• Preggi

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Duntoffla skrev 2008-06-26 16:28:26 följande:
    Här var det rätt lugnt. fast det är klart-halva tråden är väl och tokshoppar i Malmö. Tur man inte bor där för då tar väl allt slut i butikerna efter pölsekärringarnas framfart! Preggi- grattis till nytt jobb!  EST har inte fraktfritt (bara över 400) Däremot "bara" 19 kr i frakt
    Tack! Det känns jätteskönt att det äntligen är klart! Undrar hur mkt man kommer att shoppa sen med 2 inkomster i familjen..

Ja, det är tur att man inte bor i Malmö för där är det nog tomt i butikerna nu..
  • Preggi
    mortillsju skrev 2008-06-26 17:26:21 följande:
    Smiter bara in och tipsar om att velourbyxorna på Lindex nu finns i deras webshop!
    Tack för tipset. Jag beställde nu till tjejerna.
  • Preggi

Godkväll!

Nu sover mina barn med så jag är på plats framför datorn.

Isold, ja jag måste sy i resår men först ska jag nog testa hur dom sitter på storasyster. Men det blir nog resår..

Så himla fina bilder i BT. terezita, din lille son är ju hur charmig som helst.

CamillaJ skrev 2008-06-26 19:16:25 följande:
    God kväll tjejer... åh barnen är i säng så skönt. Sitter här och fundera lite och hoppas jag valde rätt och så..jag valde bild nr 2.. oväntat men det kändes bäst den andra var inte så den blev bra som mindre osv osv ... nu ska jag bara försöka hitta mej tidsskrift eller va det kallas haha.. för på måndag kl 10.30 ska jag liiiiiida i ca 45 minuter TJOOOHOOOO..........
    Åh, vad kul att du fick tid så fort. Det kommer nog bli jättefint! Jag tror inte du kommer lida på mig gjorde det inte så ont iaf...
  • Preggi
    CamillaJ skrev 2008-06-26 20:40:21 följande:
    Vart har du ngn? Jag har svanken.. och där var det inte så farligt men de säger att de känns mera på benet ..?Ja härligt längtar som en tok!
    Jag har en i svanken jag med. Ja, det kanske känns mer på benet det vet jag inte men jag tycker inte att det gjorde så ont..
    Har du hittat nåt mer till Isak?

Jag letar som en galning efter katvigs randiga munktröjor strl 92 och 98? Har nån sett dom nånstans?
  • Preggi
    CamillaJ skrev 2008-06-26 21:02:19 följande:
    Hehehe nej okey jag minns inte att det kändes så mycket men man är lite benigare på benen Vi få väl se mene det gör inte så mycket man har ju fött barn !!Ja jag var i stan idag och köpte hmm.. jag köpte jeansen och ns mössan och ns wct jackan det sa jag va? Sen köpte jag flygplan (little people) han älskar little people så sen en stor drake ..som man flyger med sen så köpte jag pettson och findus memory så det är nog det som det får blir. Han får så mycket saker av alla.. eller jag hoppas inte så mycket leksaker få gärna bara klädpengar Har du köpt ngt mera då?
    Nä, har man fött 2 barn så klarar man nog en tatuering utan problem..
    Jag har inte köpt nåt än.. Vet inte alls.. Hon vill inte ha kläder iaf. Får muta henne för att prova nåt nytt numer. Oftast säger hon att Matilda får den istället...

Funderar på om jag ska beställa NS army..
    Plummy skrev 2008-06-26 21:14:38 följande:
    Tjejer.. ni som kan ;) Hur är småfolk suiterna i storlek? Även bodys..Nanoou, hur är de? Och slutligen Molo och ej sikke lej?Är ny i dansk djungeln ;) Har en Urban elk suit, tycker den är liten för att vara 80.. nåja. HOPPAS NÅGON vill svara..Tacksam för svar! =)
    Jag tycker småfolk suiter är normala i strl utom de sommarsuiterna som är stora. Bodys är normala med.
  • Preggi

Godkväll!

Har nån koll på hur plastisock är i strl?
    Sitter och tvekar om jag ska slänga in en beställning på lite nova star och plastisock ikväll för att variera mig lite...

Sitter ni och lovar bort barnen allihop.. Min lilla P är redan bortgift med hennes sötaste dagiskille. Han berättar hemma att han ska gifta sig med P och att hon ska få bestämma vad deras barn ska heta..
    Lill Tilda är nog lovligt byte än så länge.. :-P

• Preggi
    CamillaJ skrev 2008-06-26 23:00:39 följande:
    Hehe.. Albin frågar nog gärna chans på Matilda hon är så söt!! Dom var ju ihop lite innan för ett tag sen Haha!!Så fina dom är..fina flickorna!
    Matilda blir superglad. Världens sötaste Albin!
    Philippa gillar  Isak med... Så fina dina killar!
    Fina bilder i BT..
    Jag har värsta shopping ångesten..
    Tack, duntoffla. Då kasnke jag ska hoppa plastisock då. Mina tjejer är inte så breda.
    Hur går det med dagiskön?
    Matilda har 80 på ett par nova star och 86 på ett par. 86 är lite stora och 80 på gränsen till små. Hon är ca 81 lång och väger knappt 11.
  • Preggi
    CamillaJ skrev 2008-06-26 23:10:40 följande:
    Ska du shoppa mera nu? Jag är inte så sugen eller jo faktiskt ett par NS army till Albin ... hmmmm ...
    Ja, jag hade ju tänkt det.. Måste ju fira att jag har fått jobb!
    Det är dom jag tänkte till Matilda med. Kasnke ett par till P med att ha som dagis byxor.
  • Preggi
    CamillaJ skrev 2008-06-26 23:15:09 följande:
    Åh har du fått det, åh klart du ska shoppa!!!! Kul.. GRATTIS.. vad för nåt?
    Jag tänkte nog ta army till M och sand till P. TRor du P kan ha 98. Hon har 92 på dom andra. Vill ju inte att det ska vara stort...
    Det är ett ekonomijobb med bra lön och bonus. Känns jättebra! Jag börjar i mitten av augusti när M ska börja på dagis. Hur går det för dig med jobb?
  • Preggi
    CamillaJ skrev 2008-06-26 23:24:29 följande:
    Ja det tror jag ..hur sitter 92 på henne då? Jag hade tagit 98 till Isak nu om jag skulle ta och 92 till Albin. Åh fasen va kul.. nej har bara ett vik på 5 veckor på ett demensboende, jag trivs med det och hoppas jag ska göra på detta nya.. börja om 2 veckor. Sen få vi se söker iaf hela tiden.
    92 sitter bra. Men det kommer ju iofs vara till hösten jag ska ha dom så det kanske får bli 98. 
    Hoppas att du hittar nåt jobb du trivs med. Håller tummarna för dig!
    Ska bli konstigt att jobba! Har du varit hemma i över 3 år nu...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10