• jompa

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

ängeln83 skrev 2008-07-07 12:18:10 följande:
    Tycker också det kan vara lite knixigt med deras sovtider ibland, Liam sover ju mellan 12-14, så du brukar jag försöka att vi är hemma, men nu när sommaren kommer blir det ju lite svårare. Och är man på ett ställe med mycket folk så är det ju bara att glömma att Liam sover i vagnen. Det var bra mycket smidigare när man inte behövde bry sej om några sovtider. Nu för tiden kan ju lixom 5 minuters sovande vid fel tidpunkt pajja hela dygns rytmen.
    Men snart kommer det bli lättare igen då kan de somna fem minuter i bilen om man är på väg hem men det går ändå att lägga dem bra sen på kvällen.
  • jompa
    Tjollabolla skrev 2008-07-07 12:24:10 följande:
    Hmm försöker skriva ner allt vi behöver ha med oss inför semestern, men åhhh så mkt. Kommer glömma hälften och ha alldeles för mkt kläder med mig till Milo Nu har EST oxå fått in Molo!
    Ja sen man fick barn så är bilen proppfull om man ska iväg nånstans Om man så bara ska till landet en natt så är det fullt Men så är ju Sverige svårt oxå, man måste liksom packa för både kallt och varmt och regn på sommaren.
  • jompa

Nä undrar om man skulle baka en kladdkaka idag när det regnar så. Nån med ett lätt snabbt recept?

• jompa
    Tjejtriss skrev 2008-07-07 13:08:31 följande:
    Hihi, nää, jag håller faktiskt med lite. Både älgarna och pingvinerna kunde varit mer färgstarka. Isbjörnarna har alldeles för glest mönster för min smak..
    Håller med!
    Men de randiga tröjorna med knapp vid axeln ser inte de ut att vara en smal modell på dem? Svårt att se på bild.
  • jompa
    ängeln83 skrev 2008-07-07 13:09:52 följande:
    TjollaHa ha, det är ju för sjutton mer än vad vi betalar för huset på en hel månad MEN, jag och sambon har aldrig varit iväg på nåt, dom senaste sommrarna har vi ägnat åt husrenovering, så vi är faktiskt värda en riktig semester.
    Jo det är ni absolut, det där kommer bli toppen.
  • jompa
    ängeln83 skrev 2008-07-07 13:14:13 följande:
    Undrans när eskimåerna kommer...dom vill jag ha.
    Jag undrar när lurvarna kommer

Sen vill jag veta när Katvig och NS kommer och Småfolk.
  • jompa
    Tjejtriss skrev 2008-07-07 13:16:13 följande:
    Min sambo blev påkörd av en lastbil förut på ett övergångsställe. Den stod stilla först, men startade precis när han gick över  Chauffören verkade inte direkt märka något och min sambo hann i stort sett hoppa undan. Han (min sambo) blev chockad, rädd och förbannad och smällde till fronten på lastbilen med handen och ställde sig och gapade och viftade, men chauffören bara glodda på honom. Ska man ringa kommunen tycker ni? Det är deras lastbil och vi har registreringsnumret. Det är ju bara för chauffören att neka till att något hänt..
    Usch vad otäckt, tycker absolut ni ska ringa.
  • jompa
    Tjejtriss skrev 2008-07-07 13:16:38 följande:
    Vet du nåt om färger på NS lurvar?
    Nä tyvärr vet jag inte det, men det blir nog antingen en sån eller Molo, kan inte köpa båda.

Butte har varit borta några dagar nu, är hon i stugan tro?
  • jompa
    Tjollabolla skrev 2008-07-07 13:28:00 följande:
    Jaa det är lite synd att det blir så när dom blir äldre. Men man kan ju matcha med annat...
    Tycker det är lättare att matcha tröjor med enkla byxor än tvärtom, svårare att hitta enkla tröjor.
  • jompa
    lillronya skrev 2008-07-07 13:29:05 följande:
    Hej i tråden!VAd händer här då? Är det molo som är på tapeten som vanligt?
    Halloj.
    Har dottern kommit hem nu?

Ja det är lite Molo idag igen. EST har fått in och kommer med bilder snart.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10