• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Det ljuva livet
    MildaMaränger skrev 2008-06-26 22:47:54 följande:
    eh.. nej det vore ju ännu mer taskigt än att säga att jag inte blev nöjd eller?
    Kanske det... Lät lite som om du inte ville säga alls att du inte blev nöjd. Tjenixens förslag lät ju onekligen bättre .
  • MildaMaränger
    mimmi006 skrev 2008-06-26 22:49:48 följande:
    Jag skulle be honom slipa den och ta en pensel... tyvärr blir det en knottrig struktur av roller...
    jag fattar inte heller.. hon som sålde färgen sa att det inte skulle bli det med den färgen och rollern... jag var NOGA med att påpeka att jag inte ville ha rollermärken
  • mimmi006

Nej, så säger alla! Jag tycker också att det blir märken tom av en skumgummi. Vi har rätt, de har fel! Är det väldigt mycket? man kanske bara kan putsa av den litegrann?

MildaMaränger skrev 2008-06-26 22:53:40 följande:
    jag fattar inte heller.. hon som sålde färgen sa att det inte skulle bli det med den färgen och rollern... jag var NOGA med att påpeka att jag inte ville ha rollermärken
  • malins79

God morgon!!!

Idag bär det av till Stockholm.
    Sitter och dricker kaffe läser om stackars Vanilj, krya på dig!

Det ska bli så kul att få gå i affärer med andra likasinade, tror faktiskt jag har handlat tidigare med någon som brinner lika starkt för inredning som jag.

Jag kommer kolla in i tråden ikväll när vi är hos vår kompis och äter, annars blir det inget förrän söndagem.

• Enji

Gomorron

Trevlig resa till alla som reser till Sthlm idag

Själv, tänkte jag och barnen åka till min syster idag. Verkar vara bra för det ser ut att bli regn.. Hon var i Gekås i veckan och fick med sig fodrade regnkläder till mina barn. 159:-/set.. billigt och bra. Hoppas jag att de är fina också.

• malins79
    Enji skrev 2008-06-27 06:24:39 följande:
    GomorronTrevlig resa till alla som reser till Sthlm idag Själv, tänkte jag och barnen åka till min syster idag. Verkar vara bra för det ser ut att bli regn.. Hon var i Gekås i veckan och fick med sig fodrade regnkläder till mina barn. 159:-/set.. billigt och bra. Hoppas jag att de är fina också.
    De regnställen ska vara bra. Jag vet flera som har dem till sina barn och de har varit nöjda.
  • mimmamum

Godmorgon alla pigga!

Måste bara berätta! Igår missade jag ett blocketfynd pga blocketgamar! Det visade sig vara min bästa vän som var kvinnan som ringt före mig! MEN hon fick inte heller fynden för när hon ringde tillbaka hade mannen redan sålt möblerna trots löftet till min kompis! Dålig stil!!

Ni som är lärare! Jag fick en smärre chock igår när jag fick min lönespec. Jag får 0 kronor i sommar trots att jag nu är i tjänst efter föräldraledighet! Jag har fått svaret att man får gå i tjänst tre gånger på ett år och alltså få lön vilket jag gjort. Har varit i tjänst två gånger i år men fick nu svaret att jag redan förbrukat mina tre perioder förra året! Någon som är insatt? Jag får leva på luft i sommar! Gråter

• Anton2005

God morgon! Åh vad jag är avis på alla som åker till Stockholm och träffen. Hoppas ni får supermysigt. Idag ska jag försöka måla lite ramar tänkte jag och sen fortsätta röja på olika ställen i huset där det alltid samlas små högar med saker som man inte vet vart de ska göras av (eller som sambon tror inte har någon egen plats) Varför blir det alltid så?

Svar på tråden Vita tråden del 8