• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • jelikas

Hoppas ni alla har en trevlig midsommar!

Här har det enbart firats med sill middag (biffar till mig och Tore) hos mina föräldrar.
    När vi kom hem så storstädade jag huset typ. Så mycket firar vi midsommar.

• tacky

ligger alla utslagna idag? det blev en lyckad "fest" här igår. mest uppskattad var min jordgubb/rabarber/äpple-paj. mums. hade kramp i käkarna på kvällen av allt tuggande och ätande.

• Jessa6

I går hade vi en trevlig midsommar, det som var ganska kul var att Elias ville inte ha sin egen mat, totalvägrade. Han ville ha sill och potatis. Åt för fulla muggar!! Sill, potatis och grädde....Magen har inte reagerat så det gick ju bra, sen åt han jordgubbar, tårta, spättekaka eller vad det heter...Han var så nöjd att han fick äta vår mat!!

• Tania
    Jessa6 skrev 2008-06-21 14:46:40 följande:
    I går hade vi en trevlig midsommar, det som var ganska kul var att Elias ville inte ha sin egen mat, totalvägrade. Han ville ha sill och potatis. Åt för fulla muggar!! Sill, potatis och grädde....Magen har inte reagerat så det gick ju bra, sen åt han jordgubbar, tårta, spättekaka eller vad det heter...Han var så nöjd att han fick äta vår mat!!
    Charlie vägrar 8mån-burkarna för de är smaklösa. Han käkar 1års-burkar eller vår mat när vi äter lämplig Charliemat
    Han får inte äta när är för kryddat och om det är skräpmat däremot får han smaka strips och det är en stor favorit.
  • madeleine78

Wille äter vår mat oxå..
    Vägrar äta "burkmat" ....

• mrsbygg

Samma här sam total vägrar burkar! jag förstår honom! smakar verkligen ingenting, och alla smakar likadant..bara vatten..usch..

Våran mat älskar han, han får allt som vi äter..

Mamma till Saga 041210, Sam 070713, Bärfis Bf 080710
  • Pusselbiten86

Måste bara fråga här inne lite snabbt....

Nu när vi var gravida med dessa små (stora ) bebisarna... var de många som hade svidningar i tuttarna 1 vecka innan ni testade ?

• Tania
    Pusselbiten86 skrev 2008-06-21 20:20:01 följande:
    Måste bara fråga här inne lite snabbt....Nu när vi var gravida med dessa små (stora ) bebisarna... var de många som hade svidningar i tuttarna 1 vecka innan ni testade ? 
    nope inga svidande tuttar
  • Beckah82

Här är en till som inte äter burkmat tror jag hehe har aldrig provat men eftersom han är van vid mat som smakar så antar jag att han skulle tycka burkmat är äckligt.

Svid i tuttarna vid tidig graviditet? Njae.. men klåda och lite samma känsla som utdrivningsreflexen när man ammar men så fick jag både med Victor och Alvin först EFTER beräknad mens.

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2