• Anonym (juliana)

Är det skönare med större kuk???

Jag diskuterar med en kompis om hurvida det ALLTID är skönare i sängen om killen har stor kuk...

Är det det?

Om ni har 2 killar att välja mellan, väljer ni alltid den som har större kuk då? Motivera gärna...

Jag anser att det inte alltid måste vara skönare med en 23 cm:are, utan att man kan ha skönt med mindre storlkar också, beroende på hur skicklig mannen i sängen är...

• Svar på tråden Är det skönare med större kuk???
  • Anonym (B)
    Anonym (Smilla36) skrev 2024-05-10 10:02:38 följande:

Börjar tro att det är män som svara i tråden. Tycker dom flesta kvinnor som  jag har pratat med gillar mindre eller normala. Större gör ju bara ont. Sen är ju inte samlag det som är skönast heller. Skulle kunna vara utan helt och hållet men måste jag vill jag är snoppen är lite!

Självklart då män är så kukfixerade om just den här frågan. Sex handlar om så mycket mer än bara penetrationen.
  • Anonym (Zqw)

Ja, större är skönare för mig. En mindre känner jag knappt. Kan komma bara av vaginalt samlag om det är en stor.

• Anonym (jag hade en gång en dröm)
    Anonym (B) skrev 2024-05-10 10:15:18 följande:
    Självklart då män är så kukfixerade om just den här frågan. Sex handlar om så mycket mer än bara penetrationen.
    Ja, många män är kukfixerade. Man bör nog vara män för att förstå. Vi är känsliga där, både psykologiskt och fysiskt. Om saker händer där nere, så kan det försämra livskvaliteten. Även män drabbas av sjukdomar t ex. Vi är många män som förstår att penetration inte är viktigast. Men det känns bra om hon gillar kuken. 
  • Anonym (Ilse)
    Anonym (jag hade en gång en dröm) skrev 2024-05-10 09:44:21 följande:
    Ja, det gjorde du. En kuk bör uppfylla en rad önskemål. Krav kanske.
    Jag har inte sagt något om krav. Jag skrev att jag kan komma vaginalt av en mindre kuk. Man kan som någon skrev använda en analplugg för mer stimulans. Min man har en mindre kuk och jag är väldigt nöjd med både honom och vårt sexliv och han vet att jag gillar hela honom inklusive hans kuk. Men jag föredrar fortfarande en något större kuk, framför allt skulle jag föredra om han inte kom så lätt men man kan inte få allt och får hitta andra sätt. Ingen är perfekt och det är inte heller eftersträvansvärt. 
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Ilse) skrev 2024-05-10 11:34:14 följande:
    Jag har inte sagt något om krav. Jag skrev att jag kan komma vaginalt av en mindre kuk. Man kan som någon skrev använda en analplugg för mer stimulans. Min man har en mindre kuk och jag är väldigt nöjd med både honom och vårt sexliv och han vet att jag gillar hela honom inklusive hans kuk. Men jag föredrar fortfarande en något större kuk, framför allt skulle jag föredra om han inte kom så lätt men man kan inte få allt och får hitta andra sätt. Ingen är perfekt och det är inte heller eftersträvansvärt
    Helt klart värt att understryka i såna här diskussioner.
  • XDX
    Tom Araya skrev 2024-05-09 22:36:57 följande:
    Teoretiskt krävs det mer för att blodfylla en större kuk, så om erektionsförmågan är/blir sämre så är det sannolikt att storkukade drabbas hårdare än småkukade.
    Att många inte passar in i den teoretiska mallen är en annan sak.
    Mängden blod för en stor erektion är fortfarande liten jämfört med totala blodvolymen. Jag har själv ungefär dubbla volymen jämfört med medelsnoppen, har en medelstor kropp i övrigt, och har inga som helst erektionsrelaterade obehag eller problem. 

Längre kukar är ofta också tjockare, vilket jag tänker boostar blodtillförseln. Dessutom tror jag större kukar ofta kommer med större testiklar, vilket skulle kunna ge mer testosteron och då hjälpa erektionerna. 

Dock är det större risk för tandskrap och annat som försämrar avsugningar, vilket kan leda till sämre erektion såklart. Och kräver ofta väldigt långa förspel och penetrationsbök, vilket också kan utmana erektionskvaliteten. Och många kan nog tappa erektion av oro om partnern får ont. Och man kanske alltid måste hålla sig till en eller två ställningar, och kan inte köra de ställningar man egentligen gillar mer, vilket kan bli tråkigt och ev påverka erektionen negativt. 

Man har tvingats fundera en del genom åren, problem ger insikter 😅
  • Anonym (jag hade en gång en dröm)
    Anonym (Ja) skrev 2024-05-11 06:51:20 följande:
    Helt klart värt att understryka i såna här diskussioner.
    Ja, det låter bra. Men läs gärna lite trådar där kvinnor skriver om sex och män. Inte alla är som kvinnan igår som skrev att hon har fantastisk sex med en man som har en medelmåttig kuk. Långt ifrån.
  • Anonym (Olle Pastej)

Jag vet inte eftersom jag bara har en stor kuk och ingen liten att jämföra med.

• Anonym (Hotwife)

En stor kuk är absolut ingen garanti för bra sex men det ger bra förutsättningar upp till en viss gräns. Över 20 cm kan vara lite bökigt.

• Anonym (Olle Pastej)
    Anonym (Hotwife) skrev 2024-05-12 08:36:14 följande:

En stor kuk är absolut ingen garanti för bra sex men det ger bra förutsättningar upp till en viss gräns. Över 20 cm kan vara lite bökigt.

Precis som att pengar inte är en garanti för ett bra liv. Eller att du är snygg inte är en garanti för att du får ett enklare liv.

Det stämmer bara till 99%
Svar på tråden Är det skönare med större kuk???