Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

terezita skrev 2008-06-30 22:19:50 följande:
    har du bild på din tatuering?
    nej tyvärr inte o det är lite svårt o ta kort själv då den är precis nedanför nacken
  • Zvartaliljan
    Fantastiska Skatt skrev 2008-06-30 22:29:44 följande:
    Tjena tjejer Sorry, va tvungen att pysa mitt i babblet igår och har inte hunnit in idag - har varit och shoppat Skatten är ff vaken här men blev helt till mig så är tvungen att smita in snabbt, vet ni - Molos höstkollektion börjar komma till butikerna redan mitten av Juli!!! Det är ju jättesnart Fast ni kanske redan har koll på det och jag är sen som vanligt Massa underbara sötnosar i bt *ingen nämd, ingen glömd*
    ÅHHHH vill ha ÄLGAR!!!!!!!! Hoppas äglinnet kommer då i Juli, då köper jag det direkt
  • Zvartaliljan
    Fantastiska Skatt skrev 2008-07-01 18:15:53 följande:
    Zvartaliljan --- SUPERFINA Maia i Molos tigrar , den kombon va jättefin  (hon har alltid fina kombos förvisso )
    Nej inte när Pappa klär henne Haha Han hade typ valt gröna velourbyxor till det linnet eller nåt,...nja kanske inte men du fattar vad jag menar

Egentligen var det meningen att hon skulle haft Me&Is röda pantalonger eller röda frottéknickers men båda var i tvätten så då blev det ett par vita leggings. Fint det också

Maugu - Så roligt att se dig igen! Jobbigt med dunderförkylning till råga på allt Här är det inte det minsta förkylt just nu...peppar peppar Fot i munnnen
  • Zvartaliljan
    jompa skrev 2008-07-01 18:31:53 följande:
    Liljan: Du har så rätt att Maia ser så stor ut med tigerlinnet om man jämför med suiten sen. Men lika fin på båda korten Har fått mail från Enzo nu i alla fall, har du?

ja allt fanns förutom den rosa/vitrandiga Katvigtröjan. Men jag har ju både body, klänning, leggings, shorts och munktröja i de ränderna innan så jag klarar mig nog

Roligt att kläder verkligen kan få barn att se äldre ut...just kläder som visar hur smal hon är brukar också göra att hon ser äldre ut för hon har ju ingen bebiskropp, och har aldrig haft. Vissa kläder däremot trollar ju dit lite så hon ser "normalrund" ut o lite mer bebisaktig. men hon är fin vilket som för mig

Fanns allt du hade beställt?

• Zvartaliljan
    jompa skrev 2008-07-01 20:07:38 följande:
    Så nu sover båda barnen hoppas jag.Helle: Tänker på dig då jag vet hur det är, min man jobbar kväll i två veckor vilket gör att man får ta typ hela dagen, hela nattningen och strulet under natten.
    Äh ni bortskämda människor men är man van vid att ha en man att dela "bördan" med hela tiden så tror jag att det blir desto värre när man plötsligt behöver klarar allt själv som det är för er just nu. Så jag förstår att ni är helt slut. Själv funderar jag på att gå o lägga mig tidigt ikväll...måste upp vid 5 för att hinna till jobbet *suck*. men så tänker man varje kväll...och ändå lyckas man fastna här tills klockan tolv 
  • Zvartaliljan
    Duntoffla skrev 2008-07-01 19:48:26 följande:
    Underbart! här regnade det dock en snább skur på eftermiddagen men nu är det fint igen!Zvarta- vilka sötisar i BT!nu är det middagsdags här. kikar in senarecu
    ja visst är de så gulliga ihop Det komiska är att Calle är ett halvår YNGRE!! Maia ser ju så pyttig ut bredvid honom så där ser man verkligen hur liten Maia är för sin ålder...fast Calle är förstås ganska stor för sin ålder också. De ligger på motsatta sidor om normalkurvan de där två alltså
  • Zvartaliljan
    mortillsju skrev 2008-07-01 20:15:03 följande:
    God Kväll i tråden!Fina kläder i BT as usual. Och supergulliga barn. HELLE Min turkos/ranga är lite tvättluddig men inte så det stör. Sonen hade den för fjärde gången idag *gosh vilket minne* ZVARTLILJAN Du vet, är man ensam om barnen själv gnäller man ju inte så mycket Men jag vet hur det är. Jag tyckte det var superjobbigt att ha en ensam kväll när jag var gift. Nu när jag alltid är själv tycker jag inte alls det är jobbigt *märkligt*

Är du själv med sju? Förvånad

• Zvartaliljan
    jompa skrev 2008-07-01 20:17:25 följande:
    Jo så är det ju, men sen är det stor skillnad tycker jag på ett barn och två. Hade sonen själv jämt till han var ungefär 1 1/2 då mannen jobbade kvällar även då. Men sen när vi fick tvåan så var han hemma först sen jobbade han kväll någon månad och nu jobbar han kväll igen två veckor och med en unge som sover som skit på nätterna och en som kommer vandrandes mitt i natten så blir man trött. Men jag har en grym beundran för enamstående, det är det tuffaste jobbet som finns.
    Jo jag vet att det är stor skillnad på en och två, fast samtidigt är det ju lättare ibland också då de kan stimulera varandra. Maia blir så otroligt rastlös hela tiden så ibland önskar jag att jag hade en till... 
    Jag sitter just nu och gapar över hur man klarar sig ensam med SJU!
  • Zvartaliljan
    mortillsju skrev 2008-07-01 20:21:10 följande:
    Ja det är jag. Men jag har bara två små numera (och en drös tonåringar!). Men jag har varit själv med de fem stora med, sedan minstingen i den kullen var två. Jag tycker det är enklare att vara själv ibland faktiskt.
    Okej, nu är jag full med beundran alltså, my gosh!
    Förstår vad du menar...jag tycker det är skönt o vara själv samtidigt som jag självklart saknar någon. Men när man är själv så kan man ju fatta alla besluten själv angående allting och det är ju så skööönt
  • Zvartaliljan

Godmorgon! Eller inte så god...har sjukanmält mig efter en hel natt på toaletten. All denna stress verkar ha fått inflammationen att blossa upp igen Men men...jag klarar mig. Kan ju umgås med er hela dagen istället

Såg att det diskutterades en massa Schampoodle igårkväll. Jag har en svart 70+ och en gul 90+ till Maia. Båda passar fortfarande förutom 70+ som är lite stor i midjan (ja de byxorna är faktiskt vidare än 90+) Slänger in ett par bilder i bt...

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10