• Preggi

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

isold2003 skrev 2008-08-08 12:15:41 följande:
    Roligt med shopping men lite jobbigt med sista dagen hemma med bara Matilda. Hoppas att tjejerna har kul i leklandet! Jag ska lägga upp mer på T och sen storhanlda åt dagis (föräldrarkooperativ). Inte så spännande fredagsplaner
    Vilken liten snygging i BT!
  • Preggi

Godkväll! Kikar in en snabbis innan tjejerna lägger sig. Allt bra här? Nån som sett de rosa muddbyxorna med prickar i annan webbutik än annacill? Jag har bestämt mig för att P måste ha dom. Hon har 98 i hennes andra muddbyxor och dom sitter perfekt. Det finns bara 104 på annacill, vet inte om de blir för stort..

• Preggi
    isold2003 skrev 2008-08-08 19:26:59 följande:
    God kväll! Nu är barnen i säng. Vilken skilllnad nu när de börjat på dagis igen, de somnar mkt tidigare på kvällarna. lite sorgligt, hinner ju inte träffa dem så många timmar Ängeln, superfint med dominotröjan till NS jeansen. den tröjan passar din kille perfekt! Den med rosa och gröna stjärnor var också superfin på honom.Seadwarf, härlig bild på din lilltjej!Incommunicando, vad fin din kille är i Katvigs blå. Jag tycker att knapparna är en fin detalj jag Alex, härlig suitshopping!
    Det är precis det som jag har ångest för nu inför att jag ska börja jobba. Att jag inte kommer träffa tjejerna. Jag har ju haft M 100% med mig sen hon föddes och P har ju gått korta dagar på dagis senaste året bara. Nu kommer jag ju träffa dom en snabbis på kvällen bara.
  • Preggi
    Duntoffla skrev 2008-08-08 20:17:48 följande:
    Kikar in efter en god middag med toast och löjrom och sen kalvfilé med rostad potatis, kantareller och tryffelsky. *mumma* Ibland är det bra att ha en matintresserad sambo Imorgon är det äntligen Lars Winnerbäck. Kul med konsert. Hoppas bara man slipper regnet. Ängeln- vet du om den bruna lurven kommer att komma i jacka?  Kul med mässor och förhandstittar! Va? Har du ingen Molo sen förut? Galna kvinna!!
    Kikar in jag med efter middagen och barnen sover. Men jag fick ingen sån finmiddag.. Så jag förtjänar nog godis ikväll...

Jag måste nog beställa dom där byxorna jag tjatar om i 104. Hittar dom ingen annanstans.
  • Preggi
    isold2003 skrev 2008-08-08 20:47:36 följande:
    Klart du är värd godis. Men bara om du bjuder på lite Och köp byxorna, du kan ju alltid sätta i extra resår tillfälligt om de blir för långa.
    Klart jag ska bjuda.. Det är ju nästan lördag. Men min man ville inte åka och köpa godis till mig. Alltså måste jag ta mig ut.. Det blir ju jobbigt.. Men jag är väldigt sugen...
    Jag ska nog köpa byxorna..
    Tjejtriss skrev 2008-08-08 20:48:00 följande:
    104 går nog bra! Stella har 104 i de randiga och 110 i de prickiga Krumelur får inte in de byxorna iaf.
    Hur sitter 110 på henne? Blir de pösiga?

