• Preggi

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

CamillaJ skrev 2008-06-11 21:29:00 följande:
    Såklart ! Dom är så fina dina tjejer.. har jag ju alltid sagt Ja, skulle igentligen inte göra det idag eller jag orkade inte men så somnade Albin så lätt och Gustav satt här på datorn och tvätten var inte klar så jag tog mej ut, glad för de nu hehe.
    Lika fina som dina killar! Du är ju jätteduktig! Du måste vara hur smal och fin som helst nu ju.. Mina extra kilon har växt sig fast..
  • Preggi
    CamillaJ skrev 2008-06-11 21:41:15 följande:
    Tack ja dom är fina !! Nej inte så som du uttrycker det "smal och fin som helst" haha.. nej men nej det finns en del kvar faktikst ett tag var jag nere i min "normal" vikt men jag gick ju upp igen men ska försöka komma ner dit igen ..trivdes där!!
    Ja, det är dom! Mina extra kilon efter Philippas graviditet bara försvann efter ett par månader helt utan ansträngning. Dom efter Matilda sitter fast..
    Jag får bada i vassen i år med...
    gosmamman skrev 2008-06-11 21:44:42 följande:
    Preggi- När under 2006 är Matilda född?
    27 November

Nu kom min man hem från brf styrelsemöte och de har bestlutat att man inte får grilla längre med kolgrill i vår förening. Jag blir helt galen på den här föreningen.. Nu måste vi flytta känner jag...
  • Preggi
    gosmamman skrev 2008-06-11 21:59:35 följande:
    VA!!!! Inte grilla  Det går ju inte att vara utan..........Då e det bara 1 månad som skiljer på våra små kottar. Jag fattar inte hur du får matilda att ha glasögonen på sig. Skulle bebben få ha glasögon skulle hon gjort småbitar av dem på nolltid, hon är som en bulldozer
    Nä, jag vet.. Inte grilla, det går ju inte... Nu MÅSTE vi flytta.. Om vi ska ha råd så måste jag nog dra in rejält på mitt shoppingkonto.. och det vill jag ju helst inte...
    Dessutom så vill jag inte flytta ifrån Nacka i Sthlm där vi bor så det kommer bli dyrt...
    Måste nog vinna lite på lotto eller nåt...

När är bebben född, äldre eller yngre än Matilda?
    Jag trodde aldrig hon skulle gå med på att ha dom på sig men hon är ju halvblind. Hon har ett väldigt stort synfel och vill gärna ha dom på så hon ser. Men hon har ju bara haft dom nån vecka nu så vi får se, det kanske bara är smekmånad nu...
  • Preggi
    gosmamman skrev 2008-06-11 22:15:44 följande:
    Bebben är född den 24 oktober så hon är liiiite äldre.Ja men om det är ett så stort synfel så var det väl som en helt ny värld att få glasögon så då är det väl lite skillnad mot ett litet synfel. Då förstår jag att hon själv vill ha dom på sig.Hur märkte ni att hon såg dåligt??? Är det en synskada som kommer kunna bli bättre/sämre eller kanske "stå still"?Ja det är ett evigt vägande det där med boende och ekonomi. Vi har funderat på om det är värt pengarna att bo i huset men kommit fram till att vi vill bo här. Jag börjar väl jobba igen snart så då blir det ju bättre.
    Ja, men det är ju verkligen en helt ny värld för henne. Hon går fortfarande och iakttar och tittar på allt. Jag blir rörd av att se henne. Stackarn har ju inte kunnat se innan och vi har inte märkt det.. Känner sig inte så lyckad som förälder direkt.. Det var bvc som märkte det och skickade oss till ögonläkaren som hittade felet. Hon är översynt som det kallas och det kommer förbättras för varje år. Vi hade jättetur att de hittade felet nu när hon är så liten för då är chansen som störst att förbättras.. Tack bvc!
    Jag tror att vi med skulle tycka att det var ok att lägga mkt pengar på boendet.
    Jag har ju varit hemma i 3 år så jag drar ju inte in mkt pengar direkt. Det är meningen att jag ska börja jobba i augusti, om jag hittar jobb men det ska nog gå bra...
    CamillaJ skrev 2008-06-11 22:09:04 följande:
    Preggi- Hehe klart du inte ska bada i vasser dummer
    hehe, jo det blir nog det i år...
  • Preggi

Duntoffla, vi bor i Skogalund. Var bor ni?

