• Preggi

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Buttelina skrev 2008-08-06 23:30:27 följande:
    isabel började ju på dagis för ett år sedan... hon grät halva dagarna, åt inte och sov dåligt så jag tog ut henne igen... hoppas att det går bättre denna gången
    Åh nej, vad jobbigt. Då förstår jag att du har ångest! Det är ju mardrömmen!
    När ska dom börja?
    Det kommer säkert gå bättre. Jag fick tips om att prata mkt om dagis innan hon skulle börja och prata positivt om dagis och försöka att inte känna mig nervös och orolig för då känner ju barnet det. Lättare sagt än gjort men det funkade kanon för oss.
  • Preggi
    Buttelina skrev 2008-08-06 23:41:22 följande:
    vi hade pratat massor om dagis innan och jag var inte så jätte orolig... men det gick inte så bra det var verkligen en mardröm. jag grät varje dag när jag lämnat dagiset, och sen när jag ringde efter en timme och hörde hur det var med henne och de berättade att hon faktiskt fortfarande grät så grät också jag igen usch men nu har hon ju lillebror och hon kan när vi är i stugan våga sig iväg själv till andra kompisar utan mig (jag lämnar av henne där) så leker hon... det har hon inte gjort innan, hon har alltid varit jättemammig... och denna gången har hon ju bia på samma dagis så det går nog bättre... de börjar inte förrän i jan -mars
    Får hålla tummarna att det bara var taskig tajming sist.
    Det där är ju mardrömmen. Tänk vad skönt att du kunde ta hem henne igen. Tänk om du varit tvungen att jobba..
    Då har du ju lång tid kvar hemma. Vilken lyx! Själv ska jag börja jobba 18/8.
    Tjollabolla skrev 2008-08-06 23:42:17 följande:
    Åh ni pratar dagis ångest... Det har jag med! Fast mest är det nog som Preggi skriver, JOBB ångest. Jag har varit hemma i snart 2 år (blev sjukskriven i v.22 när jag var gravid) och jag hade lätt kunnat vara hemma i 2 år till... Milo kommer säkert trivas på dagis, men kommer jag trivas med att jobba...? Åh kikade på småfolks hemsida. Blev urkär i den gröna tröjan med turkosa verktyg. *KOMSI KOMSI* När kommer småfolk?
    Ja, hur kommer det bli att jobba? Jag skulle lätt kunna vara hemmafru utan att bli uttråkad. Det finns ju hur mkt som helst att hitta på..
    Jag tröstar att jag bara ska jobba max ett par år innan vi ska skaffa fler barn..
    Jag kommer ju sakna barnen massor med såklart!

Nu ska jag gå och sova!

Gonatt
  • Preggi

God eftermiddag!

Nu är jag med på plats efter en trevlig dag.
    Tack Duntoffla för en trevlig förmiddag.. Lustigt att våra män känner varandra... Ibland är världen liten.. Kul att träffa dig och din lilla söta Noel.

Någon som tvättat molo stjärnbyxorna med rosa och gröna stjärnor? Sugen på dom men inte om dom blir dassiga...

Vad shoppas här idag?

Som vanligt en massa söta barn med fina kläder i BT.

