• dinana

Linköping, någon?

Leos och Vincents mamma skrev 2008-06-21 20:46:16 följande:

Oj, det var tidigt. Fast lite annorlunda oxå eftersom hon fortfarande var kvar på sjukhuset.Jag har inte haft en tanke på o lämna Vincent ens för några timmar.Leo var 5 månader när vi lämnade honom för två timmar o gick på bio..det var första gången. Första gången Leo sov borta över natten var när han var 11 månader.
    tror det berodde på att de tyckte att vi skulle försöka komma ut och röra på oss, då det varit så mycket på en gång. jag blev akut inlagd på torsdagen (var på väg till jobbet, men fick ett tillväxtultraljud innan jobbet började som jag åkte in på). blev inget mer jobb. blev 4*24h full rulle, och det var så skönt att kunna komma ut.
  • dinana

fy fasen vad illamående jag är nu, jätte yr och ont i korsryggen. dessutom är jag jättebubblig i tjejmagen. sist jag mådde så här var morgonen min första dotter dog i utomkvedhavandeskap.

• dinana
    Mammatill4a skrev 2008-06-21 21:40:27 följande:
    men fy då, de är ju inte alls bra. är du gravid?? el planerar ni barn? har inte arit inne på ett tag,,
    jag vet tusan. eller nej, vi planerar inte barn just nu, men jag trodde ett tag att jag var gravid. men sen kom mensen och då orkade jag inte tänka mer på det. men jag har haft massor utav gravidsymptom, men testade negativt i måndags (16/6). hade mensen den 10-13 juni (väldigt kort, men kraftig). så jag har faktiskt ingen aning... hoppas lite att jag är det, men har haft utomkveds förut, så vet ju liksom inte.
  • dinana
    Cia80 skrev 2008-06-22 11:56:10 följande:
    Hej tjejer!Hoppas allt är bra med er.Själv satt jag uppe till ca kl. 5 med värkar, men sen försvann de Får hoppas att trippen till IKEA sätter igång det igen och att värkarna inte försvinner.
    Åh vad spännande, jag får hålla utkik efter en tjej med värkar då =) *lol*
  • dinana
    dinana skrev 2008-06-22 11:57:15 följande:
    Åh vad spännande, jag får hålla utkik efter en tjej med värkar då =) *lol*
    Funderar på att dra iväg till IKEA snart. Lilltjejen har snart ätit upp frukosten så jag antar att hon tycker det är kul att få komma ut lite. Har blivit alltför mycket stillasittande de senaste dagarna. Är ju sådant tråkigt väder här.
  • dinana

Det första Molly sa var kisse, men nu så säger hon typ inte alls det längre... nu är det mest todelej, å e dä? o så vidare... ingen aning om vad det betyder egentligen, men men... det kommer väl så småningom. skall på 1½ års kontroll imorgon så får se om hon vuxit något sedan sist...

• dinana
    pimms skrev 2008-06-22 19:06:58 följande:
    Hej hej!Hoppar in lite i eran tråd. Vi ska på semester till Linköping, Rimforsa, tror jag det kallades, nästa vecka. Har ni kanske nått bra tips på vad man kan hitta på där? (med en 3-åring och en 1-åring)Finns det nått bra ställe att bada på? Här uppe i Luleå är badvattnet inte så varmt ännu.
    Rekommenderar Åsundabadet i så fall. Det är runt 22 grader i vattnet här. Vid campingen finns en minigolfbana. Man kan äve n hyra kanot/trampbåt, men det är kanske inte så kul med småbarn.
  • dinana
    Cia80 skrev 2008-06-22 19:55:41 följande:
    Ja, det vore ju onekligen spännande om det är vattnet. Är det värkarna man ska vänta in sen då? För jag gissar att man inte får vara kvar, eller?
    Verkar som om IKEA-trippen gjorde lite nytta i alla fall. Molly och jag gick och åt lite mat, men som du sa så var det rätt mycket folk i rörelse så det var faktiskt rätt skönt att komma därifrån.

Skall göra o ordning för fotbollEM som börjar om 20 minuter nu. Heja Spanien!
  • dinana

Jag fikar gärna i veckan. Imorgon skall jag dock till BVC på eftermiddagen, men resten av veckan är jag ledig.

• dinana

Skall strax iväg på 18-månaders kontroll. Så nervös, fast vet inte varför. Var ett tag sedan vi var där nu och hälsade på och känns lite som att jag kommer bli besviken att Molly inte har vuxit tillräckligt sedan sist. Okej, hon kan ju gå nu i alla fall. Men det är så mycket annat man läst om att de skall kunna på sin 18-månaderskontoll som hon inte kan. Men men, vikitgaste är väl att hon växer lite (hon är ju inte speciellt lång för sin ålder).

Svar på tråden Linköping, någon?