gosmamman skrev 2008-06-11 22:28:21 följande:
    Preggi- skönt att det kommer bli bättre. Förstår att du känner dig rörd av att se henne upptäcka världen på nytt. Bra att bvc finns ibland.Inte ska du känna dig dålig som förälder, man gör alltid sitt bästa och nu blev det ju bra iaf. BVC vet ju vad dom ska titta efter, en annan kan ju bara jämföra med sin första.Jag ska också börja i augusti och ska också försöka hitta ett jobb. Jag har sökt ett som jag sååååå gärna vill ha, men vi får se vad som händer.
    Jag känner mig inte så dum egentligen. Det är ju inte som att hon sprungit in i väggar och så.. De sa tom att det är nästan omöjligt att upptäcka själv eftersom Matilda inte har vetat nåt annat så kompenserar hon ju så bra och lär sig leva så..
    Men nu efteråt när vi vet att hon ser illa så förstår man ju varför hon gjort som hon gjort ibland..
    Lycka till med ditt jobbsökande. Jag ska till ett ställe på fredag för en tredje intervju hos dom. Nu ska jag träffa VDn. Hoppas han gillar mig.

Vilka härliga bilder Camilla!! Som sagt, så himla fina dina pojkar!!
    De klär verkligen i katvig!
  • Preggi
    Tjejtriss skrev 2008-06-11 22:30:50 följande:
    Preggi  - Alla våra tjejer är översynta
    Är dom? Hur tidigt upptäcktes det? Har synen förbättrats mkt? Matilda har 8,5 och det var mkt sa dom. Jag har noll koll på glasögon. Men försöker lära mig så gott jag kan nu..

Ni som ska börja jobba, ska ni jobba heltid?
  • Preggi
    gosmamman skrev 2008-06-11 22:37:25 följande:
    Nä men då ska du sluta grubbla men det är ju ändå skönt att få lite klarhet i saker o ting.Lycka till själv på din intervju. Jag hoppas verkligen få gå på intervju jag också, skickade nyss in ansökan.
    Håller tummarna för dig! Vad är det för jobb du söker?
    CamillaJ skrev 2008-06-11 22:38:13 följande:
    Hehe tack.. ja mina små killar Åh saknar Isak som bara den nu hehe.. va löjlig man är
    Jag blir likadan...
    Lina med Liten skrev 2008-06-11 22:39:11 följande:
    Preggi: nej ingen heltid här är det tänkt... håller på att förhandla m min chef om arbetstid (har heltid idag alltså men tänker gå ner)
    Hur mkt vill du gå ner?
    Jag söker 100% jobb nu för att sen kunna gå ner så mkt som jag själv vill.. Min kompis jobbar 87% och jobbar 8-15.30 med 30min lunch. Det skulle passa mig perfekt... Men det är svårt när man söker nytt jobb att komma med önskemål med en gång.
  • Preggi

Duntoffla, Ingarö är ju nära ju. Kasnke inte granne men nästan...

Lina med Liten skrev 2008-06-11 22:49:53 följande:
    jag hoppas kunna gå ner till runt 70%. Iaf första året... Sen får vi ta ett nytt snack
    Vad skönt om det funkar.. Jag skulle inte vilja jobba så mkt men vår ekonomi behöver min inkomst nu. Speciellt om vi ska flytta...
  • Preggi
    Tjejtriss skrev 2008-06-11 22:53:37 följande:
    Jag minns faktiskt inte vad de hade för siffror.. Äldsta tjejen lyckades lura sig igenom fyraårskontrollen, men när hon började ettan tog jag henne till skolsköterskan då jag tyckte att hon kisade. Mellantjejen klarade inte sin fyraårskontroll, sköterskan trodde att det var en liten avvikning, men det visade sig att hon såg ganska rejält dåligt och har dessutom en (dold) skelning. Hon har lapptränats i omgångar och även fått droppar nu under våren för att träna upp sitt dåliga, skelande öga. De var alltså nästan 7 resp 4,5 när de fick sina glasögon.Lilltjejen kollades upp när hon var drygt 2,5 eftersom systrarna har synfel och även hon är översynt. Hon fick sina glasögon en månad innan 3-årsdagen.
    Oj, det måste vara dyrt för er med 3 tjejer med glasögon...
    gosmamman skrev 2008-06-11 22:53:18 följande:
    Preggi- Det är ett projekt på ett år som Hälsovägledare
    Det låter som ett kul jobb, hoppas du får det!
  • Preggi

Gonatt allihop.. Nu måste jag gå och lägga mig.
    Ska försöka mig på lite IRL shopping imorgon...

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10