Buttelina skrev 2008-08-06 23:41:22 följande:
vi hade pratat massor om dagis innan och jag var inte så jätte orolig... men det gick inte så bra det var verkligen en mardröm. jag grät varje dag när jag lämnat dagiset, och sen när jag ringde efter en timme och hörde hur det var med henne och de berättade att hon faktiskt fortfarande grät så grät också jag igen usch men nu har hon ju lillebror och hon kan när vi är i stugan våga sig iväg själv till andra kompisar utan mig (jag lämnar av henne där) så leker hon... det har hon inte gjort innan, hon har alltid varit jättemammig... och denna gången har hon ju bia på samma dagis så det går nog bättre... de börjar inte förrän i jan -mars
Får hålla tummarna att det bara var taskig tajming sist.
Det där är ju mardrömmen. Tänk vad skönt att du kunde ta hem henne igen. Tänk om du varit tvungen att jobba..
Då har du ju lång tid kvar hemma. Vilken lyx! Själv ska jag börja jobba 18/8.
Tjollabolla skrev 2008-08-06 23:42:17 följande:
Åh ni pratar dagis ångest... Det har jag med! Fast mest är det nog som Preggi skriver, JOBB ångest. Jag har varit hemma i snart 2 år (blev sjukskriven i v.22 när jag var gravid) och jag hade lätt kunnat vara hemma i 2 år till... Milo kommer säkert trivas på dagis, men kommer jag trivas med att jobba...? Åh kikade på småfolks hemsida. Blev urkär i den gröna tröjan med turkosa verktyg. *KOMSI KOMSI* När kommer småfolk?
Ja, hur kommer det bli att jobba? Jag skulle lätt kunna vara hemmafru utan att bli uttråkad. Det finns ju hur mkt som helst att hitta på..
Jag tröstar att jag bara ska jobba max ett par år innan vi ska skaffa fler barn..
Jag kommer ju sakna barnen massor med såklart!
Nu ska jag gå och sova!
Gonatt