• dinana

Linköping, någon?

känns inte riktigt som ett fika väder idag, gick ut en liten sväng innan, men gud vad kallt det är (och blött). känner inte alls för att gå ner till stan idag. (tar inte bussen för tycker det är slöseri med pengar).

vi får nog ta å skjuta upp fikat till en annan dag.

• dinana

Fika fredag 16/5
    -Snobben79
    - Missnööjd (helst fredagen )

• dinana

jag skall till arbetförmedlingen på måndag, men då utan lillflickan. hon får stanna hemma med pappsen (han är ju pappaledig från och med måndag)

så måndag kan jag skriva in mig på (slå två flugor i en smäll)

• dinana

Har samma problem med "min dotter"... det tog ett bra tag innan jag kunde säga det utan att känna mig konstig inombords. Jag = mamma, nej det känns konstigt. Känns mer som en lillasyster till mig, men ju större hon blir ju mer känner man igen hos henne hos sig själv. Hon tar ju efter allt vi gör här hemma. Hjälper till att plocka maskrosor när vi plockar i trädgården. Hjälper till med städningen, fast leker då mest med dammtrasan eller kastar runt med sina leksaker som mamma lägger i ordning i hennes lekrum.

Mamma kommer jag nog inte bli än på ett tag. Kanske när nummer två kommer ?! eller inte.

• dinana

jag älskade micropopcorn när jag var gravid. slängde bara in en påse i micron så poff så var de klara. inte för att man blir så mätt på det. något annat onyttigt jag åt under min graviditet var kebabpizza och kebabrulle (utkörning). var ju bara att ringa å beställa så kom de hem med det. annars hade man ju alltid sibyllan runt hörnet. funderade faktiskt starkt på att döpa dottern till sibylla, men min sambo ville inte detta.

• dinana

insåg precis att min dotter är stört förtjust i kattens mjölklinser (kattgodis) hade tävling om vem som kom först fram till godiset... dottern vann mer än hälften av gångerna... (undrar nu om de är så bra för barn att äta? kan väl inte vara giftigt?)

• dinana

Nej, skall man bli mätt på micropopcorn får man nog klämma i sig ett dussin, och på den tiden har man nog redan tröttnat på dem. Blir kanske konstig i magen också.. men i och för sig så är du ju redan lite konstig där nere =P

Ägg och bacon-macka vetjag var en riktig delikatess när jag var gravid. Finns ett hamncafé som heter Lotsen i Kalmar som vi brukade åka till rätt ofta från jobbet. De serverade världens godaste ågg och baconmacka... *vattnas i munnen så fort jag tänker på det*

• dinana

Ja, det är nog lite pannkaksväder idag här med.. varför skulle ni nämna ordet pannkakor..*stön* Hoppas nu att jag har jordgubbssylt kvar. pannkakor till mig och Molly, okej jag lovar att inte äta upp allihopa.

Jag var garanterat stamkund på Sibylla, de tog inte kort där, så jag fick alltid betala när jag hade pengar. Vilket betydde att jag fick väldig rabatt då jag typ betalade för vart fjärde mål. Dessutom fick jag alltid glass och dricka gratis när jag tittade förbi. Det som är lite kul är att jag var och hälsade på förra sommaren (är ju från Kalmar egentligen) och då bjöd de mig på en stor gyrostallrik med glass till efterrätt... jag orkade typ hälften sen höll jag på att spricka. Var lite annorlunda när man var gravid, då kunde man ju stoppa i sig vad som helst typ och ändå vara hungrig.

Skulle vara kul å veta vart alla bor här i tråden. Kan vi inte göra en lista? Eller är det för ingående?

Hoppas någon hänger på.

Dinana bor i Skattegården, Skäggetorp.

• dinana

så länge inte det flyter runt små vita klumpar i eller är små hår på sylten så går den nog att äta... =P

insåg precis att jag glöm hälla i smör i pannkakssmeten-- fasen också!

• dinana

Jag hänger gärna på och fikar på måndag, skall vi säga samma tid som sist? 14.30 på Claras.

Svar på tråden Linköping, någon?