Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • Prinsessan Zelda
    Bebisnamn: Isabel
    Fyller 1 år den: 29 juli kl 10:05
    Vikt/längd, vet du det? 9350g och 72,5cm lång
    Vad har hen för storlek? stl 74
    Kan hen krypa/åla/hoppa på rumpan? kryper
    Kan hen gå? går längs bord och när hon håller i med en hand
    Har hen sagt något ord och vilka i så fall? mamma och dä
    Mat, går det bra? Hur mycket? Favoriter? Isabel gillar mat, men det ska vara rätt smak och konsistens, och det varierar från dag till dag, he he.
    Burkmat eller hemlagat? mest hemlagad, burkmat när man ska iväg
    Ammar du och hur mycket i så fall? nej
    Hur många gånger sover hen på dagen? två
    Vilka tider sover hen på natten? 20-07
    Hur går nattningen till? välling, borsta tänder, läggs i sängen med napp och snutte och somnar själv.
    Var sover hen? i spjälsäng i eget rum
    Hur många tänder har hen? en på väg upp
    Skostorlek? 19
    Har hen ätit glass ännu? ja
    Har hen badat utomhus ännu? ja
    Är det dags för småsyskon än? nej
    Vad ska hen få på födelsedagen? vet ej
    Vad ska ni göra i sommar? till USA 2 veckor på lördag, hälsa på kompisar i Dalarna, Kolmården...
    Berätta några rader om din julibebis: Nästan alltid leende. Älskar att vara överallt där storebror är. lärt sig peka på saker hon vill ha och hon vet vad hon vill ha
    bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • Jessa6
    Bebisnamn: Elias
    Fyller 1 år den: 21 juli 01,57
    Vikt/längd, vet du det? 10360g och 76cm lång
    Vad har hen för storlek? stl 74-80
    Kan hen krypa/åla/hoppa på rumpan? krypa
    Kan hen gå? går själv helst men säkrats med en hand att hålla i
    Har hen sagt något ord och vilka i så fall? mamma, pappa, titta, dä, ampa
    Mat, går det bra? Hur mycket? Favoriter? All mat förutom fisk tyvärr
    Burkmat eller hemlagat? mest burkmat
    Hur många gånger sover hen på dagen? två
    Vilka tider sover hen på natten? 20-07
    Hur går nattningen till? välling, läggs i sängen med flaska sen napp och nalle och somnar oftast själv.
    Var sover hen? i spjälsäng i eget rum
    Hur många tänder har hen? 8 st
    Skostorlek? 19
    Har hen ätit glass ännu? ja
    Har hen badat utomhus ännu? ja
    Är det dags för småsyskon än? efter sommaren
    Vad ska hen få på födelsedagen? bland annat en bobbycar
    Vad ska ni göra i sommar? njuta
    Berätta några rader om din julibebis: Väldigt glad unge som vet vad han vill, gnäller sällan men är envis och väldigt livlig, flyger och far i allt
  • jennsans
    Beckah82 skrev 2008-06-04 16:27:28 följande:
    FrågeformulärBebisnamn: Alexander

Fyller 1 år den: 19/6 16.27 (om bara 2 veckor ca.. vart tog tiden vägen?)

Vikt/längd, vet du det? för två månader sedan var det 11.2 kg och 77, 5 lång (tror jag) 1års kontroll den 12/6.

Vad har hen för storlek? 86

Kan hen krypa/åla/hoppa på rumpan? kryper sedan en vecka tillbaka ca. ålar har han gjort bra länge 080223 enl anteckningar.

Kan hen gå? nej (eller kan gå när vi håller i händerna och lite stappligt med en hand men inte själv)

Har hen sagt något ord och vilka i så fall? nej

Mat, går det bra?mat går kanon
    Hur mycket?1 barnmatsburk åt gången, kan även få i sig massa frukt efter (1 hel banan tex händer dock inte så ofta att jag ger så mycket)
    Favoriter? min köttfärslimpa o potatis.. annars pasta.
    Burkmat eller hemlagat? mest burkmat men även lite hemlagat

Hur många gånger sover hen på dagen? 2-4 mestadels 3.

Vilka tider sover hen på natten? ca 21-05 får sen välling o så sover vi vidare till 7..

Hur går nattningen till? får gröt, byter blöja och får pyamas, sen somnar han antingen på oss eller så ligger vi med han i vår säng o somnar. sen lyfter vi oftast över honom till spjälsängen.

