• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Videli
    Det ljuva livet skrev 2008-06-28 20:11:47 följande:
    Åh, kan hända att jag lägger ett bud
    Jaaaa gör det, var ju superbilligt...
  • Trollens mamma

Alltså den är ju heltgaaalet vad billigt skrivborden är i Sverige!!!

Jag var på loppis igår,hittade 3 skrivbord av intresse,men priset på dom var 250-300 euro.

• Videli
    Det ljuva livet skrev 2008-06-28 20:22:53 följande:
    Hej föresten!Åh, vad jag har varit avis på alla stockholms shopparna idag.. Videli: Har inte du varit med på träffen? en soffa, som kanske skulle passa dig om den inte fanns i gbg: www.blocket.se/vi/16948979.htm
    Jaaa den var jättefin...
    Nej tyvärr var jag inte med på träffen. Från början var det fullt upp med lägenhetsförsälnigen, så jag passade på att boka på lite jobb idag oxå...

Men jag försöker hålla i mina pengar nu och bara lägga dom på möbler, allt de dära smått får jag ta när vi flyttar in.
    Vi har ju trots allt köpt 9 rum o kök som måste fyllas.... (vilket världsproblem)
  • Det ljuva livet
    Videli skrev 2008-06-28 20:53:30 följande:
    Jaaa den var jättefin... Nej tyvärr var jag inte med på träffen. Från början var det fullt upp med lägenhetsförsälnigen, så jag passade på att boka på lite jobb idag oxå...Men jag försöker hålla i mina pengar nu och bara lägga dom på möbler, allt de dära smått får jag ta när vi flyttar in.Vi har ju trots allt köpt 9 rum o kök som måste fyllas.... (vilket världsproblem)
    Ta det lungt! Gör inte tabben som jag gjorde, nu behöver jag ju inte några fler möbler . *tråååkigt*

Kajsa: Berätta allt! Var dolk som du hade tänkt dig?! Ingen Ove 63 med?
  • Sötnöt

En fråga till er "vita" experter, då jag själv har grotesk beslutsångest...
    Om ni fick välja helt fritt mellan att flytta in i ett hus byggt 1909 och delvis renoverat (men skulle behövas en hel del ytterligare renovering för att bli som ni vill ha det, som myt kök, golv, badrum med mera, med mera). Läget är ganska "lågt bort från allt" så att säga.
    ELLER
    Bygga helt nytt och få det exakt exakt om ni vill ha det i "gammal stil" men huset ligger i ett bostadsområde eller iaf tillsammans med 4 andra hus. Detta alternativ blir vid första anblick rejält mycket dyrare.

Kan man få samma charm i ett nybyggt hus är väl egentligen min fråga till Er?

tac för synpunkt/åsikt

Vad väljer ni

• Kajsa 77
    Det ljuva livet skrev 2008-06-28 20:59:31 följande:
    Ta det lungt! Gör inte tabben som jag gjorde, nu behöver jag ju inte några fler möbler. *tråååkigt*Kajsa: Berätta allt! Var dolk som du hade tänkt dig?! Ingen Ove 63 med?
    ska återkomma med detaljer.Måste lägga två speedade barn först!
  • tjenixen

Bea: Härligt att kalaset blev toppenbra även om vädret inte visade sig från sin bästa sida.

MM: Åh, jag hoppas verkligen att allt är bra med Numberones lilla Ellen. Och så håller jag tummarna för att du inte hör av dig hit imorgon för då ligger du och snusar bebis:)

HannaE: Oj, kånkat fåtölj alldeles själv. Ja, det blir kanske bebis av det hela. Jag möblerade om i sonens på dagen och innan midnatt var bebis född så nu väntar jag spänp på vad du får i natt:)

Vaniljdröm: Oj, vilka kap du gjort. Fiiiint parasoll och disktrasorna blev jag sugen på.

Tjock kulan: Grattis till nya kameran.

Lcroft: Så tjusig kåtan blev mot innan då den var bastulik:)

Kajsa: Nu vill vi såklart veta ALLT om vad ni gjort, vem som sa vad, vad ni köpte etc:)

hoppas att jag inte glömde något/någon nu. Sitter här på pass utanför sonens rum då han bara vill springa upp ur sängen och inte alls sova som han borde göra vid det här laget. (Han är 3 år).

Svar på tråden Vita tråden del 8