• williewillie

Visst borde man skicka en presentkorg till sin mäklare?

Vid en avklarad försäljning alltså..
    Tar tacksamt emot tips på trevlig present istället för trisst blomma. Tänkte kanske en chokladkorg eller ostkorg, vad säger ni? nån med erfarenhet av såna här tillfällen?
    Tipsa gärna om butik i malmö med leverans.

• Svar på tråden Visst borde man skicka en presentkorg till sin mäklare?
  • williewillie
    Svar på #7
    Smilie skrev 2008-05-05 21:35:02 följande:
    Till en mäklare.. de har ju provosion och inte dålig sådan heller.. sätt du presentkorgen på ditt eget köksbord
    hehe låter iofs som en god idè.. mums
  • Lyllo

Tvärtom, mäklaren borde skicka DIG en presentkorg för att de fick affären och möjlighet till en fet provision.

• bara lilla jag

haha som sagt eran mäklare har redan fått sin del av kakan :P Vi gav inget till våran mäklare och hon har inte visat några sura miner när vi träffat henne på andra visningar.. Tvärtom hon känner igen oss väldigt väl noch hälsar alltid och pratar en stund...
    Så har mäklaren inte gjort något utöver det vanliga så strunta bara i det :D

• Fru H

Jag har aldrig skickat något till någon mäklare jag gjort affär med, det är ju en affärsuppgörelse och de får ju betalt för sitt jobb, liksom. Då kan de i så fall skicka nåt fint till mig med, för att jag städat undan fint och gjort i ordning mitt hem och på så sätt kanske påverkat försäljningspriset=högre provision till mäklaren.

Fast det är klart, det skulle kanske bero på omständigheterna också, såklart, men då skulle mäklaren ha gjort något exceptionellt bra i så fall.

Kvack, kvack, kvack. Så säger ankan.
  • Tyler Durden

vad kostar det att visa lite uppskattning istället för att vara dumdryg! 100kr det behöver inte vara mer.
    Intelligenti pauca skrev 2008-05-05 21:33:37 följande:

Då är det alltså inte bara jag som tycker mäklaren får klara sig med arvodet de tar
  • Sanda

ger du en present till förskoleläraren för hon tog hand om ditt barn så bra den dagen? Eller till kassörskan på ica för hon var trevlig och tog hand om dina varor bra? Eller till BVC tanten för hon vägde sitt barn så bra hehe nä men du förstår vadjag vill komma, dom har bara gjort sitt jobb och det ger deras arbetsgivare dom betalt för (och rejält dessutom) precis som alla andra som gör sitt jobb

Kolla in min viktblogg!
  • Gizmania

Har jobbat som mäklare och fick minsann aaaaldrig nån presentkorg, däremot så brukade jag ofta ge mina kunder någonting litet när affären avslutades på banken! Men det är väl aldrig fel att visa uppskatting om man tycker någon har gjort ett bra jobb!

• Jamson

Nej, du behöver inte ge honom/henne något, däremot så brukar mäklaren skicka present till köparen eftersom han tjänat pengar på denne.

• snillis

Varför skall man det?

De tar sådana hutlösa priser så de behöver verkligen inget mer än det om du frågar mig

• mewe

Mäklarna tar ju betalt så man känner sig lurad! Vill inte ens tänka på vad de har för timarvode... Dumdrygt eller inte men jag tycker gott de kan köpa sin frukt själva.

Svar på tråden Visst borde man skicka en presentkorg till sin mäklare?