• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • mimmi006

Mimma- jag har också levt på luft en sommar, men det låter konstigt att det har med perioderna att göra. Jag tror att det har med hur många semestergrundande dagar du har jobbat. Hur mycket har du jobbat i år?

• Beatrize74
    mimmamum skrev 2008-06-27 06:52:34 följande:
    Godmorgon alla pigga!Måste bara berätta! Igår missade jag ett blocketfynd pga blocketgamar! Det visade sig vara min bästa vän som var kvinnan som ringt före mig! MEN hon fick inte heller fynden för när hon ringde tillbaka hade mannen redan sålt möblerna trots löftet till min kompis! Dålig stil!!Ni som är lärare! Jag fick en smärre chock igår när jag fick min lönespec. Jag får 0 kronor i sommar trots att jag nu är i tjänst efter föräldraledighet! Jag har fått svaret att man får gå i tjänst tre gånger på ett år och alltså få lön vilket jag gjort. Har varit i tjänst två gånger i år men fick nu svaret att jag redan förbrukat mina tre perioder förra året! Någon som är insatt? Jag får leva på luft i sommar!
    Oj...jättetufft ju!
    Jag har uppfattat det som att man får ta ut tre perioder per "LÄSÅR" och inte per år så jag har för säkerhets skull tagit jul och sommar och struntat i smådagarna runt sportlov och höstlov. Hoppas det löser sig på något sätt för er.
    Anton2005 skrev 2008-06-27 06:53:13 följande:
    God morgon! Åh vad jag är avis på alla som åker till Stockholm och träffen. Hoppas ni får supermysigt. Idag ska jag försöka måla lite ramar tänkte jag och sen fortsätta röja på olika ställen i huset där det alltid samlas små högar med saker som man inte vet vart de ska göras av (eller som sambon tror inte har någon egen plats) Varför blir det alltid så?
    Vi "stanna hemma"-are får nöja oss med att röja istället. Två släpvagnslaster ska iväg idag till återvinningsstationen...det ska kännas SÅ tillfredsställande att se sakerna försvinna från uppfarten.
  • LinaoMatilda

Hej! Sitter på flygplatsen och väntar på flyget. Så spännande! Vi ses snart. Och ni som inte kan följa med nu hoppas jag kan komma nästa gång! Kramar.

• Beatrize74

Ha det så jätteroligt nu alla "Stockholmsresenärer"!

Hur många blir ni förresten? Och vilka ska åka? Det vore kul att se en liten sammanställning!

• Beatrize74

Det kommer bli öööken här i tråden när alla är borta och shoppar...hihi.

För en gångs skull kanske man kan hinna läsa ikapp!

Jag frågade maken nyss om det inte var dags för honom att åka iväg till jobbet idag.
    "Näe, jag har tagit ut semester idag, utifrån att det skulle vara bra väder"

Vilken överraskning! Genast blev förutsättningarna bättre för att få det mycket mer klart här hemma inför kalaset imorgon...man vill ju att barnen inte ska behöva riskera livet när de ska gå på toaletten eller att vi eventuellt skulle kunna vara inne om det regnar.

• Hanna E

Godmorgon!

Lite avundsjuk på er Sthlms-resenärer får jag allt säga att jag är! Hade varit så kul att shoppa med några som förstår sig på smakSkrattande

Igår fyllde jag år och fick fina presenter! Är verkligen som ett barn när jag fyller år, blir löjligt glad för varje litet kort, sms och telefonsamtal. På kvällen kom familjen hit och åt tårta, mysigt.

Hade önskat mig en dammsugare av sambon, men det tyckte han var alldeles för tråkigt... så jag fick presentkort på en elektronikaffär istället, och så hade han varit ute och spontanköpt ett skåp till mig! Blev jätteglad, han brukar inte vara så engagerad i det här med presenter i vanliga fall...

Detta skåpet var det, ganska stort, men ska hänga på väggen. Var tycker ni att det passar? Vi har väldigt lite väggar i köket, så där går det tyvärr inte... kan man ha det i sovrummet? Jag är ju på G att göra om där (önskar mig förövrigt Knyttis sovrum!)... vad ska jag ha i tycker ni?

Malins: Gud vilket stolkap!

Bea: Min sambo samlar också på allt... han blir uppriktigt sårad över minsta trasiga sladd jag slänger, så jag har slutat tala om det, spelar ovetande de få gånger han frågat efter ngt jag slängtRäcka ut tungan

Tilde blir storasyster i Juli -08!
  • Beatrize74
    beep beep skrev 2008-06-27 07:06:11 följande:
    Igår var de shopping!  Ett nytt vitt överkast och sen massor av olika vita tyger som de ska sys hjärtan av. - Vad tror ni om att sätta massor av hjärtan på tråd över spjälsängen som en storts mobil?!Var även en sväng på Lilla Huset i kna. Och fick med mig ett lavedelhjärta till vårt linneskåp.
    Sött hjärta! Det kan bli jättefint med olika hjärtan på tråd ju.
  • mimmi006

*vink, vink*

LinaoMatilda skrev 2008-06-27 08:00:08 följande:
    Hej! Sitter på flygplatsen och väntar på flyget. Så spännande! Vi ses snart. Och ni som inte kan följa med nu hoppas jag kan komma nästa gång! Kramar.
  • Vaniljdröm

Godmorgon på er!
    Fint väder, liiite bättre i foten.
    Håller med dig Bea att det blir tomt här i tråden. Hoppas på en riktig renoveringshelg istället!

Svar på tråden Vita tråden del 8