Inlägg från: Prinsessan Zelda |Visa alla inlägg
  • Prinsessan Zelda

... Född: Juli 2007 ... 2

Isabel provar vinteroverall och vantar, och försöker samtidigt ta sin napp. och elaka mamman skrattar i bakgrunden

• Prinsessan Zelda

Hoppas han får ett roligt kalas Beckah.

Isabel har börjat prata mer nu

Förut har hon bara sagt mamma och dä när hon pekar på saker. Men sista dagarna har hon sagt napp och idag sa hon snutte. Inte världens bästa ord kanske men ändå

• Prinsessan Zelda
    Donna69 skrev 2008-08-24 09:57:05 följande:
    Prinsessan Zelda skrev 2008-08-24 09:53:09 följande:snutte??? åååhhh va sött!!!! *smälter*
    ja, jag hade henne nyss på skötbordet och skulle ta på kläder. hon var trött och bara vred sig och blev tilll slut skitarg och pekade upp på skåpet där snutte och napp brukar ligga. jag frågade om hon ville ha sin napp och snutte. Då sa hon utte, utte flera gånger tills hon fick snutten. sen la hon sig så fint i sängen med den och nappen pch somnade Kyss
  • Prinsessan Zelda

nyfikna frågor;

*använder ni skötbord?
    ja

*har ni börjat med potta?
    ja, när vi luftar

*äter barnet själv?
    ja

*gillar ditt barn soppa =)?
    nja, ibland, om hon går med på att bli matad

*vaknar barnet på natten?
    oftast inte, om hon gör det ligger hon med oss till hon somnar sen bärs hon till sin säng igen.

*använder barnet napp/snutte?
    japp, både och. men bara när hon ska sova i princip.

*barnets favoritmat?
    såsig mat, typ köttfärssås, korvstroganoff, fiskgratäng osv.

*sitter barnet framåt eller mot dig i vagnen?
    framåt (kronan sulky)

*har ni rutiner/fasta tider vid sova, mat osv?
    nej, vi är flexibla

• Prinsessan Zelda

gomorgon och hej svejs. ska till jobbet. tar mig i kragen och cyklar idag.

• Prinsessan Zelda

hej hej Tacky

turkisk yogurt har jag gett läääänge till Isabel. Hon får det med puffat ris i till mellis. Men nu ska jag nog också sluta pga av att den är rätt fet, och Isabel behöver inget extra fett direkt

• Prinsessan Zelda
    ellenwesterlund skrev 2008-08-28 07:47:21 följande:
    Någon som skulle vilja göra mig en tjänst?Köpte en kofta med bilar på HM, tvättade den och sen var det hål i den! Antingen där larmet suttit elelr ett trådavslut. Fick byta men den jag köpte var i strl 86 och dom det fanns att byta till var i strl 100 och 114 (liiiite väl häftigt då ), så det bidde ingen kofta. Har kommit fram till att jag vill gärna ha den (fast helst två).Den finns inte att beställa via HM`s hemsida.Någon som vill kolla på sitt HM om den finns i strl 86 och skicka till mig?Betalat givetvis frakten.Behövs inget spec. emballage utan det går att skicka dom/den i en vanlig plastkasse.
    jag ska shoppa i helgen. kan kolla om du vill. har några olika hm omkring mig (stockholm). Om du orkar vänta tills dess eller nån annan kanske ska shoppa innan

Jag är hemma från jobbet idag. så ont i halsen att jag bara kan viska    ska snart lägga mig igen. sjuk efter 2 veckor på jobbet, blä......
    skönt gubben är hemma och tar isabel så man kan få vila ordentligt.
  • Prinsessan Zelda
    Len Gbg skrev 2008-08-28 20:58:43 följande:
    Aaah, nu hittade jag tråden igen efter en hel del sökande...Hur mår ni alla?!Ville bara kika in och ge KRAMAR och KÄRLEK till alla ni som skriver fina saker i min gästbok och på msn. Det värmer verkligen ska ni veta!Kram Madelene & Johannes
    hej hej. var ett tag sen. kram
  • Prinsessan Zelda
    1.Vad tycker du mest om med ditt barn?
    Allt  
    Adam - Han är så glad och full av bus, och så rolig
    Isabel - Hon är så glad och charmig, och busig

2.Hur många barn vill du ha när du blir stor? 
    Jag är nöjd med de jag har....... just nu i alla fall.

3.Vad gillar du för musik?
    mest rock

4.Vilka TV-serier följer du?
    Heroes, CSI, Journey man, Eli Stone, SVU, Burn notice, Moonlight mm.........

5.Vad jobbar du med/pluggar du när du inte är mammaledig?
    Jobbar på en särskola men är utbildad socionom.
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2