• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • tjenixen

Bea: nu är jag tbx. Det är precis med kanske 5-10 cm tillgodo som expedithyllan får plats nedanför sängen (bakom dörren alltså). Så den kan jag "gömma" bakom dörren och få bort lite röra. Hyllan är ju suverän på att svälja saker men det är även risk att den känns rörig med ju. Dottern och jag får ta tag i och kånka runt möbler imorgon. Tur som är så älskar hon att möblera om, vem kan hon ha ärvt det ifrån månntro? :) Ska se om jag kan få henne att släppa ifrån sig den lilla söta soffan. Håller med er att den tar upp plats men hon älskar den och använder den emellanåt i lek men kan ju inte behålla den bara för att den är söt:) Det trista är att den inte får plats någon annanstans i huset heller. Vi bor rätt trångt för att vara drygt 180 kvm. Det är så illa planerat i detta trånga 40-talshus och vi är ju 6 personer som ska få plats helst. Men som sagt, vi kånkar runt imorgon så får vi se hur det blir. Kanske terroriserar er imorgon med, med frågor.

• Det ljuva livet
    livet från ljusa sidan skrev 2008-06-26 22:36:47 följande:
    vanilj: men stackare, usch förstår att det gjorde rejält ont! F*sen att göra så innan semestern!det ljuva livet: wow lät ju enkelt som en plätt de hänger bara rakt ner som en gardin då ju, vad är vikband?
    Ja, den hänger som en gardin. Viktband är som ett skosnöre med småblyklumpar i *bra förklaring eller hur ?* Det är jag som stavar som en kråka
  • MildaMaränger
    Det ljuva livet skrev 2008-06-26 22:37:08 följande:
    Tråkigt! Kan du inte be honom att måla ett lager färg till med pensel?
    han har packat ihop alla grejjerna.. har inte hjärta att be honom börja igen så här sent
  • Det ljuva livet
    MildaMaränger skrev 2008-06-26 22:43:22 följande:
    han har packat ihop alla grejjerna.. har inte hjärta att be honom börja igen så här sent
    Synd, har du ingen kompis/familj som kan komma och göra det så där i smyg?
  • tjenixen
    Kan du inte ta det med honom imorgon och kika i dagsljus och visa honom hur och var det syns? Inte lätt utan att trampa på tårna men även du ska ju kunna känna dig nöjd och glad över sängen ju.
  • MildaMaränger
    Det ljuva livet skrev 2008-06-26 22:44:36 följande:
    eh.. nej det vore ju ännu mer taskigt än att säga att jag inte blev nöjd eller?
  • MildaMaränger
    tjenixen skrev 2008-06-26 22:47:27 följande:
    Kan du inte ta det med honom imorgon och kika i dagsljus och visa honom hur och var det syns? Inte lätt utan att trampa på tårna men även du ska ju kunna känna dig nöjd och glad över sängen ju.
    jo jag vet... ska göra det... det kanske har smält ihop lite
  • tjenixen
    Det ljuva livet skrev 2008-06-26 22:44:36 följande:
    Fast då skulle i alla fall jag ta mer illa upp än om någon påpekade hur målningsresultatet såg ut. Det blir ju lite som att gå bakom ryggen och det tycker jag är fel. Jag skulle nog ta upp det med maken och visa.
  • mimmi006

Jag skulle be honom slipa den och ta en pensel... tyvärr blir det en knottrig struktur av roller...

Svar på tråden Vita tråden del 8