Inlägg från: Prinsessan Zelda |Visa alla inlägg
  • Prinsessan Zelda

... Född: Juli 2007 ... 2

heja Inez Skrattande

• Prinsessan Zelda
    Börjat på förskola/hos dagbarnvårdare:
    Sols Josef Aug-08
    Beckahs Alvin Aug-08 (hos farmor som är dagmamma)
    Veronicaq's Tiger aug-08 (dagmamma)
    Pusslebitens´s Thias aug-08 ( dagis tillsammans med storebror)
    Misan84 Hampus aug-08 (Börjat med inskolning på vanligt dagis)
    JoNaLis Meja, inskolningen började 18/8
    zandrisens Mick, Aug-08 (fri-förskola) 18/8
    Jelikans Tore aug-08 (vanligt dagis)

Planerad start för barnomsorg:
    Theo Jan -09 (Ur och skur)
    Jennsans Alexander jan -09 (dagmamma)
    Sessan Nov -08 (vanligt dagis???) har ej fått svar än
    Nasse01, Linus, Aug-08 25/8 inskolning 20/8
    Gbgmorsans Melvin Aug-09 (vet ej dagis ännu)
    Rullis Molly Aug-08
    Jessa6, Elias, skulle börjat 18(idag)är sjuk så det blir den 25/8
    H e l e n a s Eskil, jan -09, (förmodligen vanlig) förskola på halvtid
    Lindisen´s Inez dagmamma (hoppas jag annars förskola) januari-09
    Mammelutten's Julia: nov -08 (dagis)
    Annki72, Lilly, tidigast vid 3 års ålder (tidgare om jag byter jobb
    Jessys, Charlie: Blir hemma till åtm 3års ålder med mamma och lillesyskon.
    Prinsessan Zeldas Isabel: jan 09, vet ej vart än, hoppas på samma som Adam (ur och skur)
  • Prinsessan Zelda

fan, hinner inte läsa allt nuförtiden. har ingen tid ju. jobbar och massa jobb och annat på kvällarna. men jag mår bra av det, höll på att bli knäpp hemma hela dagarna. men saknar alla här ju!!!!

• Prinsessan Zelda

jag jobbar heltid just nu när sambon är hemma med Isabel. sen går jag ner till 75% när Isabel börjar dagis. Min tjänst är på 75% och det är så jag vill ha det

• Prinsessan Zelda
    Lindisen81 skrev 2008-08-20 19:22:37 följande:
    ang tandborstning; här gör vi det bara på Inez villkor, när hon själv vill. oftast blir det på morgonen, men bara in-ut med tandborsten. Vi kör med"vanlig" tandkräm, alltså inte barntandkräm. Har fått för mig att det kan förknippas med godis =/ Inez dricker ej välling längre på kvällen, men på kvällen är hon så trött ändå så vill inte "bråka" om en sak som tandborstning. finns så mkt annat min unga dam inte gillar =/ blir sur o tvär för minsta motgång och jag HOPPAS detta vänder så hon inte blir en sån där sur unge som bara kan säga nej..... =/ nä min lilla skit är ju egentligen GLAD men just nu är hon faktiskt rätt hopplös i humöret...... kanske blir bättre när hon börjar gå... nu kan hon ju gå om hon håller en hand (men bara om hon är på humör för det...). solis; massa kramar.
    vår barntandkräm smakar inte som godis. zendium kör vi med.
  • Prinsessan Zelda

vad jag läst så har barntandkrämen mindre fluor. vilket inte är bra i större mängder. och läste nånstans om ny forskning som visar att fluor kanske är mer skadligt än vi trott tidigare (som med alla annat ).

• Prinsessan Zelda

kul med ett till reportage beckah

tråkigt för sebbe L2K, det kan ju bli svårare att komma in i kompisgruppen då ju.

• Prinsessan Zelda

i sthlm kommun får de 30 timmar

• Prinsessan Zelda

tja, Adam har gått 30 timmar. 9-15. jag tycker det är jättebra. Han älskar dagis och han kommer lagom till leken vid 9, äter lunch, vilar, leker och äter mellis vid 14:30. sen hämtar jag. tycker det är jättebra. då kan jag också hitta på saker med Isabel som jag gjorde med Adam när han var liten. Om jag åker till tjejerna i Täby tex så hinner jag vara där ett tag innan jag måste hämta Adam, osv. Hade jag hafte tt barn som inte gillade dagis särskilt skulle han fått vara hemma mer. men han äääälskar dagis. har haft Adam hemma i sommar i 2 månader och det var ganska jobbigt. då han kräver aktivitet hela tiden och saknade sina kompisar hela tiden.

• Prinsessan Zelda
    Beckah82 skrev 2008-08-21 20:20:55 följande:
    Varför inte 60 timmar när man ändå är i farten. Det hade kanske varit ännu mer perfekt?
    det är kanske att ta i

Jag älskar att umgås med mina barn. Men Adam är väldigt aktiv och vill vara med sina kompisar. Han vill ju vara på dagis. Han kanske är ett undantag, men i princip varje dag vi hämtar han på dagis vill han vara kvar, he he. Och det har ju inte med att han inte har det bra hemma. På dagis är han ute hela dagen i princip, leker med sina kompisar osv. När han är hemma hela dagarna kan han inte få den uppmärksamheten, visst går vi ut och leker. men det är skillnad på att leka med mamma och kompisar. och hemma finns massa andra saker som ska göras så jag kan inte ägna allt åt honom.
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2