• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • Lindisen81
    Donna69 skrev 2008-06-04 23:05:49 följande:
    OMG!!! Mat, går det bra? Hur mycket? Favoriter? fisk är helt klart favorit!!!!!!!!! (förutom lax)
    inez har börjat trotsa lite vid maten... ska bara äta själv, matas hon vill hon hålla en egen sked annars vägrar hon och leker bara... burkar är typ omöjligt att ge... favoritmat är omelett med majs, tonfisk å keso.
  • jelikas
    Bebisnamn: Tore
    Fyller 1 år den: 17 Juli
    Vikt/längd, vet du det? 7300 g och 70 cm (för ca 2 veckor sedan)
    Vad har hen för storlek? Byxor 68-74 övrigt 74
    Kan hen krypa/åla/hoppa på rumpan? Hasar pyttelite på rumpan men vet knappt om der räknas
    Kan hen gå? Går med stöd och ibland när han håller i en hand. Tog sina första steg den 30 maj
    Har hen sagt något ord och vilka i så fall? Mamma och pappa som man vet säkert
    Mat, går det bra? Hur mycket? Favoriter? Tore är väldigt svår i maten just nu och jag ska va glad om han äter en 1/4 burkmat men annars blir det en halv burkmat när det funkar bra med maten. Han älskar macka och gröt.
    Burkmat eller hemlagat? Burkmat till lunch och hemlaggat till middag
    Ammar du och hur mycket i så fall? Morgon ammar
    Hur många gånger sover hen på dagen? 1-2 och då 30 min- 2 tim
    Vilka tider sover hen på natten? 20-04 dricker vatten och sen sover han till 06.30, morgon ammar och sover vidare till kl 08
    Hur går nattningen till? Gröt och sen bad/avtvättning. Pyjamas(om det är kyligt) och sen säger vi godnatt till pappa om jag nattar honom el tvärt om och så lägger vi honom i hans säng. Ibland somnar han direkt och ibland inte.
    Var sover hen? I spjälsäng i eget rum
    Hur många tänder har hen? 2
    Skostorlek? 19
    Har hen ätit glass ännu? smakat på pappas och min glass
    Har hen badat utomhus ännu? nej inte än
    Är det dags för småsyskon än? planaras till 2010
    Vad ska hen få på födelsedagen? Någon lek och lär leksak av något slag.
    Vad ska ni göra i sommar? Borås djurpark, High Caparall och sen kanske Liseberg
    Berätta några rader om din julibebis: En härlig liten krabat som charmar sin omgivning. Vet vad han vill och blir det inte så är det massa gnäll tills det går som han vill.
    Älskar att bada badkar och åka vagn bara den rör på sig.
    Kramas och pussas gärna och pratar i massor hela tiden. Sjunger imellanåt och dansar. Kommer det musik någonstans så dansar han direkt.
  • jelikas

Håller på att tvätta upp min lillebrors gamla sjömanskostym nu. Ska beställa poträtt fotografering på Tore i nästa vecka. Är ju perfekt och ta av skatte pengarna till det

• tacky

hej alla. idag tar lillsyrran studenten, så jag sitter påklädd och fin och väntar på att min bror ska komma och hämta om en timma. suck. hatar att vänta, speciellt i finkläder. nån mer än jag som ALLTID blir svettig i ansiktet när man ska göra nåt. rinnande smink som är så snyggt. och madi väntar jag med att klä på till sista sekunden. sen får jag väl ta ett kort, för hon har en förmåga att skita ner sig...

kramar. ha en underbar dag!

• Lindisen81

snart får både jag o inez typ solsting! hon ligger å skriker i sitt rum å jag sitter här å e irriterad. hon totalvägrade somna i vagnen på promenaden trots att hon gnugga ögonen HELA vägen å smågnällde för att hon va varm å trött. La henne i sin säng å då bara skriker hon istället för att somna *suck*
    jaja, får ta upp henne ett tag låter det som för hon tänker tydligen INTE somna just nu...

• Beckah82
    Lindisen81 skrev 2008-06-05 12:23:22 följande:
    snart får både jag o inez typ solsting! hon ligger å skriker i sitt rum å jag sitter här å e irriterad. hon totalvägrade somna i vagnen på promenaden trots att hon gnugga ögonen HELA vägen å smågnällde för att hon va varm å trött. La henne i sin säng å då bara skriker hon istället för att somna *suck* jaja, får ta upp henne ett tag låter det som för hon tänker tydligen INTE somna just nu...
    Hon ligger och skriker och du sitter vid datorn? okej.
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • zandrisen
    tacky skrev 2008-06-05 12:02:16 följande:
    hej alla. idag tar lillsyrran studenten, så jag sitter påklädd och fin och väntar på att min bror ska komma och hämta om en timma. suck. hatar att vänta, speciellt i finkläder. nån mer än jag som ALLTID blir svettig i ansiktet när man ska göra nåt. rinnande smink som är så snyggt. och madi väntar jag med att klä på till sista sekunden. sen får jag väl ta ett kort, för hon har en förmåga att skita ner sig... kramar. ha en underbar dag!
    Känner igen det där. Svettig och stressad, det är vad jag brukar bli så fort jag fått på mig kalasstassen. Och röd som ett fybloss i fejset, not so hot... Hoppas det blir en rolig dag, och att syrran din klarar sig igenom all champange
  • Tania
    Lindisen81 skrev 2008-06-05 12:23:22 följande:
    snart får både jag o inez typ solsting! hon ligger å skriker i sitt rum å jag sitter här å e irriterad. hon totalvägrade somna i vagnen på promenaden trots att hon gnugga ögonen HELA vägen å smågnällde för att hon va varm å trött. La henne i sin säng å då bara skriker hon istället för att somna *suck* jaja, får ta upp henne ett tag låter det som för hon tänker tydligen INTE somna just nu...
    Ja visst är det irriterande att de inte sover när de är så trötta... Charlie får också stå och skrika i sin säng. Oftast räcker det med att jag går upp och lägger honom igen så fattar han att det var sova han skulle göra
    Beckah82 skrev 2008-06-05 12:30:44 följande:
    Hon ligger och skriker och du sitter vid datorn? okej.
    Är det nåt fel med det eller är det jag som missuppfattar din fråga och ditt okej? Fundersam
  • jelikas
    Tania skrev 2008-06-05 13:06:42 följande:
    Ja visst är det irriterande att de inte sover när de är så trötta... Charlie får också stå och skrika i sin säng. Oftast räcker det med att jag går upp och lägger honom igen så fattar han att det var sova han skulle göra
    Så får vi göra med Tore oxå.
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2