• Preggi
    Tjollabolla skrev 2008-08-07 16:57:36 följande:
    Åh hoppas dom inte blir det... Har tröjan på väg hem.... Trevligt med shoppingdejt
    Du kan väl rapportera sen hur den blir efter tvätt? Håller tummarna att den håller sig bra för jag vill verkligen ha byxorna...
    Duntoffla skrev 2008-08-07 17:01:12 följande:
    Tack själv! Supertrevligt! Var tvungen att ringa A och berätta. Han tyckte det var superkul att det visade sig att ni var "kändisar"  Föreslog att ni ska komma hit och grilla någon dag när det är bra väder. Och nu vet jag vilka hus du menar Hmm...undrar om vi ska ge oss ut i regnet en stund och leka? Man blir ju inte så sugen men skönt med frisk luft.
    A hade ringt till F.. Vi kommer gärna och grillar..
    Visste väl att du visste vilka hus jag menade. Här bor vi iaf..
    Vi har varit ute och hoppat i vattenpölar...
    nikki2006 skrev 2008-08-07 17:05:11 följande:
    Nu är jag hemma efter en helt underbar eftermiddag med shopping och lillronja som sällskap. Jag hoppas mina barn blir så snälla och trevliga som hennes söta goa och artiga.Och en massa härlig shopping i hbg massa på 50 och 70% och en ny cirkus tröja. och sen mc donalds på det kan inte bli bättre.TACK LILLRONJA
    Vart hittade du cirkuströjan?? Fanns den med annan ärm? *Vill ha*
  • Preggi
    nikki2006 skrev 2008-08-07 17:19:16 följande:
    Det kommer supersnygga dalmatiner tröjor typ gamla lammen och gamla bilarna kommer SUPER SNYGG och ljusrosa lurvisar och något liknande cirkus fast med godis automater med tuggumi  och super snygga blå stjärnor.Ja jag kommer behöva börja spara redan, jag ville ha mer än ur denna kollektionen
    ÅÅÅH! Det låter ju supersnyggt.. Tur att jag ska börja jobba...
    nikki2006 skrev 2008-08-07 17:20:27 följande:
    Kommer inte ihåg men tror inte det. köpte på annacill
    Den fanns inte med på nätet..
  • Preggi

Godkväll!

Äntligen tror jag att P somnade. Här sitter jag och äter daimstrut. Nyttigt va?

Shoppas det nåt här ikväll?

loveliva skrev 2008-08-07 21:40:20 följande:
    Tack Åhhh jag älskar verkligen lammsuiten, tänk när den är förliten
    Gud vad fin hon är i lammen. M har just växt ur hennes lammtröja och jag sörjer verkligen.
  • Preggi
    Duntoffla skrev 2008-08-07 21:55:57 följande:
    Go kväll!Vad gott! Varför hittar jag inget kul i vårt skafferi när jag är så himla sugen? Undrar om sambon orkar svänga förbi Donken eller något
    Jag hittade inget hos oss heller men jag skickade iväg F till macken...

Känner mig lite sugen på shopping men har ingen aning om vad jag vill köpa. P behöver ju byxor. Nån som har koll på var det finns NS på rea?
  • Preggi
    Duntoffla skrev 2008-08-07 22:04:16 följande:
     Vad snäll han är! Blev det träning ikväll?
    Ja, han är jättesnäll.. Det blev ingen träning idag.. Min träningskompis bangade så jag kom inte iväg... Generad Gick det bra för dig att träna?
    gosmamman skrev 2008-08-07 22:07:46 följande:
    Visst är det frustrerande när  man blir sådär suuugen på ngt, tur (ibland otur) så har vi nääära till byn ifall suget blir fööör stort. Men här är det oftast sambon som inte kan hålla sig och sticker o handlar. Jag tycker det e så skönt hemma på kvällen så jag skippar det gärna. Men en riktig sommar kväll när det är varmt och ljust kl 21 så visst kan jag ta cykeln o rulla ner.Äntligen verkar det vara tyst inne hos bebben.
    Fattar inte varför jag blir så paniksugen ibland... Jag har sagt att jag får unna mig lite nu fram tills jag börjar jobba. Då är det slut med sånt i veckorna. Här ska fläsket bort.. haha vi får se hur det går...
    Buttelina skrev 2008-08-07 22:06:57 följande:
    guuud vad tråkigt det är att lägga ut kläder på tradera . men jag har kört en liten rensning nu. ska ut med mer men jag orkar inte nu.hur är det här shoppas det något?
    Vad du är duktig. Här ska de rensas med. Jag har bara så svårt att ta tag i det men nu har jag iaf köpt mailingbags. Ett steg framåt...
  • Preggi

Goddag!

Nu kom vi hem från en liten shoppingtur. Det blev lite reashopping 2 småfolk tröjor och en molotröja för 270:- 

Idag är det min sista mammadag med Matilda när det bara är hon och jag här hemma. Det känns ledsamt.
    Nu sover hon och sen ska vi till ett lekland och leka på eftermiddagen.

Vad hittar ni andra på?

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10