• dinana

Linköping, någon?

har testat mig idag men fick negativt resultat. är väldigt förvirrad nu. hur kommer det sig att jag får negativt resultat när jag har mått precis som jag är gravid. mensen höll inte i sig så länge som vanligt (brukar oftast ha mens i typ en vecka, med värk första dagen. nu hade jag mens tisdag-fredag och har haft mensvärk i flera dagar. dessutom så är jag väldigt illamående, plus hugg i sidan (typ som håll, gör ont när jag andas in). någon som vet vad det kan vara?

• dinana

Gallbesvär, skall jag kolla upp det på vårdcentralen då? Om det nu skulle kunna vara det?

• dinana

Mm, har också funderat över detta. Sen mensen kom så sköt jag bort tankarna helt på att jag var gravid, men när jag sen hade kvar mina symptom så kom tanken upp igen. Men men... är jag gravid så lär väl mensen försvinna nästa månad om inte annat. Har haft utomkveds en gång och blev då av med ena äggledaren. Funderade om det kunde vara så att jag är gravid med utomkveds den här gången också.

• dinana

idag har jag varken känt av illamående eller magen så det har kanske gått över. däremot är jag jäkligt sur och humöret det är inte på topp. jag insåg helt plötsligt att jag inte kommer i mina röda byxor längre (vad fasen har hänt?). känns som jag har värsta pms-humöret trots att mensen försvann för flera dagar sedan. vad hittar ni tjejer på idag, någon mer som vill gå till ikea? skall eventuellt till ikano och se om jag kan få tag på jordgubbar. tänkte baka kladdkaka och tänkte det vore ju så gott med jordgubbar och vispgrädde till.

• dinana

Min Molly funkade inte alls med amning, hon var alldeles för liten när hon föddes och ville inte alls. Vi körde med spruta i näsan på henne och sedan gick vi sakta över till att spruta in maten i munnen på henne. Sen blev det flaskmatning, vilket vi körde med ändå tills hon var tre månader då det blev mer "vanlig mat" ihop med flaskan. Men jag har inget emot ersättning, och ser det lite som en fördel då man alltid har maten klar till matningen då både mamma och pappa kan mata.

• dinana

Vaknade med kramp i sidan, blää.. hatar att sova länge på morgonen och sen killen blev pappaledig har det blivit alldeles för många sådana morgonar. Måste få lite fart på mitt liv, måste få något vettigt att göra (men gud vad lat jag har blivit på en månad). Har gått upp 4 kilo på typ en månad och mår uruselt just nu. Har inga pengar heller så jag känner ju inte direkt för att ta en fika. Måste ta tag i mitt liv om jag skall komma någon vart. Hoppas jag får lite pengar från A-kassan snart.

• dinana

Oh, jag vill också gå på IKEA, synd att de har stängt idag =) Men imorgon skall jag nog försöka ta mig dit. Tur man har nära dit =) Fick ju barnbidraget i går så nu har man ju lite pengar (men det skall ju gå till Molly dock)

• dinana
    Cia80 skrev 2008-06-21 18:39:50 följande:
    Då kanske vi ses där då
    Ja kanske det =) Om du inte åker i för förlossning innan dess. *kram*
  • dinana
    Cia80 skrev 2008-06-21 19:29:11 följande:
    Åh, om det vore så Men vi ska nog inte hoppas för mycket. Har ju gjort det tidigare och sen blivit besviken när värkarna avtagit. Det gör ont, men som vanligt inget som går att klocka, men kvällen är ju ung
    Ja, jag avundas alla som får gå så där långt. Själv var jag helt ovetandes om att jag skulle bli mamma och bebisen kom med akut snitt 5 veckor innan beräknat. Inte för att jag hade haft en tanke på att jag skulle bli mamma (det stämde ju inte alls in på mig). Men det är nog lite därför jag längtar efter att bli gravid igen för att kunna gå "hela" vägen för första gången. Skall gå ofta på kontroll nästa gång så jag inte behöver gå å oroa mig hela tiden.
  • dinana

Det första jag gjorde efter att Molly föddes, var att dra med pojken på bio (James Bond-filmen). Molly var då två dagar gammal och de tog hand om henne på sjukhuset medan R och jag gick på bio. Vet inte om jag hade någon direkt mamma-instinkt då direkt.

Svar på tråden Linköping, någon?