• Preggi

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

CamillaJ skrev 2008-08-10 00:55:39 följande:
    Hehe ja du då kan de bli knepigt. Såg en lite tjej i dag på po.p som testade den lila vinterjackan och den randiga lila mössan till det var så fint hon va så söt och stolt över sina kläder. Så sött... den va fin!! Nej nu är det läggdags.Sov gott
    Ja, men jag måste ju skärpa mig säger jag varje dag..
    Ja den lila kanske är fin men jag är rädd att jag tröttnar på den med en gång?

Godnatt!
    Själv fastnade jag på youtube..
  • Preggi

Hej!

Kikar in en snabbis bara.
    Vi har tjejerna hos olika barnvakter och har tapetserat vårat sovrum. Det blev helt ok, inte så fint som jag hoppats men snyggare än innan iaf..

jompa skrev 2008-08-10 16:10:35 följande:
    Letar efter jacka till M, en höst jacka som är vind och vattentät, skitsvårt att hitta, alla är för stora, börjar på stl 86 och det druknar hon i.
    Du kan inte tänka dig Po.p skaljacka? Jag tycker dom är kanonbra dagisjackor. Dom finns väl från 68 har jag för mig?

Shoppas det nåt annat här idag?
    Själv hoppas jag på snabb leverans från eleraff och annacill nu i veckan..
    Nu är det bara NS byxor som gäller för barnen och jag ska ha nya kläder... Totalt tröjstopp hos oss nu!
  • Preggi
    jompa skrev 2008-08-10 17:08:58 följande:
    Jo då det är bra men dyra, 700kr för en ny och så har de samma tråkiga färger varje år . Men det slutar nog med en sån till M då de är de enda i så små storlekar hon kan ha.
    Ja men det är ju rea nu 50% på vårens färger. Det finns säkert små kvar... Inte roligaste jackorna men dom är ju superbra! Jag tyckte den här vårens färger var rätt fina. Speciellt den gröna.
  • Preggi

Godkväll!

Nu är jag på plats.
    Ser att ni pratar molooveraller. Jag hade hoppats att M kunde ha vår ärtgröna P hade i vintras men det är 92 och jag tror att M kommer drunkna i den. Vi har en rosa i 98 som jag tror att P kan ha i år. JAg vill gärna att M ska ha den ärtgröna, den kanske funkar till våren om inte annat?

Ängeln, jag tycker att space med randiga ärmar är mkt finare. Den har vi på ingång..

Idag har vi haft barnvakter till tjejerna hela dagen och fixat här hemma. Det blev jättefint i vårt lilla sovrum..

Imorgon börjar min lilla tjej på dagis.. *ångest*

• Preggi
    jompa skrev 2008-08-10 21:18:27 följande:
    Har du ingen bild på det "nya" sovrummet?
    Ska se om jag kan få till en bild. Det är verkligen inget märkvärdigt.. Vi ville bara hotta upp vårt lilla rum lite medan vi bor kvar här. För vi lär ju bli kvar ett tag.
    Vi har bara 3 sovrum och ena är pyttelitet och det har vi..
  • Preggi
    jompa skrev 2008-08-10 21:29:01 följande:
    Bara 3 sovrum Det är väl inte så bara, vi har oxå bara 3 men det räcker till oss, skulle i och för sig vara skönt med ett extra typ slit och släng rum men men man kan inte få allt
    Nä, kanske inte så litet men vårt sovrum är litet..
    Det är ju inte färdigt än men helt klart roligare än innan när vi fick upp tapeten idag..
    Det ska komma blommor mm sen..
  • Preggi
    isold2003 skrev 2008-08-10 21:37:15 följande:
    Ja det var litet Fin tapet!
    Tack!
  • Preggi

jompa, tack så mkt. Jag tar nog på mig hela äran för smaken på inredning och kläder. Min man är inte så delaktig, mer än i betalningen.. hehe!

Visst är bilden härlig! Hon passade så bra i den grodsuiten...

• Preggi
    isold2003 skrev 2008-08-10 21:44:51 följande:
    Preggi, dina tjejer är så himla söta, passar verkligen i alla Molos kläder!
    Tack!
    Buttelina skrev 2008-08-10 21:46:07 följande:
    PREGGI: underbara tjejerna! du får akta dom när dom kommer upp i tonåren för grabbarna kommer jaga dom!
    Tack! Jag är rädd för det. Eller så är dom nere i skåne och jagar Bia?
    Lina med Liten skrev 2008-08-10 21:48:12 följande:
    jag kan ju bara instämma!!! Alla bilderna är ju fina men den är speciellt fin
    Tack! Skönt att läsa att det är bättre med Thea!

Den lila med röda kanter var ju jättefin! En sån ska nog vi ha!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10