Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

God förmiddag!

HUr är läget här?

Har inte hunnit läsa igenom än jag heller

• Duntoffla
    isold2003 skrev 2008-08-16 11:25:07 följande:
    God dag! Jag är shoppingsugen men ska hålla mig till på onsdag. Slitage har fått in mer nyheter har jag hört och de har stängt sön-tis. Roligt att få klämma på kläderna irl och drömma lite. Jag är riktigt nyfiken på Mini A Tures vinterkläder, hon skulle ta in dem och jag tror nog att stora killen ska få byxa och jacka därifrån iår. 
    Goddagens!

Jag är också lite shoppingsugen men väntar till vår runda på måndag. Hittar jag inget då blir det närshopping
    Mini A tures vinterkläder såg superfina ut. Vilken färg funderar du på? Vet du hur de brukar vara i kvalité? Har du haft dem förr?
  • Duntoffla
    jompa skrev 2008-08-16 11:42:15 följande:
    Kavat just nu.Ska se om hon kan ha sonen gamla Ecco nu till hösten.
    Ok. Någon speciell modell? Har testat flera Kavat och nästan inga passar Måste man ha sk lära gå skor eller kan de gå vettigt utan högre stöd? För som Preggi sa så är det ju oftast svårare att få ner lite bulliga fötter i såna skor...
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2008-08-16 11:46:18 följande:
    Blev utslängd innan, som vanligt, men då får jag alla fönsterpartier på altanen putsade *duktig*Nu ringde precis några kompisar och sa att dom är på väg hit, känns inte riktigt som jag hinner med det, men men.
    Ofta är det kul att få besök men ibland har man varken tid eller lust...

Vad fin Liam blev i det randiga och bokstäverna! Mkt snyggare på.
    isold2003 skrev 2008-08-16 11:45:19 följande:
    Jag har inte haft dem förut så jag är nyfiken på att få klämma på dem. Hon som har Slitage har haft dem till sina barn och varit jättenöjd. Jag ska ha svarta byxor och någon färgad jacka till har jag tänkt.Shoppingkväll blir det på Slitage 28 september så alla som vill komma är välkomna! Man får ju rabatt på allt i butiken såna kvällar (Obs! Inte min butik som ni vet, bara en nöjd kund)
    Du får rapportera sen hur de kändes Åh, vad kul det hade varit att komma på den kvällen. Vi kommer hem från Grekland dagen innan så jag orkar nog inte då
  • Duntoffla
    karmasus skrev 2008-08-16 11:49:32 följande:
    Bundgaard är ett danskt skomärke som är för barn med breda och lite bulligare fötter. Jättefina skor, som min snäcka tyvärr inte kan ha. Ajabaja och www.barnskobutiken.se har dem på rea nu.
    Tack för tipset! Undrar om man kan hitta dem i butik här i närheten. Vet inte om jag vågar beställa på nätet utan att ha provat först. EFtersom nästan allt vi testat inte passar... *knepigt*
    jompa skrev 2008-08-16 11:51:53 följande:
    De har inte så där jättestort sortiment men kan ha något guldkorn, frågan är bara hur mycket ni orkar åka runt om de små är med?
     Kanske bättre att satsa på innerstan istället? Jag är tveksam till att N kommer vara överlycklig att sitta i vagnen en hel dag.

Ska vi köra;

Kaptenen (du och Anna?)
    Vildänglar
    Små Grodorna
    Matador
    Smallkids
    Babyshop

Då blir det ju rätt samlat ( en sväng på Söder och en på Kungsholmen)
  • Duntoffla
    isold2003 skrev 2008-08-16 12:09:27 följande:
    Duntoffla, har du testat Vincentskor på N? DE har flera olika breda modeller och jag tycker att deras skor är toppen.
    Testade några i butik och de flesta var knepiga tyvärr. Hans "problem" är höga vrister och inte så mycket på bredden. Ett par kunde han dock ha där och jag får nog köpa dem trots att de kostade 500 kr
  • Duntoffla
    Lina med Liten skrev 2008-08-16 12:14:42 följande:
    Hej hej!
    Hej hej! Hoppas att det är bra med er?
    isold2003 skrev 2008-08-16 12:19:26 följande:
    Ok, som min stora kille då. Han kunde inte ha Vincents lite högra modeller förra vintern iaf. Till honom har jag Eccostövlar till vintern, modellen med dragkedja hela vägen ner framtill. De är dyra men bra.
    Jag får testa runt lite.
    Ullis 10 skrev 2008-08-16 12:24:15 följande:
    Jag kör ecco o kavat (ecco har dock en modell som är för platt). Det är just de höga vristerna som är knepiga, men då har alltså Vincent en modell som kan passa? Jisse min 2,5 åring har 18 cm goa "fossingar" (hm..) blir ju strl 29-30???!
    Ja, nu kom jag inte ihåg vad modellen heter men där vi skulle köpa dem fanns bara fel storlek men jag tror att en storlek mindre passat honom också.

Nu är det dags för lite lunch här och sen en promenad eller lek ute.

CU later
  • Duntoffla
    Angelinah skrev 2008-08-16 15:08:22 följande:
    Hellu i tråden Min bubbla har blitt helt vild *puh* somnade seeeent och vaknade kl 04  sen bara röj röj röj hela tiden *trött mamma*Har varit och köpt min första höst Katvig nu faktiskt   Blev en suit och ett par strumps, i enl Katvig "purple/white" men jag tycker nog de är rosa vit
    Hallå!

Är hon på gott humör eller bråkigt röjig? JObbigt hur som helst. Här verkar N precis ha däckat. Det är väldigt humörsvängningar här idag.

Jag hade inte tagit ännu en ny vara. Butiken får väl reklamera varan till leverantören. En vara för de pengarna ska inte gå sönder. Och butiken är ju väl medveten om de fel som varan och flera liknande varor haft.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10