Buttelina skrev 2008-08-08 23:40:01 följande:
jag är här
Hallå! Allt väl? Shoppas det nåt?
jojoa75 skrev 2008-08-08 23:40:02 följande:
vilka mysiga nostalgi-dagisångestbilder... förstår precis din känsla. När jag lämnade Emma i januari, så hade vi ganska klart för oss, typ 100 % säkra att vi inte skulle ha fler barn. Då blev det ännu mer ångest tyckte jag för detta var min sista bebis som jag inskolade o lämnade ifrån mig där. Stort steg att som mamma klara av att faktiskt släppa taget o gå därifrån. Nu är det lite mer luddigt här hemma Till min stora lycka så är det nästan säkert att det kommer en liten go unge hem till oss, men det dröjer nog ett tag. Vill gifta oss, renovera köket, o fixa sista bitarna på lekrummet samt så vill jag ju hur gärna som helst gå intensivvårdsvidareutbildningen. Den får jag ju iofs delvis betald från jobb, så det löser sig ju ekonomiskt, men den är för tuff utbildning att ha en liten bebis hemma. Inte distans alltså.Jaja, tål att funderas på, men nu är det nästan 99% på att det nån gång kommer en bebis till o bara det känns skönt att veta det, sen att vi behöver vänta nåt år pga allt vi ska göra o ekonomin till det, känns inte som om man ska sätta igång dyra o stora projekt när man är mammaledig o inte har pegnarna.Sen är ju jag lite löjlig. Vill absolut inte gifta mig gravid. Vill lkunna dricka champagne o ha fin klänning o fina skor, vill inte må illa, va tjock o inte kunna festa till det lite på festen. Ni som valt att göra så beundrar jag er, för ni är jättefina brudar som gravida, men det är helt enkelt inte jag. Som sambon säger: det här bröllopet är nästan färdigplanerat. Jojo började när hon var typ 9 o sen bara vidareutvecklat Nej, natti natti!
Det låter som en bra planering. Jag tycker att det låter bra. Jag hade inte heller velat gifta mig gravid. Jag gifte mig ju iofs när P var 5 mån och var lite tjock efter förlossningen. Jag helammade och P vägrade nappflaskan. Men det blev fint och lyckat ändå.
Jag har ju haft ångest över att M kunde vara vår sista. Tänk att jag aldrig skulle få amma mer osv. När jag ammade P så var jag ju redan gravid med M när jag slutade och visste att det snart kom en liten till..
Som det känns nu vill jag ha 2 barn till. Om ett par år när tjejerna har fått bli lite större. Min man säger inte tvärt nej. Han säger bara att vi måste ha flyttat till större. Och ha bra med pengar...