• williewillie

Visst borde man skicka en presentkorg till sin mäklare?

Vid en avklarad försäljning alltså..
    Tar tacksamt emot tips på trevlig present istället för trisst blomma. Tänkte kanske en chokladkorg eller ostkorg, vad säger ni? nån med erfarenhet av såna här tillfällen?
    Tipsa gärna om butik i malmö med leverans.

• Svar på tråden Visst borde man skicka en presentkorg till sin mäklare?
  • Catch

Om du är nöjd och tycker mäklaren gjort ett väldigt bra jobb så varför inte? En liten blomma kan uppskattas mycket och behöver inte kosta mer än 100 kr.

Med andra ord, tycker du att mäklaren var värd det så gör det, annars låter du bli!

• Miss Cee

Skulle aldrig i livet ge något extra till en mäklare (om de inte ställt upp helt otroligt på ngåot sätt som går utöver deras uppdrag). De har bra lön.

Jag har aldrig hört om någon som gjort det heller.

• Sandra och Frippe

rent i handen?...ja jag antar att han/hon fick sin vanliga lön + provision.
    Vadå tror tycker du synd om mäklaren?..Som bara får sin lön som värst?
    Tyler Durden skrev 2008-05-09 19:15:10 följande:

på måndag tycker jag att du ska ringa mäklarn och fråga denne hur mycket det blev rent i handen, efter att kontoret fått sitt, skattemyndigheten tar 50% osv
  • Tyler Durden

nä, gillar bara att driva med er
    Sandra och Frippe skrev 2008-05-09 20:34:46 följande:

rent i handen?...ja jag antar att han/hon fick sin vanliga lön + provision.Vadå tror tycker du synd om mäklaren?..Som bara får sin lön som värst?Tyler Durden skrev 2008-05-09 19:15:10 följande:
  • vill bli mamma meddetsamma

för att klargöra en sak så tjänar en mäklare inte mer än vad han eller hon är beredd att jobba. folk här verkar tro att mäklare tjänar så himla mycket pengar för nästan inget jobb alls. men en mäklare jobbar hårdare än man tror. här hemma ringer telefonen alla min käre sambos (ja, han är mäklare) lediga stunder. han arbetar 6 dagar varje vecka till sena sena kvällar för att just NI ska få era boendeaffärer så lyckade som möjligt. säljer en mäklare ingenting får han heller ingen lön. av den provision han tar går ju mestadels till firman och en liten del till honom själv.

så fruktkorgen är nog väldigt uppskattad som tack för ett bra jobb!

• vill bli mamma meddetsamma
    Miss Lau skrev 2008-05-06 08:34:08 följande:
    Tyler Durden skrev 2008-05-06 08:32:55 följande:
    Nja, skitdåligt tror jag aldrig att de kommer tjäna men "normalt" kanske det kan bli om priserna störtdyker.
    men om de inte säljer något då? vad tror du de tjänar då????
  • Winnertaco

Nja... kanske om de gjort ett dunderjobb och fick upp priset rejält eller så. Annars anser jag nog att jag betalat nog i och med provisionen. Att den sen inte går direkt till mäklaren är en annan femma, men jag är inte heller gjord av pengar

Vill bli mamma med detsamma:
    Man väljer ju om man vill bli mäklare eller inte också...

• enny signatur

visst kan man ge förskolepersonelen en korg emd något gott, många ger väl blommo rvid avslutningar? om man är nöjd lär det kappast skada utan snarare göra mäklaren glad och få honom att vara lika trevlig mot nästa.

• uniMog
    vill bli mamma meddetsamma skrev 2008-05-09 21:11:06 följande:
    för att klargöra en sak så tjänar en mäklare inte mer än vad han eller hon är beredd att jobba. folk här verkar tro att mäklare tjänar så himla mycket pengar för nästan inget jobb alls. men en mäklare jobbar hårdare än man tror. här hemma ringer telefonen alla min käre sambos (ja, han är mäklare) lediga stunder. han arbetar 6 dagar varje vecka till sena sena kvällar för att just NI ska få era boendeaffärer så lyckade som möjligt. säljer en mäklare ingenting får han heller ingen lön. av den provision han tar går ju mestadels till firman och en liten del till honom själv.så fruktkorgen är nog väldigt uppskattad som tack för ett bra jobb!
    ja alla blir väl glada för uppskattning det är väl naturligt? Men det är KNAPPAST något som hör till normalt hyfs.
    Ai Bang Mai Fu Kin Ni !!
Svar på tråden Visst borde man skicka en presentkorg till sin mäklare?