• williewillie

Visst borde man skicka en presentkorg till sin mäklare?

Vid en avklarad försäljning alltså..
    Tar tacksamt emot tips på trevlig present istället för trisst blomma. Tänkte kanske en chokladkorg eller ostkorg, vad säger ni? nån med erfarenhet av såna här tillfällen?
    Tipsa gärna om butik i malmö med leverans.

• Svar på tråden Visst borde man skicka en presentkorg till sin mäklare?
  • Thursday

vill bli mamma meddetsamma skrev 2008-05-09 21:47:57 följande:

nej håll du inne med dina blombuketter du.
    Någons sambo som inte dragit in vare sig arvoden eller buketter den här månaden? Är det några andra yrkesgrupper som du anser att man är en snåljåp om man inte köper presenter till?
  • vill bli mamma meddetsamma

snåljåp är inte ett ord jag använder, men känner du dig träffad så fine by me! min sambo tjänar alldeles perfekt med pengar nästan varje månad. gött!

• Sandra och Frippe

Hur ofta får din man presenter då?
    vill bli mamma meddetsamma skrev 2008-05-09 21:54:00 följande:

absolut inte och det har jag aldrig sagt heller. jag håller med dig.
  • vill bli mamma meddetsamma

Sandra och Frippe skrev 2008-05-09 22:10:34 följande:

Hur ofta får din man presenter då?vill bli mamma meddetsamma skrev 2008-05-09 21:54:00 följande:
    inte ofta, men det händer att han får en fin flaska vin eller en whiskey och han blir alltid mycket glad och tacksam. det är väl ingen yrkesgrupp som räknar med presenter men som människa blir man ju glad när någon uppskattar vad man gör!
  • Thursday

vill bli mamma meddetsamma skrev 2008-05-09 22:14:26 följande:

Sandra och Frippe skrev 2008-05-09 22:10:34 följande:inte ofta, men det händer att han får en fin flaska vin eller en whiskey och han blir alltid mycket glad och tacksam. det är väl ingen yrkesgrupp som räknar med presenter men som människa blir man ju glad när någon uppskattar vad man gör!
    Det är det väl ingen som har ifrågasatt? Men som det låter på dig är ju mäklare nästintill som Moder Teresa och jobbar 6 dagar i veckan varje ledig stund för inget betalt så att andra ska få det bra och därför borde vi alla överösa dem med presenter.
  • williewillie

Ja, alltså vilken fin liten diskussion det blev av den här enkla lilla fråga :)
    Egentligen bryr jag mig inte så hemskt mycket om ifall han tjänat massor på min försäljning, jag tänkte ju inte att blomman skulle vara som en "extra betalning" utan mer som ett tecken på uppskattning. Han var väldigt trevlig o duktig på sitt jobb o man kunde tydligt märka att han var en av de som anstränger sig för att göra just ett bra jobb. Att det finns fler som gott kunde få en blomma för sitt jobb var ju egentligen inte frågan, men jag o mina kolleger har oxå fått en o annan blomma o visst känns det bra!
    Och faktum är ju att fröknar och dagispersonal ofta får en blomma för bra jobb vid varje terminsslut. O det ska dom ju ha fast dom redan får lön o själv har valt sitt yrke precis som mäklaren.. Dricks ger man ju faktiskt även till duktiga kockar o servitörer.. tja en hel del folk får ju faktiskt en del uppskattning utöver sin vanlig lön.

• Moster Ninna

BRA SAGT!!

williewillie skrev 2008-05-09 22:27:28 följande:
    Ja, alltså vilken fin liten diskussion det blev av den här enkla lilla fråga :) Egentligen bryr jag mig inte så hemskt mycket om ifall han tjänat massor på min försäljning, jag tänkte ju inte att blomman skulle vara som en "extra betalning" utan mer som ett tecken på uppskattning. Han var väldigt trevlig o duktig på sitt jobb o man kunde tydligt märka att han var en av de som anstränger sig för att göra just ett bra jobb. Att det finns fler som gott kunde få en blomma för sitt jobb var ju egentligen inte frågan, men jag o mina kolleger har oxå fått en o annan blomma o visst känns det bra!Och faktum är ju att fröknar och dagispersonal ofta får en blomma för bra jobb vid varje terminsslut. O det ska dom ju ha fast dom redan får lön o själv har valt sitt yrke precis som mäklaren.. Dricks ger man ju faktiskt även till duktiga kockar o servitörer.. tja en hel del folk får ju faktiskt en del uppskattning utöver sin vanlig lön.
  • Thursday
    williewillie skrev 2008-05-09 22:27:28 följande:
    tja en hel del folk får ju faktiskt en del uppskattning utöver sin vanlig lön.
    My point exavtly, om man gjort *mer* än sitt jobb och gett något extra av sig själv, då kan man väl ge en blomma till vem som helst. Men den som gör sitt jobb, som man har åtagit sig och har betalt för, den ska ju inte automatiskt ha presenter bara för att det är ett uppdragsavtal.
  • Tyler Durden

ett klart fall av den svenska avundsjukan på de som tjänar mer, men ingen vill själv jobba 60 - 70 tim/veckan! men klaga ska man.

• Sandra och Frippe

alla och allt har sitt pris,inlägget hade varit mkt mer roligt om du skrivit vi ist för de.
    Tyler Durden skrev 2008-05-09 22:43:11 följande:

ett klart fall av den svenska avundsjukan på de som tjänar mer, men ingen vill själv jobba 60 - 70 tim/veckan! men klaga ska man.
Svar på tråden Visst borde man skicka en presentkorg till sin mäklare?