• Preggi

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Tjollabolla skrev 2008-08-15 23:10:48 följande:
    försöker ladda hem msn, men det funkar inte... *dryygt* Butte: Vad fina dom oranga VV var!! *Ska ha* Men 92 måste räcka eller? 98 såg superstort ut.Tjejtriss: Såg din oranga POP tröja på T. Är den normal i storlek? Vet du om det finns oranga tröjor på pop nu?
    lillronya skrev 2008-08-15 23:08:25 följande:
    Ja här blev det lugnt.Jag funderar på att gå och lägga mej. Har ju varit uppe sen 6 i morse.Har dessutom testat att jobba några timmar idag. Roligt! 
    Själv sitter jag och försöker ignorera den gigantiska högen med ren tvätt som borde vikas..

Vi håller ju på att göra om här hemma så det ser ut som en bomb slagit ner..

Vad gör ni med gamla barnkläder som inte är av något speciellt märke? Det känns inte som nån idé att sälja.
  • Preggi
    lillronya skrev 2008-08-15 23:20:15 följande:
    Jag säljer en del på tradera, ger eller säljer till kompisar och resten åker till myrorna.
    Önskar att jag hade nån att ge kläderna till. Våra vänner är så sega på att skaffa barn och dom som skaffar barn får bara pojkar...
    Det blir nog myrorna för oss. Känns dumt att kasta dom..
    Vinteroverallerna ska jag nog testa att slänga ut på T.
    Här blir det ju ingen bebis på ett par år heller så det känns onödigt att spara allt när jag vet att jag kommer köpa nytt sen ändå..
  • Preggi
    lillronya skrev 2008-08-15 23:28:26 följande:
    Men kan du inte görra klädpaket och sätta in annons i lokala tidningen eller nåt sånt?Klart att du ska sälja overallerna på T!Jag brukar sälja ytterkläder, jeans och annat sånt som ser bra ut fortfarande. Allt som är dassigt och slitet blir till myrorna.
    Jo det kanske jag kan göra. Eller sätta ut på blocket och hoppas att nån nappar...
    Vore skönt att bli av med..
    Många av våra kläder ser ju helt nya ut. Vi har alltid haft så mkt kläder så det är ju få plagg som är slitna..
    Tack för tipsen!
  • Preggi
    lillronya skrev 2008-08-15 23:33:44 följande:
    Känns liksom så synd att bara kasta, tycker jag.
    Ja det är det ju. När man ser så många barn med så fula kläder så skulle man ju vilja ge dom nya istället för att kasta..
    Annars tänkte jag kasnke kolla med öppna förskolan om jag kunde hänga dit nån kasse med bortskänkes..
    NovJenny skrev 2008-08-15 23:37:01 följande:
    Jag har samlat ihop alla bebiskläder här hemma och säger åt vänner som ska ha barn att komma och hämta det de vill ha.
    Det är ju också en idé..
  • Preggi

Nä, om man kanske skulle ta och lägga sig? Bara 2 dagar kvar innan jag börjar jobba...

Godnatt!

• Preggi

Goddag!

Ser att ni velar om NS. Det är jättesvårt att veta innan dom sitter på. Jag hade inte velat ha mer baggy än dom nya jag köpte till P.
    Egentligen tycker jag att de gamla som jag la in på M nu i BT sitter bäst på våra tjejer.
    Fast jag gillar ju när det är baggy med...

• Preggi
    Tjollabolla skrev 2008-08-16 14:41:39 följande:
    Ja jag velar supermkt! Vet inte hur jag ska göra. Om jag ska avbeställa eller inte... Vi har ju toddler här i stan, jag undrar om dom fått in det nya, ser inte så ut. *gaaah*
    Det är jättesvårt! Vilken strl tog du? Har du några NS innan?
    Det är ju jobbigt om de inte passar men de kommer säkert passa. På bild tycker jag inte att de ser så mkt bredare ut. Jag tror att dom är jättefina på! Färgen ser ju jättefin ut!!
    Jag velar om mina eBBe jeans, behålla eller lämna tillbaka?
  • Preggi
    Tjollabolla skrev 2008-08-16 14:50:09 följande:
    Jag har ett par, baggy sand xl. Jag ska ta mig in till stan i veckan och kika på toddler istället för att sitta här och förstora bilder, hehe. Tyckte jeansen var fina på din tös. Fast vääldigt långa! Jag kikade på Ebbe jeansen på bombom i malmö, men jag gillade inte riktigt dom. Kändes lite hårda och stela. Jag föredrar nog baggyjeans iaf, iaf åt en grabb. M var jättefin i bt!!
    Lika bra att kolla i butik då. Bra beslut!
    Jag älskar NS jeans. Matilda har 3 par och Philippa har 3 hon med. Jag tycker ju att ebbe jeansen är fina men frågan är om de är så praktiska med så långt uppvik. Vill ju inte ta en strl mindre heller för då kan dom bli för tajta. Det lutar nog åt att de åker tillbaka. Så himla synd att NS lurven är beige. Annars hade jag velat ha en sån. Vi får se vad det blir istället om jag byter dom.
    Hade vi haft pojkar hade dom nog bara haft baggy. Men jag vill ha några fina som de kan ha till tunika och så. Jag får vela lite till?
  • Preggi
    Tindrisen03 skrev 2008-08-17 17:40:22 följande:
    Jättefina! Måste bara fråga, hur tänker ni som har ungefär lika gamla barn..( min lilla tjej blir 2 i okt) angående suits och bodys. Blir inte det lite opraktiskt snart om de ska börja gå på potta och så? Hittar så många fina suits och bodys just nu men drar mig lite eftersom det kanske inte är aktuellt snart längre. Stora tjejen blev torr strax innan 2-årsdagen och den lilla har varit utan blöja en hel del nu på sommaren och klarat det bra
    Jag har en dotter som blir 2 i slutet av November. Vi har enstaka bodies och suits. Suits används numer bara som pyjamas. Jag tycker inte att suits gör sig så bra på barn som går men det är ju ett bra plagg att ha innanför overall på vintern tex.
    Bodies ska vi behålla nu under hösten för att slippa glipan mellan jacka och byxa. Sen blir det bara tröja.
    Om ni är på gång att sluta med blöja så hade inte jag köpt body och suit.
    belladona skrev 2008-08-17 17:08:50 följande:
    jippi så glad vann dessa  www.tradera.com/auction/auction.aspx www.tradera.com/auction/auction.aspx...  inte billigt  men ville har de till nästan vilket pris som helst   och 92 kan Tara har läääänge
    Grattis!
    Jag missade en auktion idag som jag hade span på...
  • Preggi
    jompa skrev 2008-08-17 18:05:55 följande:
    Preggi: Hur känns det nu ikväll när det är så nära? Är du nervös?Vilken tid börjar du imorgon?Det kommer gå superbra och tiden kommer gå fort och utan att du vet ordet av är du hemma hos dina små tjejer igen.
    Hej!

Konstigt nog känns det faktiskt bra. Det ska bli lite roligt samtidigt är det ju nervöst. Jag tror med att det kommer gå fort. Hoppas bara att det går snabbt att komma in i det.
    Jag ska vara där kl 9 imorgon.
    Jag hade hellre gått med er på shoppingtur..
    Är det en vecka du har kvar?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10