• williewillie

Visst borde man skicka en presentkorg till sin mäklare?

Vid en avklarad försäljning alltså..
    Tar tacksamt emot tips på trevlig present istället för trisst blomma. Tänkte kanske en chokladkorg eller ostkorg, vad säger ni? nån med erfarenhet av såna här tillfällen?
    Tipsa gärna om butik i malmö med leverans.

• Svar på tråden Visst borde man skicka en presentkorg till sin mäklare?
  • Sandra och Frippe

jodå....hade kunnat göra det bättre själv.
    vill bli mamma meddetsamma skrev 2008-05-09 21:27:35 följande:

Sandra och Frippe skrev 2008-05-09 21:26:39 följande:
    men du hade inte tjänat vad du tjänade om det inte var för mäklaren.
  • vill bli mamma meddetsamma

att ge någon, oavsett i vilket sammanhang, en uppskattning tillhör en glädjestund i vardagen. det jag inte förstår är de som inte gör det för att personen i fråga tjänar mycket pengar. det har ju inte alls något med uppskattningen att göra.

Sandra och Frippe skrev 2008-05-09 21:31:20 följande:

jodå....hade kunnat göra det bättre själv.vill bli mamma meddetsamma skrev 2008-05-09 21:27:35 följande:
    trist för dig att du valde fel mäklare, bättre lycka nästa gång!
  • Winnertaco
    vill bli mamma meddetsamma skrev 2008-05-09 21:31:52 följande:
    att ge någon, oavsett i vilket sammanhang, en uppskattning tillhör en glädjestund i vardagen. det jag inte förstår är de som inte gör det för att personen i fråga tjänar mycket pengar. det har ju inte alls något med uppskattningen att göra.
    Ja, exakt! Om man är otroligt nöjd med mäklarens insats så vill man ju visa lite mer uppskattning. Jag struntar blankt i om mäklaren tjänar massor med pengar på att sälja ett hus dyrt. Även JAG tjänar ju på det om det är mitt hus han/hon säljer, och då är ju en fruktkorg inte helt fel! Ett billigt pris om man kanske fick 2-300 000 mer än man förväntat sig vid försäljningen!
  • Sandra och Frippe

haha ja men du är ju inte särskilt objektiv så det är kul att skoja lite.
    Har haft bra mäklare, men jag tycker fortfarande de borde ge mig en fruktkorg om nån ska ha en.
    vill bli mamma meddetsamma skrev 2008-05-09 21:32:40 följande:

Sandra och Frippe skrev 2008-05-09 21:31:20 följande:
    trist för dig att du valde fel mäklare, bättre lycka nästa gång!
    Winnertaco skrev 2008-05-09 21:34:57 följande:
    Ja, exakt! Om man är otroligt nöjd med mäklarens insats så vill man ju visa lite mer uppskattning. Jag struntar blankt i om mäklaren tjänar massor med pengar på att sälja ett hus dyrt. Även JAG tjänar ju på det om det är mitt hus han/hon säljer, och då är ju en fruktkorg inte helt fel! Ett billigt pris om man kanske fick 2-300 000 mer än man förväntat sig vid försäljningen!
    vi är helt överrens!!!
  • Thursday

Det har det med saken att göra att mäklaren inte offrar sin tid och resurser bara av sitt goda hjärta och för att göra mig en tjänst, utan att han gör det för att han hoppas kunna dra in bra med cash. Om någon ger mig något extra av sig själv, så kan det vara värt en extra uppskattning tillbaka, men om de ser mig som en möjlighet att själv tjäna pengar så är vi inte på blombukettsnivå.
    Thursday skrev 2008-05-09 21:42:09 följande:
    Det har det med saken att göra att mäklaren inte offrar sin tid och resurser bara av sitt goda hjärta och för att göra mig en tjänst, utan att han gör det för att han hoppas kunna dra in bra med cash. Om någon ger mig något extra av sig själv, så kan det vara värt en extra uppskattning tillbaka, men om de ser mig som en möjlighet att själv tjäna pengar så är vi inte på blombukettsnivå.
    nej håll du inne med dina blombuketter du.
  • uniMog
    men "en glädjestund" och "bör" ÄR inte samma sak!

man BÖR säga tack om någon håller upp dörren, man BÖR ha på sig kläder när man är på offentliga platser, man BÖR inte peta näsan så andra ser... Folkhyfs. Det tillhör inte folkhyfs att ge presenter för att någon utför det jobb de får betalt för
    Ai Bang Mai Fu Kin Ni !!
    Pejgan skrev 2008-05-09 21:50:58 följande:
    men "en glädjestund" och "bör" ÄR inte samma sak!man BÖR säga tack om någon håller upp dörren, man BÖR ha på sig kläder när man är på offentliga platser, man BÖR inte peta näsan så andra ser... Folkhyfs. Det tillhör inte folkhyfs att ge presenter för att någon utför det jobb de får betalt för
    absolut inte och det har jag aldrig sagt heller. jag håller med dig.
Svar på tråden Visst borde man skicka en presentkorg till sin mäklare?