• williewillie

Visst borde man skicka en presentkorg till sin mäklare?

Vid en avklarad försäljning alltså..
    Tar tacksamt emot tips på trevlig present istället för trisst blomma. Tänkte kanske en chokladkorg eller ostkorg, vad säger ni? nån med erfarenhet av såna här tillfällen?
    Tipsa gärna om butik i malmö med leverans.

• Svar på tråden Visst borde man skicka en presentkorg till sin mäklare?
  • Kristin24

tänk vad många korgar och blommor en mäklare kommer att ha om alla ger en gåva.

Go och glad Kexchoklad
  • MKAsson

När vi sålde sist skickade mäklaren blommor till både mig och min förra sambo i våra respektive nya lägenheter efter att affären var helt klar... *ler*

• Moster Ninna

Heheh.. har du hittat igen.. ;) Ingen "gillade" din idee´tydligen.. :(

• MayaPiraya

Den tanken har inte ens fallit oss in, speciellt inte med tanke på att vår senaste mäklare tjänade hutlöst på oss vid senaste försäljningen (bor i sthlm, behöver jag säga mer om priserna?)

Däremot något som var oerhört gulligt var att banken vi lånade hos skickade oss en blomma och önskade oss lycka till efter ett par månader i nya lägenheten! Oerhört sött av dem, men så är de världens bästa bank / personal med! :)

• Butterscotch

Det tycker jag verkligen inte att man behöver göra, de tar ju så mycket betalt för det lilla arbete de gör att det nästan rinner ut pengar ur öronen på dem. Det räcker alldeles utmärkt med provisionen de får.

• Butterscotch

Tyler Durden skrev 2008-05-06 07:41:31 följande:

är alla verkligen så här okunniga och bittra på mäklare, det är skrämmande! mäklaren lägger ut alla dina omkostnader i annonser och jobb, och när affären är slut så tar mäklaren betalt för det i provisonen, så den störtsta delen går tillbaka till kontoret. Vet ni hur mycket bara en annons kostar, det kan ni ta reda på innan ni gnäller.Är inte själv mäklare!
    Vi sålde precis en lägenhet och betalade 95.000 spänn i provision. Då ingick annonsering i två tidningar (två bilder + lite text), uppläggning av bostaden på Hemnet samt två visningar. Sen hanterades budgivningen främst genom sms, och de som var intresserade ringde upp mäklaren och lade bud istället för tvärtom. Det kallar jag räkmacka, och 95.000 är definitivt för mycket pengar att betala för tjänsten.
  • Tyler Durden

ha
    Tyler Durden skrev 2008-05-05 21:43:36 följande:

vad kostar det att visa lite uppskattning istället för att vara dumdryg! 100kr det behöver inte vara mer.Intelligenti pauca skrev 2008-05-05 21:33:37 följande:
  • mludvigs

Den tanken har inte ens fallit mig in, varför skulle man ge en present? Man betalar ju ändå dyrt för själva jobbet de utför.

• Sandra och Frippe

ska till ica och köpa bröd...tycker ni jag ska ge hon i kassan en present?

• Tyler Durden

om hon lyckas att göra din livs affär sann, så ja det ska du tycker jag
    Sandra och Frippe skrev 2008-05-09 12:02:55 följande:

ska till ica och köpa bröd...tycker ni jag ska ge hon i kassan en present?
Svar på tråden Visst borde man skicka en presentkorg till sin mäklare?