• Preggi

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Duntoffla, vad surt med dagiskön.. Jag hade blivit galen!!

Ingen som sett katvigs randiga huvtröjor nånstans i 92 el 98?

Funderar på om jag ska lägga mig med.. Sitter alltid uppe halva nätterna... Men en liten stund till orkar jag nog..

• Preggi
    Infinite Joy skrev 2008-06-26 23:45:58 följande:
    Preggi: när jag köpte min fanns det åtminstone 1 kvar. Ring och fråga hornsgatan om de har och solna med för den delen.
    Tack! Ja, jag får göra det. Tänkte om jag skulle orka ta mig ut på lite shopping imorgon men det är så jobbigt att åka in till stan.
    Måste ju köpa lite nytt till mig med.. Men det är inte lika kul...

Nä nu går mina ögon i kors här. Måste lägga mig nu!
    Godnatt!

Trevlig shopping!
  • Preggi

Godmorgon!

Vilken härlig dag...
    På väg till dagis sen ska vi sprätta pengar på ica maxi.. Inte så kul.

Butte, vad fin lillebror är i nanoou suiten.. Blir nästan lite sugen på den gula klänningen... Men nu badar vi ju i klänningar.. Har visst blivit lite många på sista tiden...

• Preggi

Hej igen,

Hemma igen från ica maxi.. Lunchen avklarad och barnet sover... Solen skiner och det är fredag... Kan det bli bättre!

Härliga bilder i BT som vanligt!!

Camilla, ta inte 25 jag beställde fel och P kommer väl ha dom om 3 år typ haha! 23 hade nog passat..

Orkade inte läsa igenom allt men såg att loveliva att du inte fått betalnings info från spojl. Det var så mitt strul började. Maila henne eller ring så inte de missat din order.. Annars kommer det du beställde garanterat vara slut... Så blev det för mig...

Jag har fortfarande inte bestämt mig hur jag ska göra med NS byxorna. Men det blir nog några stycken. Tycker att det är perfekta dagisbyxor att leka i och att P kan gå på toaletten själv och ta av byxorna osv.

• Preggi
    CamillaJ skrev 2008-06-27 12:18:39 följande:
    Åhhh här är de molning och jag ska ut ikväll tråkigt!!Men så är det man kan inte få allt hehe..Ja jag ringde ju 25 var 17,5 men jag tror jag satsa på 24 ..det måste ju gå eller inte?? Åh det var ca 16,5 i 24 Isak har ca 15...
    Ja, men då blir säkert 24 bra. Man kan ju inte ha mer än 1,5 cm större än foten?
    Har du bestämt om du ska ta Nova Star till Isak?
    Jag sitte roch velar fortfarande..
    Hittade ju värsta presenten till Flippis idag på barnens hus.. Världens dockhus men det kostade över 2000:-
  • Preggi
    jompa skrev 2008-06-27 13:05:43 följande:
    Så där lunch och storstädning avklarad Butte: Fin barn och kläder i BT. Vad är det för rosa byxor Isabel har på dig?Preggi: Du har oxå avklarat Ica Maxi läste jag , jag var där tidigt lite lugnare då.Hur har det gått med jobb för dig?
    Ica Maxi är avklarat ja. Och barnens hus.. Det har gått jättebra med jobb. Var orolig senaste veckan att jag varit för kräsen men det gav resultat och jag fick det jobbet jag ville ha och mer betalt än jag bad om.. Så det känns bara bra!
    När är det du ska börja på ditt nya jobb?
  • Preggi

Godmorgon!

Zvartaliljan skrev 2008-06-28 08:09:07 följande:
    Godmorgon! Har precis shoppat en rosa midiapple vindjacka från Rumba för 280kr (med koden gravid) BILLIGT Nu vill jag ha rosa velourbyxor i 86 eller 92 och den rosarandiga mössan i babystorlek. Vart finns dom billigast? Lillamax har byxorna men där blir det ju frakt också...
    Jag köpte på hippokids. Det var lite frakt men jag beställde en del plagg så det kändes ok.

