• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Anton2005

mimmamum- Nu blev jag nervös att mitt blocketfynd som jag ringde och paxade igår ska vara borta. Usch va trist för dig med lönen, och superirriterande när man inte vetat om det sen innan att det fungerar så. Tyvärr har jag ingen aning hur det brukar vara.

• mimmamum

Anton, jag håller tummarna för dig! Vad är det för fynd?

Jag det är verkligen trist. INGEN har berättat detta trotsa att jag ringt flera gånger. Tur att jag har en hobbyverksamhet!

• malins79
    Anton2005 skrev 2008-06-27 06:56:53 följande:
    mimmamum- Nu blev jag nervös att mitt blocketfynd som jag ringde och paxade igår ska vara borta. Usch va trist för dig med lönen, och superirriterande när man inte vetat om det sen innan att det fungerar så. Tyvärr har jag ingen aning hur det brukar vara.
    Är det de små rottingstolarna? Hoppas de finns kvar!
  • beep beep

Igår var de shopping!  Ett nytt vitt överkast och sen massor av olika vita tyger som de ska sys hjärtan av.

- Vad tror ni om att sätta massor av hjärtan på tråd över spjälsängen som en storts mobil?!

Var även en sväng på Lilla Huset i kna. Och fick med mig ett lavedelhjärta till vårt linneskåp.

IMG_0123.JPG

~~Bebis september 2008~~ www.sottsomsocker.blogspot.com
  • beep beep
    Anton2005 skrev 2008-06-27 06:56:53 följande:
    God morgon,
    Såg ditt fynd igår! Verkligen fina. Skulle du måla dem vita? kommer nog bli supersnyggt!
    mimmamum skrev 2008-06-27 06:52:34 följande:
    Godmorgon alla pigga!Måste bara berätta! Igår missade jag ett blocketfynd pga blocketgamar! Det visade sig vara min bästa vän som var kvinnan som ringt före mig! MEN hon fick inte heller fynden för när hon ringde tillbaka hade mannen redan sålt möblerna trots löftet till min kompis! Dålig stil!!Ni som är lärare! Jag fick en smärre chock igår när jag fick min lönespec. Jag får 0 kronor i sommar trots att jag nu är i tjänst efter föräldraledighet! Jag har fått svaret att man får gå i tjänst tre gånger på ett år och alltså få lön vilket jag gjort. Har varit i tjänst två gånger i år men fick nu svaret att jag redan förbrukat mina tre perioder förra året! Någon som är insatt? Jag får leva på luft i sommar!
    Nä, får de verkligen göra så?! Jobbigt när de är sommar då pengarna verkligen rullar som mest.
     Hoppas de löser sig på något sätt!

Tråkigt när försäljare gör så fast de lovat...Dålig stil!
    ~~Bebis september 2008~~ www.sottsomsocker.blogspot.com
  • Anton2005

mimmamum-dessa är det som sambon ska hämta hem idag www.blocket.se/vi/16915502.htm malins-ja annars blir jag sur om han sålt dem beep beep- har inte bestämt om de ska bli vita än. Lutar nog åt att jag behåller dem som de är och syr vita dynor till och kanske köper ett par små gant kuddar och sätter i. Har precis sprayat färdigt ett par stota rottingfotöljer till hallen på övervåningen som jag hoppas kunna visa bilder på snart

• tjenixen

mimma: har ingen aning om vad som gäller. Men vad konstigt att ingen berättat något om det för dig för det är ju en ganska viktig upplysning att man inte får ett nickel under sommaren. Jag som pluggar för ju inte heller ett öre under sommaren om jag inte jobbar men det vet jag ju om i förväg och kan planera för det. Hoppas det löser sig.

• FruPuffen
    Hej!! Idag bär det av till Sthlm för min del med! Packar och inväntar barnvakt just nu . Är alldeles uppspelt också av ett blocketfynd som Videli tipsade om, törs dock inte säga något än... . Fast dom finns säkert inte kvar, det var alldeles för bra. Vi får se vad som händer, har mailat...
    Mimma: Nej men FY vad trist med pengarna!! Det måste ju har blivit nåt fel, eller vad? Jag är inte insatt i det där med att gå i tjänst eftersom jag inte är fast anställd tyvärr. Men jag hoppas verkligen att det löser sig för dig!
    Anton:Hoppas att ditt fynd finns kvar!!
Svar på tråden Vita tråden del 8