• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • Karttu

Bebisnamn: Alfred

Fyller 1 år den: 6:e juli

Vikt/längd, vet du det? Längden har jag inte koll på, men borde vara typ 11 kg.

Vad har hen för storlek? 80

Kan hen krypa/åla/hoppa på rumpan? Kryper

Kan hen gå? med stöd

Har hen sagt något ord och vilka i så fall? Mamma, pappa

Mat, går det bra? Hur mycket? Favoriter? Äter när han är hungrig och gillar att plocka i sig mat. Allätare.

Burkmat eller hemlagat? Hemlagat + burkmat om vi är ute på stan t.ex.

Ammar du och hur mycket i så fall? Ja, efter lunch, mellanmål, middag och kvällsgröt + 1-2 ggr nattetid

Hur många gånger sover hen på dagen? 1

Vilka tider sover hen på natten? 20-07.30

Hur går nattningen till? Är jag ensam hemma somnar han ofta när jag ammar honom medan jag sitter hos storebror tills han somnar. Är pappa hemma och nattar storebror somnar han i sin säng efter amningen.

Var sover hen? Börjar i sin egen säng, hos oss efter nattamning

Hur många tänder har hen? 8

Skostorlek? 20

Har hen ätit glass ännu? Smakat lite

Har hen badat utomhus ännu? Nej

Är det dags för småsyskon än? Kanske snart ska vi hoppas

Vad ska hen få på födelsedagen? En larv som går att "skjuta iväg" från Play2Learn. Inget mera, leksaker och kläder har han så det räcker iaf o släkten lär ju komma med en del paket.

Vad ska ni göra i sommar? Sköta våra nyinskaffade höns och kattunge, fara på kyrkans familjeläger, bada och njuta av sommaren!

Berätta några rader om din julibebis: En gullunge som verkligen har lagt in charmoffensiven nu. Är en bestämd herreman som ryter ifrån om nånting går honom emot.

• Karttu

Hej hej alla *vinkar* Roligt att få ett "sammandrag" över läget hemma hos er!

Läste Beckah att Alvin hade slutat nattamma. Blev det av sig självt att han började sova hela nätter eller körde du nån "metod"?

• H  e  l  e  n  a

Hehe, första delen av raderna om Caspian stämmer precis in på Eskil också. Han ska ta ALLT man håller i och blir skitsur när han inte får det! Däremot får man göra nåt, dvs leka med honom fast man måste vara med heela tiden annars kryper han bara efter om man går därifrån.

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till älskade Eskil född 070707♥ღ ¸.?°´¯)
  • annki72

Bebisnamn: Lilly

Fyller 1 år den: 3 augusti

Vikt/längd, vet du det? vet ej

Vad har hen för storlek?74/80

Kan hen krypa/åla/hoppa på rumpan? Hoppar på rumpan

Kan hen gå? nej

Har hen sagt något ord och vilka i så fall? Tisse (kisse, till alla djur) Mamma, pappa

Mat, går det bra? Hur mycket? Favoriter?  Hon älskar mat, inga favvisar men hatar potatis

Burkmat eller hemlagat? Både och.

Ammar du och hur mycket i så fall? Nej

Hur många gånger sover hen på dagen? 1 ggr på ca 3 timmar

Vilka tider sover hen på natten? 21-09

Hur går nattningen till?  bad/tvätt,blöjbyte och pyjamas, välling sen läggs hon i sängen och somnar själv.

Var sover hen?  egen säng i vårt rum.

Hur många tänder har hen? 2

Skostorlek? 19

Har hen ätit glass ännu? smakat på min.

Har hen badat utomhus ännu? nej

Är det dags för småsyskon än? nix

Vad ska hen få på födelsedagen? vet inte än

Vad ska ni göra i sommar? bara njuta av varann.

Berätta några rader om din julibebis: Lilly är en otroligt glad lite tjej, som är glad mot de flesta hon möter. Hon är nöjd med livet trots sitt lite "hinder" Älskar att se sina store bröder busa.

Lilly 9 månader

• Beckah82
    Karttu skrev 2008-06-04 21:27:15 följande:
    Hej hej alla *vinkar* Roligt att få ett "sammandrag" över läget hemma hos er!Läste Beckah att Alvin hade slutat nattamma. Blev det av sig självt att han började sova hela nätter eller körde du nån "metod"?
    Nej metoder är inte min grej

Sedan någon månad så har han bara ätit en gång på naten, aningen när jag tagit upp honom på pottan när jag ska lägga mig eller så har han hunnit vakna av sig själv för att jag varit vaken för länge

Men så började han lägga sig ner och tvärsomna igen efter pottan mitt i natten...utan att bli ammad först. Jahapps? mamman frågetecken men köpte det direkt  GÖTT!