Är det nån rabbatkod på lilla max?
  • Preggi
    Zvartaliljan skrev 2008-06-28 12:46:06 följande:
    fan fan fan fan! Nu har Maia feber igen...39,2. Var gnällig och lite febrig igår och under natten men var så pigg i morse så jag trodde inte det var nåt...nu har hon sovit på soffan i flera timmar och blir bara varmare och varmare...har en napptermometer som tar temp var 5e minut och den bara stiger...dags o ringa sjukvårdrådgivningen igen, de vet väl snart precis vem jag är när jag ringer!
    Nej, vad jobbigt!! Hoppas hon kryar på sig nu söta lilla Maia.
    Är den bra den där napptempen?
    Har en liten febrig tjej här med. Hon har bara hunnit vara frisk knappt en vecka sen förra febern..
  • Preggi
    Zvartaliljan skrev 2008-06-28 13:13:13 följande:
    Ja den är rätt så bra...när hon vill ta den vill säga. Det säger rätt mycket om hur dålig hon är när hon faktiskt inte bryr sig om att jag tar ut hennes vanliga napp och byter. Hon har annars bara liksidiga nappar men termometernappen är platt på ena sidan så hon brukar avsky den.Hon vill bara sova...ligger här bredvid mig nu medans jag sitter o väntar på att de ska ringa upp från sjukhuset. Klockan 14.05 sa de, att det ska ta sån tid Hoppas din lilla kryar på sig...det är så himla jobbigt när de små är sjuka
    Då kasnke vi ska testa en sån. Lilla P totalvägrar att ta tempen men vi har ju ingen napptemp. Ska nog köpa en sån och testa iaf.
    Vad säger dom på sjukhuset? Håller tummarna för er!
    CamillaJ skrev 2008-06-28 13:26:19 följande:
    God morgon tjejer,det blev sent inatt men det var skoj!Jag mår kanon idag iaf och det är ju posetivt Vi struntade i att slå in jeansen till Isak sen idag när Gustav skulle pröva dom på honom så bara gick knappen av eller typ helt sönder. Så tråkigt.. va gör man? Skicka tillbaka? Är inte 100 på att man får det? När det är en Rea vara?Zvartaliljan- Stackars Maia hoppas hon blir bra snart, Albin var lite febrig igår och förrgår. Hoppas att han bli bra, han är så himla trött hela tiden.
    Vad kul att ni hade skoj! Du ska få skicka tillbaka byxorna om dom har gått sönder. Ring eller maila och kolla..

Hoppas lille Albin piggar på sig..
    Buttelina skrev 2008-06-28 13:31:06 följande:
    men det är ju en reklamation om den gick isönder! det ska nog gå! Maila jag var en snabb runda på harmoni och fyndade en blå nanoou suit 117kr
    Vilket fynd!
  • Preggi
    Zvartaliljan skrev 2008-06-28 14:11:54 följande:
    Preggi - De ringde och tyckte inte vi behövde komma in. Jag skulle ge henne mer alvedon och Ipren och ringa igen om hon blev sämre.Hon vaknade då självklart till precis när jag lagt på och skrek "ont kissa Maia" så underbart att hon äntligen kan berätta vad som är fel - synd bara att hon inte sa det 10 min. tidigare! Så nu står jag i telefonkö igen. Maia har somnat om igen efter att jag bytt en mycket illaluktande blöja...
    Åh nej, då är det säkert uvi. Då måste du åka in. P hade det som bebis och blev jättesjuk! Så skönt att de kan säga till var de gör ont.. Lycka till!
    Köpte en napptemp nu men den verkar inte funka. 32 blev det första gången och andra gången 34,7.. Hon hade 39,5 tidigare idag...

Nu har jag varit ute och shoppat kläder till mig själv.. Det är ju inte lika kul men jag måste ha nytt nu när jag ska börja jobba igen.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10