• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • jelikas
    ellenwesterlund skrev 2008-06-23 08:19:46 följande:
    Så pissigt less!Det bara regnar. Less på att sitta hemma, jamen ut och hitta på något då tänker väl ni; öppna förskolan är sommartängd(inte för att jag bruka vara där ofta med det händer), har inte så överdrivet många kompisar och en av dom är måttligt intresserad av att umgås utan är hellre hemma hos sig och donar och umågs med sina grannar.Alla är så upptagna på sina håll med att träffa sina mammakompisar och flänga hit och dit.Allt blir faktiskt liiite jobbigare med två och det blir dubbelt jobb med allt så man är inte så pigg att åka någonstans alla dar heller och ingen vill komma hit så då blir man ensam ...Nä nu är det slut gnällt, finns dom som har det värre (syftar på era inlägg här ovan om blödningar o mf o tråkigheter)
    Känner igen det där. vi bor lite utanför samhället och hit kommer aldrig någon typ förutom familjen. Är alltid jag som skall ta mig till alla andra.
    Ända tråkiga är att min allra bästa vän som även hon går mamma ledig inte har något körkort annars hade jag nog haft besök varje dag

Är oxå less på vädret. Vill kunna va ute och leka och ut och gå!
  • Milla med killar

Gomorgon på er!
    Här regnar det inte än. Ska ut och springa en sväng och sen får det gärna regna. Hannes är på agis denna vecka med sen är han hemma till i mitten av augusti. Mina stora killar har sommarlov så här hemma är det många många killa ibland. typ 7 varje dag Idag när jag vaknade hade jag fått mens..min första rena chocken!

Kram kram

• Donna69

Milla med killar skrev 2008-06-23 09:01:36 följande:

Gomorgon på er!Här regnar det inte än. Ska ut och springa en sväng och sen får det gärna regna. Hannes är på agis denna vecka med sen är han hemma till i mitten av augusti. Mina stora killar har sommarlov så här hemma är det många många killa ibland. typ 7 varje dag Idag när jag vaknade hade jag fått mens..min första rena chocken!Kram kram
    här regnade det tidigt imorse....nu är det bara molningt....såååå skönt!!!!!
  • Lindisen81

kom hem från bror min igår eftermiddag. bil-helvetet gick sönder efter 20 min bilfärd! brorsan får komma och köra oss till tåget, tåget är fullsatt! vi får vänta på en buss väl på bussen är inez sååå trött å skriker hela vägen hem, nästan.. tills hon somnar av utmattning! hemme vid ca 17-tiden, åkte från nyköping ca 11!!! kunde ju för fan åkt till spanien tur/retur! på tisdag el onsdag får vi hjälp att laga bilen, bränsleslang nånting som lossnat... sambon har semester nu, så idag åker vi in till stan en sväng. torsdag o fredag blir det köksbygge. inez e gnällig sen en vecka tillbaka suck! tror hon har jobbigt me tänderna...

• Beckah82

Sjuk bebis hög feber sen ett dygn tillbaka och alvedon hjälper inte  men stundtals är han iaf pigg som just nu när han orkar vara uppe och leka med kastruller

38,7-40,0 ligger han på och små stunder har han varit så borta och medtagen att jag varit på väg att åka in...

Usch! Han brukar ju inte vara sjuk, så jobbigt att se honom dålig.

Äta vill han inte. Lite utspädd gröt i flaska har gått ner bara och så dricker han han bra med vatten och vill amma massor. Morgonbjasblöjan innehöll amningsbajs. hah! Det var ett tag sen man hade sådana blöjor.

• jennsans

beckah: förra veckan hade alexander mellan 38,5 o 39.7 i feber och bara det.. matstrejkade osv.. vet fler som haft likadant.. skönt att han dricker bra och ammas bra iaf! krya på sig till alvin!

• Beckah82
    jennsans skrev 2008-06-23 10:08:00 följande:
    beckah: förra veckan hade alexander mellan 38,5 o 39.7 i feber och bara det.. matstrejkade osv.. vet fler som haft likadant.. skönt att han dricker bra och ammas bra iaf! krya på sig till alvin!
    Undrar vad det är för knasigt virus? Inga andra symptom ju.

Jo inatt när han vaknade med 39,8 och var helt groggy så  spydde han en gång, men det tror jag mer var pga den höga febern än att det skulle vara magsjuka.
  • solstraalen

Hoppas Alvin kryar på sig snart.

Angående feber så kräks alltid min äldsta grabb då han får feber.
    Lite drygt för han behöver inte ha hög feber alls för att spy.

• jennsans
    Beckah82 skrev 2008-06-23 10:10:07 följande:
    Undrar vad det är för knasigt virus? Inga andra symptom ju.Jo inatt när han vaknade med 39,8 och var helt groggy så  spydde han en gång, men det tror jag mer var pga den höga febern än att det skulle vara magsjuka.
    tror också det kan bero på febern..
    andra dagen sov A och åt välling.. det gick dagen ut på.. tredje dagen fick jag i han ca 4 dl vätska (varav 2 dl var välling på natten) sen började det släppa lite och han drack mer och 5 dagen va han feberfri.. ingen aning om vad det är för virus men som sagt inga andra symtom..
    provat ipren om inte alvedon hjälper?
  • Milla med killar
    Beckah82 skrev 2008-06-23 10:03:30 följande:
    Sjuk bebis hög feber sen ett dygn tillbaka och alvedon hjälper inte  men stundtals är han iaf pigg som just nu när han orkar vara uppe och leka med kastruller 38,7-40,0 ligger han på och små stunder har han varit så borta och medtagen att jag varit på väg att åka in...Usch! Han brukar ju inte vara sjuk, så jobbigt att se honom dålig.Äta vill han inte. Lite utspädd gröt i flaska har gått ner bara och så dricker han han bra med vatten och vill amma massor. Morgonbjasblöjan innehöll amningsbajs. hah! Det var ett tag sen man hade sådana blöjor.
    Du...ge han Flytande Ipren i kombenation med Alvedon. Det gör susen på febern så orkar han äta.
    Krya på LillAlvin..
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2