Var sover hen? i spjälsängen sen efter vällingen så hinner jag oftast somna innan jag hinner lyfta över honom så då myser vi i vår säng =)

Hur många tänder har hen? 3. fjärde på väg

Skostorlek? ingen aning faktiskt

Har hen ätit glass ännu? fått smaka nån tesked när vi ätit någon gång

Har hen badat utomhus ännu? nej

Är det dags för småsyskon än? nej kämpar med vikten just nu och får inte bli gravid

Vad ska hen få på födelsedagen? inte kommit på än.. men ska önska en lekmatta, xylofon och solskyddsdräkt

Vad ska ni göra i sommar? ta det lugnt o så va med mormor i sommarstugan

Berätta några rader om din julibebis: riktig busunge som ganska ofta är väldigt gnällig dock har han sina ljusa stunder ibland =)
    kille med glimten i ögonen som älskar o busa =)vet vart nallens näsa är, hunden, lampan och klockan hittar han också.
    min mini kille som inte är så liten längre =) för övrigt fått riktigt fart på krypningen nu
    Klistra MER än gärna in en nytagen bild av din julibebis tillsammans med formuläret
  • jennsans

vart knasigt klistrar in igen

FrågeformulärBebisnamn: Alexander

Fyller 1 år den: 19/6 16.27 (om bara 2 veckor ca.. vart tog tiden vägen?)

Vikt/längd, vet du det? för två månader sedan var det 11.2 kg och 77, 5 lång (tror jag) 1års kontroll den 12/6.

Vad har hen för storlek? 86

Kan hen krypa/åla/hoppa på rumpan? kryper sedan en vecka tillbaka ca. ålar har han gjort bra länge 080223 enl anteckningar.

Kan hen gå? nej (eller kan gå när vi håller i händerna och lite stappligt med en hand men inte själv)

Har hen sagt något ord och vilka i så fall? nej

Mat, går det bra?mat går kanon
    Hur mycket?1 barnmatsburk åt gången, kan även få i sig massa frukt efter (1 hel banan tex händer dock inte så ofta att jag ger så mycket)
    Favoriter? min köttfärslimpa o potatis.. annars pasta.
    Burkmat eller hemlagat? mest burkmat men även lite hemlagat

Hur många gånger sover hen på dagen? 2-4 mestadels 3.

Vilka tider sover hen på natten? ca 21-05 får sen välling o så sover vi vidare till 7..

Hur går nattningen till? får gröt, byter blöja och får pyamas, sen somnar han antingen på oss eller så ligger vi med han i vår säng o somnar. sen lyfter vi oftast över honom till spjälsängen.

Var sover hen? i spjälsängen sen efter vällingen så hinner jag oftast somna innan jag hinner lyfta över honom så då myser vi i vår säng =)

Hur många tänder har hen? 3. fjärde på väg

Skostorlek? ingen aning faktiskt

Har hen ätit glass ännu? fått smaka nån tesked när vi ätit någon gång

Har hen badat utomhus ännu? nej

Är det dags för småsyskon än? nej kämpar med vikten just nu och får inte bli gravid

Vad ska hen få på födelsedagen? inte kommit på än.. men ska önska en lekmatta, xylofon och solskyddsdräkt

Vad ska ni göra i sommar? ta det lugnt o så va med mormor i sommarstugan

Berätta några rader om din julibebis: riktig busunge som ganska ofta är väldigt gnällig dock har han sina ljusa stunder ibland =)
    kille med glimten i ögonen som älskar o busa =)vet vart nallens näsa är, hunden, lampan och klockan hittar han också.
    min mini kille som inte är så liten längre =) för övrigt fått riktigt fart på krypningen nu

• Milla med killar
    jelikan skrev 2008-06-04 16:17:55 följande:
    Idag har jag fyndat. Köpte ett par kavat sandaler till Tore. Kostade 249 kr. Fanns ett par kvar i hans storlek så jag kunde inte låta bli att köpa dom så nu har han ett par riktigt bra skor att övningsgå i
    Åhh var då? Behöver med ett par.
  • H  e  l  e  n  a
    Bebisnamn: Eskil

Fyller 1 år den: 7 juli

Vikt/längd, vet du det? nej, men var 79 cm och vägde 11510 för snart en månad sedan

Vad har hen för storlek? 80-86

Kan hen krypa/åla/hoppa på rumpan? krypålar, nån mellanvariant som han varvar med riktig krypning

Kan hen gå? nej, bara runt bord, soffa osv eller med vår hjälp/gåvagn

Har hen sagt något ord och vilka i så fall? eej (hej) är mest populärt, annars bap bap (pappa), dä (där). Eskil låter mkt och bebispratar MASSOR men säger inte många riktiga ord ännu. Har inte heller brytt mig om att försöka lära honom med lampa o sånt

Mat, går det bra? Hur mycket? Favoriter?
    Det går jättebra; han äter med god aptit. Äter två portioner gröt till frukost, matburk plus frukt till lunch och middag (däremellan banan eller leverpastejmacka till mellis) och 3 dl välling till kvällsmat. Eskil älskar spaghetti och köttfärssås, men det allra mesta går bra.

