• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Beatrize74

Lycka till med renoveringarna...för en gångs skull känns det som om jag kanske kan överleva det här...hihi.

"Regntunga skyar, vartän jag ser" - det bådar INTE gott inför eftermiddagens kalas. Det lutar åt att vi får ta in sex stycken godishöga illbattingar in i byggröran istället för att kunna vara ute i trädgården. Gaaah!

• Sunna
    Vaniljdröm skrev 2008-06-28 08:40:22 följande:
    13Spännande! Vad ska renoveras måntro?Sunna,Vi renoverar hallen på nedervåningen. En trång liten historia med hela 6 st dörrhål. Svårmöblerat!Nu blir det iaf vitt, fräscht och helt ok förvaring! Hallen är ju viktig. Det första ens man möts av liksom.
    Ja vist är det svårt med en trång hall. Vi har fyra dörrhål plus trappuppgången, så vi har oerhört svårt att få till någon förvaring över huvud taget. Det är flera små korta väggar, och jag letar febrilt efter en smal byrå till en av dessa väggar. Det verkar vara omöjligt att hitta en i min smak!
  • Tjock kulan

Halloj i tråden
    Ja då är väl majoriteten av vita hemmarna i el Stockholmo o shoppar

Ska försöka ta mig till en loppis här i byn och se vad de har för kul saker, letar ju fortfarande efter ett månbord och ett högt men smalt skåp till en liten väggbit i hallen,inte det lättaste att hitta . Sen blir det nog en sväng till Ikea för inhandling av rullgardiner till sovrummet.

Anton:Glömde skriva igår, vilket fint sovrum ni fått.

Mia: Fiiint vardagsrum, skåpen är fantastiska.

Fluffiga: Ang soffdiskussionen, jag röstar för tvåan den gråa, den tycker jag va snygg.

• Kaktus76

Fluffiga: Jag röstar på alternativ nr: 2, den tycker jag var jättefin!!

Miah M: Jättefin soffa ni har och allt runt om också för den delen!

MM: Åh,vad spännande. Tänk att snart är det inte länge tills du får snusa bebis..... Har du hört något nytt från numberone då?

• Kaktus76

Hallo förresten!!!

Hoppas alla har det gott. Här är det mulet och soligt om vart annat,men iaf varmt!

Lillan ligger och sover och A bygger lego med maken. Själv sitter jag framför dator´n(som ni kanske förstår) med en färgtoning i håret i lugn och ro. Är det det som kallas egen tid?!

Någon som vet vart man kan få tag på fina,vita salt och krydd kar i trä? Såg i Lantlivs nyaste nummer,men den stora var så dyr.

Vad har ni för projekt planerade idag då?

13: Vad ska ni renovera då? *NYFIKEN*

• MariaV

Hej. Här inne var det inte så livat
    Angående fluffigas soffval så skulle jag satsa på nummer 1.

Idag är jag själv hemma med lilla dottern. Själv är jag helt slut och hemmet är en katastrof. Skulle även behöva tvätta, men jag orkar inte! Har nog förmodligen med den allt tyngre magen att göra.

• MiaMariah
    Camilla R skrev 2008-06-27 22:11:12 följande:
    Tror att vi har precis likadana Vi har Furninovas 'Set-up" modell Edge i brunt (samt även fåtölj och fotpall i vitt, eller rättare sagt så var den vit) Jag gillar modellen jättemycket. Det är en "lillebror" till deras modell 'coffee' som bl a säljs på Mio-möbler.
    Vår är Furninovas Ebba i färgen Earth så det var inte samma men de liknar kanske varann då. Ja, jag gillar vår hemskt mycket också.
    MildaMaränger skrev 2008-06-27 23:03:45 följande:
    Iiiiiiiiiiiiiiii nu har jag snart bara 2 dagar kvar till BB... ( som att det skulle bli så)
    Så spännande, tänk vad fort det går.. Snart myser du med en liten!
    Tjock kulan skrev 2008-06-28 09:41:10 följande:
    Halloj i trådenJa då är väl majoriteten av vita hemmarna i el Stockholmo o shoppar Ska försöka ta mig till en loppis här i byn och se vad de har för kul saker, letar ju fortfarande efter ett månbord och ett högt men smalt skåp till en liten väggbit i hallen,inte det lättaste att hitta . Sen blir det nog en sväng till Ikea för inhandling av rullgardiner till sovrummet.Anton:Glömde skriva igår, vilket fint sovrum ni fått.Mia: Fiiint vardagsrum, skåpen är fantastiska.Fluffiga: Ang soffdiskussionen, jag röstar för tvåan den gråa, den tycker jag va snygg.
    Tack snälla!
    Kaktus76 skrev 2008-06-28 12:03:08 följande:
    Fluffiga: Jag röstar på alternativ nr: 2, den tycker jag var jättefin!!Miah M: Jättefin soffa ni har och allt runt om också för den delen!MM: Åh,vad spännande. Tänk att snart är det inte länge tills du får snusa bebis..... Har du hört något nytt från numberone då?
    Tusen tack!
  • Daggdroppen

Oj så många som renoverar Bombadera med bilder under processenär ni snälla jag gillar att följa dylika projekt!

Bea: Hoppas ni klarade er undan regnet och kunde var ute

Tjock kulan: Hittade du något på loppis?

Kaktus: Härligt med egentid!

TACK för era åsikter om sofforna. Ställningen är ganska jämn ser jag. Först gillade jag själv nummer ett från början så jag såg ganska halvhjärtat på nummer två, men nu i efterhand börjar jag gilla nummer två mer. Det är något med kuddarna som ser slarvigare ut på ettan.... Det harmar mig (sägar man så hos er?) att jag inte provsatt nummer två mer. Men första intrycket var att den var skön att både ligga och sitta i.

Nummer två är 300 euro billigare också... Så vi får se vilken vi tar. Tror maken röstar för tvåan.

Idag har jag inte gjort så mycket. Var till butiken samt lagade mat på förmiddagen och rensade i en blomrabatt efter lunch, men efter det slocknade jag tillsammans med sonen då han sov middag.

• Daggdroppen

Maria: Var det du som skulle få i juli? Ni borde skriva upp er på någon bf lista så man håller ordning på er

Svar på tråden Vita tråden del 8