• williewillie

Visst borde man skicka en presentkorg till sin mäklare?

Vid en avklarad försäljning alltså..
    Tar tacksamt emot tips på trevlig present istället för trisst blomma. Tänkte kanske en chokladkorg eller ostkorg, vad säger ni? nån med erfarenhet av såna här tillfällen?
    Tipsa gärna om butik i malmö med leverans.

• Svar på tråden Visst borde man skicka en presentkorg till sin mäklare?
  • Sandra och Frippe

äh,...du har säkert aldrig köpt en lgh ens.
    Tyler Durden skrev 2008-05-09 21:04:04 följande:

nä, gillar bara att driva med erSandra och Frippe skrev 2008-05-09 20:34:46 följande:
  • Hägris

varför då? Jag får inte presenter när jag gör mitt jobb..

williewillie skrev 2008-05-05 21:23:45 följande:
    Vid en avklarad försäljning alltså.. Tar tacksamt emot tips på trevlig present istället för trisst blomma. Tänkte kanske en chokladkorg eller ostkorg, vad säger ni? nån med erfarenhet av såna här tillfällen?Tipsa gärna om butik i malmö med leverans.
    gratisgen.se/ try it!!
  • vill bli mamma meddetsamma

Sandra och Frippe skrev 2008-05-09 21:23:24 följande:

inte dom som jobbar hårt=O)vill bli mamma meddetsamma skrev 2008-05-09 21:17:06 följande:
    nej alldeles riktigt och det är väl de som i så fall förtjänar den där fruktkorgen???
  • Winnertaco
    vill bli mamma meddetsamma skrev 2008-05-09 21:23:32 följande:
    självklart, nu förstår jag inte riktigt hur du kom in på det. diskussionen var huruvida man ska skicka en fruktkorg till sin mäklare eller inte. och varför i hela friden ska man strunta i det av anledningen att en mäklare kan tjäna bra pengar???
    Jag struntar inte i det av den anledningen att de tjänar bra med pengar, jag struntar i det eftersom jag anser att jag redan betalt för tjänsten genom provisinen. Skrev även att om de tex får upp priset betydligt mer än man väntat sig så skulle vi säkerligen gör nått extra för den mäklaren!
  • Sandra och Frippe

visst kan man men jag skulle inte ha råd(eller lust) att ge alla jag gör affärer med en fruktkorg. Tycker snarare att mäklaren borde skicka en fruktkorg till mig...eller två för den delen som fick tjäna pengar tack vare mig....då kanske man ringer samma nästa gg.
    vill bli mamma meddetsamma skrev 2008-05-09 21:23:32 följande:

självklart, nu förstår jag inte riktigt hur du kom in på det. diskussionen var huruvida man ska skicka en fruktkorg till sin mäklare eller inte. och varför i hela friden ska man strunta i det av anledningen att en mäklare kan tjäna bra pengar???

Sandra och Frippe skrev 2008-05-09 21:26:39 följande:

visst kan man men jag skulle inte ha råd(eller lust) att ge alla jag gör affärer med en fruktkorg. Tycker snarare att mäklaren borde skicka en fruktkorg till mig...eller två för den delen som fick tjäna pengar tack vare mig....då kanske man ringer samma nästa gg.vill bli mamma meddetsamma skrev 2008-05-09 21:23:32 följande:
    men du hade inte tjänat vad du tjänade om det inte var för mäklaren.
  • cid

Personligen skulle jag nog kunna tänka mig att ge något litet till några av de mäklare vi "haft" när vi tittat på hus om det skulle bli affär, just eftersom de varit väldigt tillmötesgående och kollat upp saker väldigt snabbt och tagit sig ordentligt med tid för oss vid otaliga husvisningar/objekt. Andra har varit mer "snorkiga" och de skulle fasen i mig få nöja sig med det de ändå får. Tycker absolut inte det är något fel att visa uppskattning och tala om för någon att denne gör ett bra jobb. Alla behöver vi väl beröm ibland?

• Winnertaco
    vill bli mamma meddetsamma skrev 2008-05-09 21:27:35 följande:
    Sandra och Frippe skrev 2008-05-09 21:26:39 följande: men du hade inte tjänat vad du tjänade om det inte var för mäklaren.
    Nej, men de gör sitt jobb helt enkelt. Och därför betalar man provision, och behöver därmed inte skicka en fruktkorg som tack.
    Winnertaco skrev 2008-05-09 21:25:03 följande:
    Jag struntar inte i det av den anledningen att de tjänar bra med pengar, jag struntar i det eftersom jag anser att jag redan betalt för tjänsten genom provisinen. Skrev även att om de tex får upp priset betydligt mer än man väntat sig så skulle vi säkerligen gör nått extra för den mäklaren!
    det är en annan sak, det förstår jag.
  • uniMog

Återigen: frågan är om man BÖR skicka en presentkorg. Vilket de flesta av oss är överens om att man inte BÖR. Sen är nog alla (?) överens om att man KAN, att mäklaren blir glad för och att det är en trevlig gest om man gör det. Men frågan var BÖR.

Ai Bang Mai Fu Kin Ni !!
Svar på tråden Visst borde man skicka en presentkorg till sin mäklare?