Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Tjollabolla skrev 2008-08-16 18:46:04 följande:
    Ja det hade jag gjort. Jag kommer köpa 92 till min 1,5 åring.Tofflan: Hur lång och stor är Noel? Milo använde ju denna i våras, kanske när han var runt 80 lång.
    Jag vet inte hur lång han är men jag satte honom på vågen nyss och den visade 11,5 kg Skulle tro att han kanske är 76 cm eller så.
  • Duntoffla
    Tjejtriss- kanske en korkad fråga men varför måste man byta stumpor när man går ut? Funkar inte halkfria i skorna eller? *korkad*

Suck, vad min lillfis är tjurig idag.

*iväg och försöker natta igen*
  • Duntoffla
    NovJenny skrev 2008-08-16 20:38:39 följande:
    För att halskyddet blir kallt i skon när det är kallare ute. = Kalla fötter.
    ängeln83 skrev 2008-08-16 20:39:30 följande:
    Stod faktiskt och funderade på det nu när jag putsade fönstrena Förstod inte riktigt det jag heller.
    Hade jag aldrig tänkt på. Men så är jag ju förstagångsmamma också
  • Duntoffla
    Angelinah skrev 2008-08-16 20:44:12 följande:
    Fl strul IGEN jag fick höra på skobutiken att man bara vänder halkstrumps utoin när man tar på skorna.. anldningen till att man inte ska ha halkstrumps i skorna är att fötterna inte kan röra sig i skon, det blir inget glid mellan fot/sko=aj aj barnfot..
    OK, så lite olika anledningar verkar det vara då.
    ängeln83 skrev 2008-08-16 20:44:51 följande:
    Jag också Men då har man lärt sej nåt även idag då.
    Eller hur? Bra tråd det här!
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2008-08-16 20:53:58 följande:
    O en sån här fick Liam av mormor idag, hade jag ju glömt bort, o en likadan till mej, lite töntigt kanske men jag älskar ju turkost.www.tradera.com/Host_jacka_med_luva_On_the_pe...(inte min)
    Snygg! Ni kommer bli så fina ihop
    Angelinah skrev 2008-08-16 20:55:03 följande:
    Japp.. snart e de vinter så vi får testa då    kan nog ligga nåt i det ändå när jag tänker efter...  plast knoppar liksom.. de borde ju kyla lite...
    Med vintrarna här är det nog ingen större fara

Någon som har sett några mer nyheter från Småfolk i ngn webbutik?
  • Duntoffla

Alltså- jag fattar verkligen inte varför butikerna håller på nytt som kommit in. Kan de ha fått restiktioner att det inte får släppas förrän en viss tidpunkt?

• Duntoffla
    Angelinah skrev 2008-08-16 21:04:55 följande:
    Ja åker du dit så köp absolut dom jackorna, jag e supernöjd med mina! Sen köpte vi fleece, 2 till mig och en varsin till E o B för typ 60 kr st av samma märke Nu e de dags å natta vrålsur bubbla här..cu girls...
    Lycka till!
  • Duntoffla
    Tjejtriss skrev 2008-08-16 21:23:38 följande:
    Nä, det ska man inte. Antingen ska man byta strumpor eller vända dem som Angelinah skrev.Dels gör halkplopparna att det blir kallt, dels gör de att strumpan kan fastna i skon så att tårna blir klämda och dels hindrar de fotens naturliga rörelse i skorna.
    hej hej!
    gosmamman skrev 2008-08-16 21:28:39 följande:
    jag ska faktiskt dra nu, måste sova. Jag har varit så gräsligt trött heeela veckan när jag ska gå upp.God natt och sov gott på er och käka en gooood chokladbit, det är ju iaf lördag.
    Jag ska äta god glass

Sov så gott!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10