Sen testade jag en kväll att amma färdigt innan han borstade tänderna och så så när vi la oss i sängen sen så erbjöd jag inte tutten och han frågade inte heller efter den, bara kramades och somnade utan protest Jag tappade hakan lite men tog emot tacksamt

Så det är barn-styrt helt och hållet på dagarna är han dock väldigt mån om att ha kvar sin tutte och älskar att mysa och bli ammad (söver honom så på middagsvilan också om vi inte ska iväg så han somnar i sjalen).
  • Beckah82

Asså jag tycker verkligen det är JÄTTEROLIGT att läsa om era bebisar fleeeer svar

• H  e  l  e  n  a
    Beckah82 skrev 2008-06-04 21:47:49 följande:
    Asså jag tycker verkligen det är JÄTTEROLIGT att läsa om era bebisar fleeeer svar
    Bra initiativ med frågor för att få fart på tråden lite
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till älskade Eskil född 070707♥ღ ¸.?°´¯)
  • Karttu

Det var det jag hade lite på känn, att du inte hade kört AW iaf. Jag skulle gärna slippa nattamningen, även om den inte är så betungande, men Alfred lär väl börja sova hela nätter nångång ska vi tro!

Beckah82 skrev 2008-06-04 21:46:01 följande:
    Nej metoder är inte min grej Sedan någon månad så har han bara ätit en gång på naten, aningen när jag tagit upp honom på pottan när jag ska lägga mig eller så har han hunnit vakna av sig själv för att jag varit vaken för länge Men så började han lägga sig ner och tvärsomna igen efter pottan mitt i natten...utan att bli ammad först. Jahapps? mamman frågetecken men köpte det direkt  GÖTT! Sen testade jag en kväll att amma färdigt innan han borstade tänderna och så så när vi la oss i sängen sen så erbjöd jag inte tutten och han frågade inte heller efter den, bara kramades och somnade utan protest Jag tappade hakan lite men tog emot tacksamt Så det är barn-styrt helt och hållet på dagarna är han dock väldigt mån om att ha kvar sin tutte och älskar att mysa och bli ammad (söver honom så på middagsvilan också om vi inte ska iväg så han somnar i sjalen).
  • Beckah82
    Karttu skrev 2008-06-04 21:53:21 följande:
    Det var det jag hade lite på känn, att du inte hade kört AW iaf. Jag skulle gärna slippa nattamningen, även om den inte är så betungande, men Alfred lär väl börja sova hela nätter nångång ska vi tro!
    Finns ju metoder som är helt okej "somna utan gråt" tex jag kör inte med det själv men tycker att det absolut kan vara något för andra...allt utom metoder som går ut på att de ska skrika sig till sömns....då gillar jag det inte ens hos andra
  • skruttan35

Bebisnamn: William
    Fyller 1 år den: 11juli
    Vikt/längd, vet du det? den 21/5 var det 8685g och 71,5cm
    Vad har hen för storlek? 74/80
    Kan hen krypa/åla/hoppa på rumpan? Åla och krypa
    Kan hen gå? runt möbler, mellan och till oss
    Har hen sagt något ord och vilka i så fall? Tatt (katt), tadd tadd (tack tack), pappa
    Mat, går det bra? Hur mycket? Favoriter? Det går från dag till dag
    Burkmat eller hemlagat? Båda delarna
    Ammar du och hur mycket i så fall? nej
    Hur många gånger sover hen på dagen? 2ggr. 1,5timma tillsammans
    Vilka tider sover hen på natten? 19.30-07.30
    Hur går nattningen till? Pyjamas, borsta tänderna, pappa läser saga, välling och läggs sedan i sin säng med snuttefilt.
    Var sover hen? I sin säng i sitt rum
    Hur många tänder har hen? 6st
    Skostorlek? 19
    Har hen ätit glass ännu? JA !!
    Har hen badat utomhus ännu? ja både i poolen och sjön
    Är det dags för småsyskon än? inte riktigt än
    Vad ska hen få på födelsedagen? Bobby car och en traktor till sandlådan
    Vad ska ni göra i sommar? Åker hem till norrland 1v nästa vecka och sedan blir det lite dagsutflykter

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2