Tom Araya skrev 2024-05-09 22:36:57 följande:
Teoretiskt krävs det mer för att blodfylla en större kuk, så om erektionsförmågan är/blir sämre så är det sannolikt att storkukade drabbas hårdare än småkukade.
Att många inte passar in i den teoretiska mallen är en annan sak.
Mängden blod för en stor erektion är fortfarande liten jämfört med totala blodvolymen. Jag har själv ungefär dubbla volymen jämfört med medelsnoppen, har en medelstor kropp i övrigt, och har inga som helst erektionsrelaterade obehag eller problem.
Längre kukar är ofta också tjockare, vilket jag tänker boostar blodtillförseln. Dessutom tror jag större kukar ofta kommer med större testiklar, vilket skulle kunna ge mer testosteron och då hjälpa erektionerna.
Dock är det större risk för tandskrap och annat som försämrar avsugningar, vilket kan leda till sämre erektion såklart. Och kräver ofta väldigt långa förspel och penetrationsbök, vilket också kan utmana erektionskvaliteten. Och många kan nog tappa erektion av oro om partnern får ont. Och man kanske alltid måste hålla sig till en eller två ställningar, och kan inte köra de ställningar man egentligen gillar mer, vilket kan bli tråkigt och ev påverka erektionen negativt.
Man har tvingats fundera en del genom åren, problem ger insikter 😅