• williewillie

Visst borde man skicka en presentkorg till sin mäklare?

Vid en avklarad försäljning alltså..
    Tar tacksamt emot tips på trevlig present istället för trisst blomma. Tänkte kanske en chokladkorg eller ostkorg, vad säger ni? nån med erfarenhet av såna här tillfällen?
    Tipsa gärna om butik i malmö med leverans.

• Svar på tråden Visst borde man skicka en presentkorg till sin mäklare?
  • vill bli mamma meddetsamma
    Winnertaco skrev 2008-05-09 21:15:01 följande:
    Då kanske man har valt fel yrke?
    nej tänk ett steg längre... vissa månader (tex december) ligger marknaden rätt så nere och då säljs inte många lägenheter. en sådan månad tjänar många mäklare 0 kr.
  • Winnertaco
    vill bli mamma meddetsamma skrev 2008-05-09 21:17:06 följande:
    nej tänk ett steg längre... vissa månader (tex december) ligger marknaden rätt så nere och då säljs inte många lägenheter. en sådan månad tjänar många mäklare 0 kr.
    Fortfarnade så är det frivilligt att bli mäklare. När man väljer yrke måste man ju vara medveten om både fördelar och nackdelar?
  • Juppepuppe

Klart man kan, det uppskattas säkert. Men jag tycker inte att man BÖR som du skriver.

• Aros

Tycker att är man väldigt nöjd med en person så är det helt rätt att ge en gåva som tecken på uppskattning. Tror också de allra flesta blir väldigt glada för det och det är kanske det som gör att dem orkar jobba vidare och lägga ner det där lilla extra? Sen om det är en mäklare, dagisfröken, läkare eller brevbäraren man är extra nöjd med spelar väl ingen roll?

Själv har jag skickat en stor korg med ostar och vin till en läkare som räddade livet på min mormor. Detta efter att hans kollegor höll på att döda henne genom medicinförgiftning. Hade det inte varit för honom hade min mormor dött för snart 3 år sedan. Skulle jag ha låtit bli bara för att han förmodligen har en saftig lön?

det är så synd att det i vårt land är en spik i ögat hos massmedia och många medborgare när en del yrkesgrupper kan tjäna mycket pengar. en del mäklare kan tjäna mycket bra men det ligger ju väldigt hårt arbete bakom och nästan ingen fritid alls.

• Svinto

Skulle aldrig falla mig in att ge något till min mäklare.
    Den får tillräckligt med pengar ändå.
    Varför skulle den få mer? Om de är trevliga o serviceminded så är det för att det ingår i deras jobb.
    Jag har ett serviceyrke, är trevlig o serviceminded-ska jag få något då?
    Varför ska just MÄKLARE få något o inte "vi andra"?

• Winnertaco
    vill bli mamma meddetsamma skrev 2008-05-09 21:21:25 följande:
    det är så synd att det i vårt land är en spik i ögat hos massmedia och många medborgare när en del yrkesgrupper kan tjäna mycket pengar. en del mäklare kan tjäna mycket bra men det ligger ju väldigt hårt arbete bakom och nästan ingen fritid alls.
    Fortfarande, helt frivilligt...
  • Sandra och Frippe

inte dom som jobbar hårt=O)
    vill bli mamma meddetsamma skrev 2008-05-09 21:17:06 följande:

Winnertaco skrev 2008-05-09 21:18:48 följande:
    Fortfarnade så är det frivilligt att bli mäklare. När man väljer yrke måste man ju vara medveten om både fördelar och nackdelar?
    självklart, nu förstår jag inte riktigt hur du kom in på det. diskussionen var huruvida man ska skicka en fruktkorg till sin mäklare eller inte. och varför i hela friden ska man strunta i det av anledningen att en mäklare kan tjäna bra pengar???
Svar på tråden Visst borde man skicka en presentkorg till sin mäklare?