Idag var jag i vår lokala butik och frågade om de hade fått in molo. Ja, sa hon men de ska inte packa upp det förrän tidigast i nästa vecka sa hon. Jag hade lust att gå och packa upp det själv. Så himla nyfiken på vad de har tagit in... Så sega!!
    Jag tröst fyndade lite de har 50% på allt och t3b2 så det finns en hel del att fynda...
  • Preggi
    gosmamman skrev 2008-08-08 20:49:32 följande:
    Preggi- Klart du ska ha godis, jag har precis smällt i mig en geisha , byxorna ska du också ta om du erkligen vill ha dom.Hur har det varit på dagis med M?
    Åh, vad gott.. Jag ska nog ta bilen ner till ica maxi. Där finns det massor med gott!
    Jag vill verkligen ha byxorna men jag vill absolut helst ha 98 men 104 funkar nog. Bara att 98 sitter så himla bra nu.
    M börjar nästa vecka. Idag var vår sista dag ihop, bara jag och Matilda.. *sörjer*
    Allt bra med er?
  • Preggi
    Duntoffla skrev 2008-08-08 20:56:50 följande:
    Jobbigt när man själv måste göra något Vi tog ett glas vin till maten så här blir det inte något snarr ikväll heller. Jag som ville ha lite glass...Men hallå, fattar de inte att de måste packa upp NU!! Är det SoCute?
    Ja, ellerhur.. Nu vet jag inte om jag orkar ens. Fast det vore ju hemskt gott..
    So cute såklart! Hur seg får man lov att vara? Hoppas verkligen att de köper in lite i min smak nu...
    ängeln83 skrev 2008-08-08 20:59:36 följande:
    DuntofflaJag letar cirkuströja, fast i baby 92.
    Hade inte annacill den, fast inte på nätet har jag för mig?
  • Preggi

Jag slog till på de rosa muddbyxorna med prickar nu. Hoppas att dom blir bra på min P.
    Och nu ska jag ner till ica maxi.

brb med en stor skål med godis..

• Preggi
    Buttelina skrev 2008-08-08 23:40:01 följande:
    jag är här
    Hallå! Allt väl? Shoppas det nåt?
    jojoa75 skrev 2008-08-08 23:40:02 följande:
    vilka mysiga nostalgi-dagisångestbilder... förstår precis din känsla. När jag lämnade Emma i januari, så hade vi ganska klart för oss, typ 100 % säkra att vi inte skulle ha fler barn. Då blev det ännu mer ångest tyckte jag för detta var min sista bebis som jag inskolade o lämnade ifrån mig där. Stort steg att som mamma klara av att faktiskt släppa taget o gå därifrån. Nu är det lite mer luddigt här hemma Till min stora lycka så är det nästan säkert att det kommer en liten go unge hem till oss, men det dröjer nog ett tag. Vill gifta oss, renovera köket, o fixa sista bitarna på lekrummet samt så vill jag ju hur gärna som helst gå intensivvårdsvidareutbildningen. Den får jag ju iofs delvis betald från jobb, så det löser sig ju ekonomiskt, men den är för tuff utbildning att ha en liten bebis hemma. Inte distans alltså.Jaja, tål att funderas på, men nu är det nästan 99% på att det nån gång kommer en bebis till o bara det känns skönt att veta det, sen att vi behöver vänta nåt år pga allt vi ska göra o ekonomin till det, känns inte som om man ska sätta igång dyra o stora projekt när man är mammaledig o inte har pegnarna.Sen är ju jag lite löjlig. Vill absolut inte gifta mig gravid. Vill lkunna dricka champagne o ha fin klänning o fina skor, vill inte må illa, va tjock o inte kunna festa till det lite på festen. Ni som valt att göra så beundrar jag er, för ni är jättefina brudar som gravida, men det är helt enkelt inte jag. Som sambon säger: det här bröllopet är nästan färdigplanerat. Jojo började när hon var typ 9 o sen bara vidareutvecklat Nej, natti natti!
    Det låter som en bra planering. Jag tycker att det låter bra. Jag hade inte heller velat gifta mig gravid. Jag gifte mig ju iofs när P var 5 mån och var lite tjock efter förlossningen. Jag helammade och P vägrade nappflaskan. Men det blev fint och lyckat ändå.
    Jag har ju haft ångest över att M kunde vara vår sista. Tänk att jag aldrig skulle få amma mer osv. När jag ammade P så var jag ju redan gravid med M när jag slutade och visste att det snart kom en liten till..
    Som det känns nu vill jag ha 2 barn till. Om ett par år när tjejerna har fått bli lite större. Min man säger inte tvärt nej. Han säger bara att vi måste ha flyttat till större. Och ha bra med pengar...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10