderoberna för de ska väck bara tiden finns, blir nog i höst.

Svar på tråden Vita tråden del 8