Bebisnamn: Eskil
Fyller 1 år den: 7 juli
Vikt/längd, vet du det? nej, men var 79 cm och vägde 11510 för snart en månad sedan
Vad har hen för storlek? 80-86
Kan hen krypa/åla/hoppa på rumpan? krypålar, nån mellanvariant som han varvar med riktig krypning
Kan hen gå? nej, bara runt bord, soffa osv eller med vår hjälp/gåvagn
Har hen sagt något ord och vilka i så fall? eej (hej) är mest populärt, annars bap bap (pappa), dä (där). Eskil låter mkt och bebispratar MASSOR men säger inte många riktiga ord ännu. Har inte heller brytt mig om att försöka lära honom med lampa o sånt
Mat, går det bra? Hur mycket? Favoriter?
Det går jättebra; han äter med god aptit. Äter två portioner gröt till frukost, matburk plus frukt till lunch och middag (däremellan banan eller leverpastejmacka till mellis) och 3 dl välling till kvällsmat. Eskil älskar spaghetti och köttfärssås, men det allra mesta går bra.
Burkmat eller hemlagat?
Mestadels burkar
Ammar du och hur mycket i så fall?
Nej, slutade när han var sju månader. Hade tänkt ca ett år, men han ville inte mer.
Hur många gånger sover hen på dagen?
2 - 1 1/2 timme på fm och 1 timme på em (som jag dock idag minskade i förhoppning om att kunna lägga honom tidigare på kvällen istället (lyckades!

)
Vilka tider sover hen på natten?
Har varit 20.30-21 till 07-07.30, men nu ska jag styra över det till en timme tidigare har jag tänkt
Hur går nattningen till?
Tar på nattblöja och ev pyjamas (för varmt nu!) och ger honom vällingen i soffan, sen tandborstning och därefter placering i spjälsängen med napp och snuttefiltar där hans pappa eller jag klappar honom på huvudet tills han somnar. Brukar ta ca en kvart.
Var sover hen?
I sin säng tills vi lagt oss och han vaknar. Då flyttas han över till oss och sover sen hela natten oftast
Hur många tänder har hen?
Åtta
Skostorlek?
22 ca
Har hen ätit glass ännu?
Smakat på pappas
Har hen badat utomhus ännu?
Nej
Är det dags för småsyskon än?
Inte riktigt än, men om instinkten fick styra så hade jag lätt varit gravid nu. Längtar efter det.
Vad ska hen få på födelsedagen?
Trehjuling och ev solskyddsdräkt. Längre har jag inte tänkt än.
Vad ska ni göra i sommar?
Vara i Falkenberg en vecka, annars mest göra mindre utflykter samt gå på bröllop om några veckor
Berätta några rader om din julibebis:
Eskil är en riktigt busgrabb som ständigt har nåt ofog på gång

. Han vill INTE leka själv annat än för korta stunder och då måste antingen hans pappa eller jag sitta med honom på golvet annars klänger han bara på oss. Han ler och skrattar jättemycket (har f ö jordens härligaste skratt

) och är väldigt pappig just nu.