Burkmat eller hemlagat?
    Mestadels burkar

Ammar du och hur mycket i så fall?
    Nej, slutade när han var sju månader. Hade tänkt ca ett år, men han ville inte mer.

Hur många gånger sover hen på dagen?
    2 - 1 1/2 timme på fm och 1 timme på em (som jag dock idag minskade i förhoppning om att kunna lägga honom tidigare på kvällen istället (lyckades! )

Vilka tider sover hen på natten?
    Har varit 20.30-21 till 07-07.30, men nu ska jag styra över det till en timme tidigare har jag tänkt

Hur går nattningen till?
    Tar på nattblöja och ev pyjamas (för varmt nu!) och ger honom vällingen i soffan, sen tandborstning och därefter placering i spjälsängen med napp och snuttefiltar där hans pappa eller jag klappar honom på huvudet tills han somnar. Brukar ta ca en kvart.

Var sover hen?
    I sin säng tills vi lagt oss och han vaknar. Då flyttas han över till oss och sover sen hela natten oftast

Hur många tänder har hen?
    Åtta

Skostorlek?
    22 ca

Har hen ätit glass ännu?
    Smakat på pappas

Har hen badat utomhus ännu?
    Nej

Är det dags för småsyskon än?
    Inte riktigt än, men om instinkten fick styra så hade jag lätt varit gravid nu. Längtar efter det.

Vad ska hen få på födelsedagen?
    Trehjuling och ev solskyddsdräkt. Längre har jag inte tänkt än.

Vad ska ni göra i sommar?
    Vara i Falkenberg en vecka, annars mest göra mindre utflykter samt gå på bröllop om några veckor

Berätta några rader om din julibebis:
    Eskil är en riktigt busgrabb som ständigt har nåt ofog på gång . Han vill INTE leka själv annat än för korta stunder och då måste antingen hans pappa eller jag sitta med honom på golvet annars klänger han bara på oss. Han ler och skrattar jättemycket (har f ö jordens härligaste skratt ) och är väldigt pappig just nu.

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till älskade Eskil född 070707♥ღ ¸.?°´¯)
  • MissHeaven

Frågeformulär

Bebisnamn: Caspian

Fyller 1 år den: 6 juli

Vikt/längd, vet du det? gissar på ca 10 kg och 75 cm.

Vad har hen för storlek? 74-80

Kan hen krypa/åla/hoppa på rumpan? kryper

Kan hen gå? ja!

Har hen sagt något ord och vilka i så fall? mamma och ba (pappa), resten är mest egenpåhittade ljud och joller, men han förstår mycket.

Mat, går det bra? nemas problemas, han äter inga jätteportioner men äter allt så länge det inte är för stora bitar.

Hur mycket? 3/4 burk ca, eller 2 muffinsformar med hemlagat.

Favoriter? det mesta.

Burkmat eller hemlagat? både och.

Ammar du och hur mycket i så fall? en gång per dygn men inatt blev det inget så det kanske är dags att sluta.

Hur många gånger sover hen på dagen? 2.

Vilka tider sover hen på natten? 20-08

Hur går nattningen till? pyamas och ren blöja, sedan välling och så får han somna i sin säng i sitt rum. Jag är kvar i rummet tills han somnar (ajabaja enligt pampers nyhetsbrev) annars får han total panik.

Var sover hen? I sin säng, oftast vaknar han till vid 4-5 på morgonen och vill komma över till oss.

Hur många tänder har hen? 3 i nederkäken och troligen inga där uppe än.

Skostorlek? 19-20

Har hen ätit glass ännu? nej

Har hen badat utomhus ännu? i sin pool ja, i havet/sjö - nej.

Är det dags för småsyskon än? Nej

Vad ska hen få på födelsedagen? Vet inte! Men vi tänker nog plantera ett träd för honom i trädgården.

Vad ska ni göra i sommar? Vet inte! Inga planer än.

Berätta några rader om din julibebis:
    En aktiv, charmig och nyfiken kille som kräver en del uppmärksamhet men om han får det så är han för det mesta nöjd och glad. Man ska helst sitta eller ligga bredvid UTAN ATT GÖRA NÅGOT. Har man något i händerna ska han ha det. Vill vara med hela tiden. Man får inte lämna rummet och försvinna utom synhåll - då blir han arg!

Nya favoriten förutom gungan är sandlådan (helst slabba med vatten i) men han tycker inte om att krypa i gräset, då försöker han ta sig fram med händer och fötter (gå är för svårt, vi har sluttande tomt).

• jelikas
    Milla med killar skrev 2008-06-04 20:37:57 följande:
    Åhh var då? Behöver med ett par.
    i skoaffären i samhället där jag bor (anderstorp) 
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2