• Preggi

Hej!

Nu är vi hemma efter midsommarfirande i skärgården. Jättemysigt men så skönt att vara hemma igen...

Jättefina bilder i BT som vanligt. Blir alltid så glad när jag tittar in där.

Jag har inte orkat läsa tillbaka. Är det nån bra rea? Har ni shoppat nåt kul?
    Själv slank det ner en småfolk tröja här idag. Jag som skulle spara mig till vår lokala butik startar sin rea imorgon.

• Preggi

Tjollabolla, Tack.. Guuud vad härliga bilder på Milo! Han ser alltid så härligt busig ut. Supersöt!! Det var den gula småfolktröjan på LLM jag köpte med till P.

Imorgon ska jag på intervju igen och har barnvakt så jag ska gå på rea utan barn.. Lyx!

• Preggi
    gosmamman skrev 2008-06-22 18:47:10 följande:
    Gokväll!Idag har vi varit i säterdalen och tittat på bondgårds djur och lekt i den stora lekparken som fanns där. Båda barnen hittade en favorit syssla. Storasyster älskade att åka linbana och bebben åkte massor massor i en rör rutchbana som var lite mindre.Jag är iaf helt slut nu och skapligt tom i bollen.Tjolla- vad fin Milo är i sin ko body, ser superkul ut att rida.Preggi- Fina dina töser, Philippa passar jätte bra i midiappel.Isold- Jag är riktigt avis på ditt ko det fr TS
    Godkväll!

Tack! Jag gillade inte midiapple först men nu tycker jag att dom är fina. Fast miniapple är finare..
    Vad fina dina tjejer var på midsommar.

Sitter här lite shoppingsugen men ska nog försöka vänta tills imorgon och se vad som finns i lokalbutiken..
  • Preggi
    ängeln83 skrev 2008-06-22 20:45:58 följande:
    Han är typ 86 cm lång.O vilket är smidigast till en 15 månaders, vanlig midjebyxa eller hängselbyxa?
    Vi har didriksons regnställ till P. Hon blir 3 i juli och har 110 i hennes. Det är stort men passar bra. Jag tycker att hängselbyxor är bättre. P har 92/98 på kläder i vanliga fall. Jag hade nog valt 90 om jag var du..
  • Preggi
    ängeln83 skrev 2008-06-22 20:54:40 följande:
    Ah verkligen...ni måste ju alla säga samma ju
    Sorry Men de har ju olika modeller med. Sen beror det ju på hur man vill ha det.. Jag gillar inte alldeles för stort men vill att ytterkläder som regnställ ska vara rymligt.
    isold2003 skrev 2008-06-22 20:55:29 följande:
    Godkväll i tråden! Idag har vi fixat och donat i trädgården hela dagen och grillat med kompisar nu ikväll. Vi har haft varmt och skönt med sol hela dagen, verkar som det inte var så i hela Sverige med tanke på Milos klädsel i bildtråden! Så söt han är på hästen, ser härligt glad ut!Ängeln, riktig liten verktygskille, nickarbänk och allt Preggi, härliga bilder på dina töser, de ser alltid så glada ut!SmillaMilla, GRATTIS till stora killen på 5 års dagen! Hopas att han har haft en riktigt mysig dag! Lillasyster söt som vanligt Angelinah, söta Ida, kul att hon är med igen i bildtråden, vi har saknat henne!Weronica, så söt din lille är!! Gaiasuiten passar perfekt i färgerna Belladonna, Tara är jättefin i sina Molokläder GRATTIS!
    Dom är faktiskt glada jämt, ja eller nästan jämt  Fina bilder på dig och din kille på midsommar..
  • Preggi

Goddag!

Just hemkommen från rea med en småfolk klänning Buttelina suktat mig med länge nu. Den oranga med rosa katter på. Så himla fin! Sen fanns det inte så mkt.. Den är inte så bra vår lilla lokala butik..

Duntoffla skrev 2008-06-23 12:10:26 följande:
    Helt OT men...Gahhh! Är så jäkla arg! Hade ställt Noel i förskolekö sedan okt förra året. Ringer idag och han finns inte registerad!! Har inte ens reflekterat över att jag skulle fått ngn slags bekräftelse. 9 månader åt helvete när det gäller kö! *suck*Känns ju helt jäkla kört nu då jag dessutom hört att ca 160 barn i Värmdö kommun finns det inte plats för.  *grinar*
    Nej, vilken otur ni har! Jag vet inte om ni har samma system som vi har här i Nacka men var det kommunen eller förskolan du ringde till? Får ni välja 5 förskolor?
    Samma hände för min kompis och kommunen(nacka) kunde inte hjälpa henne alls men när hon ringde förskolorna kunde dom fiska upp henne i kön. Hon hade hamnat utanför på nåt sätt. Håller tummarna att det löser sig för er. Otur att hamna sist för det kryllar ju av barn ute hos er...
  • Preggi
    jompa skrev 2008-06-23 12:41:47 följande:
    Preggi: Vilken butik är det? Som du hittade klänningen i? Fanns det fler kvar?
    Jag var i vår lokala lilla röriga butik här i Nacka. So cute heter den. Det låg en hög kvar. Jag tittade inte på storlek eftersom den översta var rätt strl för mig men det fanns ett gäng kvar. Ring och kolla om de har. Det 30% så jag fick den för 240:-
    Buttelina skrev 2008-06-23 12:43:28 följande:
    åh den fina fina klänningen! grattis.
    Tack! Ja, äntligen är den min.. och på rea tom.

Vad shoppar ni andra idag?
  • Preggi
    jompa skrev 2008-06-23 12:57:02 följande:
    Tack tack, ska ring på en gång
    Fick du tag i nån?
    Fina bilder på dina barn i BT idag.
  • Preggi
    Buttelina skrev 2008-06-23 12:58:26 följande:
    vad hade dom mer för klänningar?
    Randiga, den lila med typ blommor på, sommarklänningar med äpplen säkert fler men jag hade fullt upp att passa vildingen.
    De hade en del av sommarkläderna från småfolk på 30% med. Den är verkligen rörig den butiken. Jag ska gå tillbaka sen igen utan Matilda som river butiken.
    Vad är du på jakt efter?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10