-
Okej, själv gillade jag inte babytravel alls, tycken den är väldigt klumpig. Sen vill jag ha en vagn med vändbar sits så alla joggers går bort. Just nu så är det Emmaljungas city cerox 360 som är bäst. Fast det är ju nästan samma problem med den då man inte kan ha barnen vända mot varandra.JePaLuLi skrev 2008-07-10 11:15:57 följande:Vi har kikat lite på syskonvagnar och för oss blir det nog en Babytravel syskonjogger. Den är smidig och inte så bred, dessutom är det bra pris på den. -
Gillar inte någon av vagnarna, men det verkar helt enkelt inte finnas någon bra syskonvagn ännu. BabyTravel är ju väldigt poppis här i området, men tycker de är så bökiga på bussen att ha göra med. Vi hade ju en Phil&Ted innan, men sambon sparkade alltid i bromsen när vi var ute å gick, så vi sålde den. Innan dess hade vi Urban Jungle, och den finns ju i syskonmodell också. Den gillar jag, men den finns inte i så kul färger dock. Men kanske blir en sådan i alla fall. Den är ju liten och smidig och med vändbara hjul. Men men...JePaLuLi skrev 2008-07-10 11:25:39 följande:Ok så olika det är Jag gillar inte alls Emmaljungas vagnar. Kruxet med syskonvagnar verkar vara att man inte kan få alla sina behov tillfredställda i en och samma vagn. Vi var inne på Teutonias S4 först, men den är väldigt stor och klumpig. Och tung framförallt. Babytraveln blir ju väldigt liten när man fäller ihop den och de nya modellerna är inte alls klumpiga. Tycker vi iaf -
JennyoPatrik
Nja, Phil och Ted syskonvagn på längden går nog bort för min del. UJn har jag ju haft innan och jag älskar den (singeln). Men det blir nog som sambon tycker och det betyder att det nog blir ståbräda. Han tycker dottern är för stor för att åka vagn när hon är två år. Då får hon allt gå själv, säger han =) -
Lycka till! Kanske blir en bebis imorgon då =) Håller tummaran för att allt går bra!Cia80 skrev 2008-07-10 22:17:55 följande:Är fortfarande hemma, sambon är också hemma nu och jag har tagit en dusch.Har fortfarande värkar, men de verkar har klingat av, gör inte alls lika ont som tidigare. Så vi avvaktar lite med att åka in tills jag får så där jätteont igen. -
Någon som hört något från Cia80? Är så nyfiken på vad det bidde för något.. för jag antar att hon är inne å föder barn nu (inte första gången dock man tror det)
-
Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-11 14:07:30 följande:
Gud så mörkt det är här..måste ha massa lampor tända, regnet bara öser ner Vi myser massor i sängen idag o bara tar det lugnt. Ska dock ta tag i Leos garderob nu o plocka ur sånt som är för litet.Vincent var föresten jätteduktig imorse När vi vaknade o skulle ta upp honom ur sängen så låg han på mage! Han hade alltså vänt sig själv från rygg till mage i sin spjälsängJa här är det likadant. Regnet bara öser ner utanför. Var ute en sväng strax innan ett och då vart det uppehåll (tack å lov). Blir nog en lata dag här med. Vi låg till halv elva i sängen, men Molly hon har inte tid att sova på morgonen. Då är hon hellre uppe å leker med sitt duplo. Nu sover hon dock lunch.
Någon som vet hur vädret skall bli imorgon? Tänkte ta familjen och åka på Horns marknad. Någon annan som skall dit? -
Horns marken är väl rätt så stort, inte som Kiviks marknad direkt dock. Förrförra veckan var vi på Rimforsa marknad, och innan dess var vi på Kisa marken. Horn ligger typ 2,5 mil söder om Kisa (ungefär 7,5 mil från Linköping). Man brukar ju kunna googla och hitta lite om marknaderna. Ulrika marknad är ju rätt stort tror jag, kommer i september någon gång tror jag.Elphaba skrev 2008-07-11 14:33:45 följande:dinana: Horns marknad, vad är det? Något stort? Och varthän? Gillar marknader, missar tyvärr Skänninge för att vi är på Gotland den veckan och har grämt mig lite över att det är så dåligt med marknader här i krokarna. Är uppväxt i Skåne, marknadernas mecka ju :)Smhi säger molnigt/mulet men uppehåll för imorgon. Söndag skulle till och med bjuda på sol på eftermiddagen. Om vi bara kunde bli friska här hemma också, sambon är nästan bra nu, lillsnuttan är "bara" förkyld, men jag har fått en rejäl släng av de onda bebisbacillerna och är halvt däckad:/ -
Fasen vad skicklig jag är på att upprepa "tror jag" i en mening. Tror jag... *LOL*
-
Nej, jag kan förstå att det känns lite dumt att åka när man är lite sjuk. Vi var förökylda hela bunten sist vi var på marknad i Rimforsa. Men det gjorde inte så mycket. Var skönt att komma ut och dessutom gjorde vi lite fynd =)Elphaba skrev 2008-07-11 15:26:32 följande:dianana: Efter en googlesökning ser jag att Horns marknad är omkr 100 knallar stor... Ulrika marknad är väl åmtinstonde det dubbla verkar det, men är den 11 september i år. Då är inte vi hemma. (Helgen innan är Skänninge - är borta helg-helg så vi missar bägge). Får se hur vi känner oss imorgon, 7,5 mil kanske inte är någon hit när man känner sig krasslig. (Vad kan mäta sig med Kiviks marknad, sveriges största med 1000 knallar+ ;)
Nej, Kiviks marknad är väl den största här i Sverige skulle jag tro. Men gud så mycket folk det kommer dit liksom. Jag föredrar nog ändå de lite mindre marknaderna. Gärna de med massa loppisstånd =) *haha* -
jag hänger ju också gärna på. behöver gå ner 7 kilo. men något säger mig att det kommer jag inte göra om jag skall fortsätta slappa på det här viset. bor på skattegården i skägget här.