• Preggi

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Duntoffla skrev 2008-08-19 20:37:15 följande:
    Go kväll! Vad bra att det känns bra med jobbet. Haha...köpt saker på jättelänge? Var inte du på Vildänglar i fredags?
    Jo, men fredags var ju för länge sen. Det är ju faktiskt tisdag idag...
    Måste nog gå förbi matador på vägen hem någon dag..
    Vad fin han är Noel i BT. En riktig liten snygging!
    gosmamman skrev 2008-08-19 20:38:40 följande:
    Jo jag fick börja men har inte haft nå lektioner ännu, igår var det bara upptakt och registrering och idag intro på datan. Imorgon är det info med syon och på torsdag börjar allvaret.Dudå, hur känns det? Är det roligt eller bara segt?
    Det känns helt ok, ovant och overkligt. Jag har lite svårt att fatta att jag ska vara där varje dag nu. Det känns väldigt jobbigt bara att komma hem till halv 7 på kvällarna.
    Så fort jag har fått fast anställning så vill jag gå ner i tid...
    Vad säger sambon nu då?
    Tjollabolla skrev 2008-08-19 20:42:12 följande:
    ÅH VAD kul! Vad sa sambon nu då? Jag är fortfarande så j**la besviken på mitt jobb och schema. Vem vill in och jobba mellan 13-16 varje fredag?! När jag dessutom ber dom att lösa en em så ger dom mig en till, den enda dagen jag var ledig innan... Känns riktigt pissigt.
    Tråkigt att det inte känns bra med schemat och ditt jobb. Hoppas att det löser sig...
  • Preggi
    Duntoffla skrev 2008-08-19 20:53:43 följande:
    Tack! haha...ja, det som hände förra veckan var då liksom. Ny vecka=ny shopping! Vad är du sugen på? Blir det NS-lurv? Sen har Addnature lite rea på Nanook om du behöver "vanlig" fleece.
    Jag bestämde mig just för att behålla eBBe jeansen och köpa lurv med. Vi har ju pengar så varför snåla liksom..
    Jag har inte läst tillbaka, gick dom bra dina auktioner?
    Hoppas nån vill bjuda lite på mina med snart..
    Vi ska ha en NS lurv till P tror jag. Sugen på molo lurv med så det kanske blir en av varje? Borde det inte komma mer molo snart till webshopparna? Vi ska ha lite mer molo tror jag.
    Nån NS munk kankse? Vi får se..
    gosmamman skrev 2008-08-19 20:56:31 följande:
    Ja det tar nog ett tag att få in att man inte ska få vara hemma på läääänge.Vilka sena dagar, när börjar du???Det är som en befrielse att gå ner på 75% efter att ha jobbat 100%, hoppas du får fast snabbt.
    Jag har börjat klockan 9 hittills. Men det är svårt nu när jag sitter brevid för jag måste ju anpassa mina tider efter henne jag går med. Sen kan jag ju styra lite själv hur jag ska göra. Men eftersom Fredrik hämtar barnen på dagis så har jag lämnat dom och då känns det skönt att vi inte har stressat på morgon heller. Vi får se, det är rätt skönt att komma hem och maten står på bordet.. Omvända roller..
    Jag tänkte nog gå ner till 87% till att börja med. Min kompis jobbar så. 8-15.30
  • Preggi
    Jen80 skrev 2008-08-19 21:00:00 följande:
    Fy, va tråkigt att det inte blir bra . Tråkigt när man inte kan mötas på halva vägen... Hoppas det löser sig.Preggi: Kommer du hem 18.30 varje dag? Fy, va tråkigt! Hoppas du får fast nu och kan gå ner lite i tid. Men bara man trivs så går det ju lite lättare iaf.
    Ja, nu när jag inte kan välja själv har jag jobbat 9-18. Det känns mindre kul. Börjar ångra att jag sökte heltid. Men det blir säkert bra sen när jag kan styra mer över tiden men det är ju 6 mån provanställning. Det är lång tid! Får se om det är värt mödan när jag får lönen...
    Vad söta dina barn är i BT. Lilla Ava börjar bli stor! Så söt när hon ligger på mage.. Söta lockar med. Såna har min Matilda med.
  • Preggi

Duntoffla, 3600 wow. Grattis! Jag är avis!! VAd säljer du för guldkorn? Mina är uppe i 404 nu... haha! Vi får se om de stiger nåt.. Jag hoppas det..
    Kan inte du dra ett sms till mig om det kommer in lurv till matador på dagen. Då ska jag gå förbi på vägen hem från jobbet...

Grattis på bröllopsdagen Jompa!

• Preggi
    Incommunicado skrev 2008-08-19 21:32:35 följande:
    jag har shoppat av dig på T idag! Förskolekläder, vågar inte ha de finaste Molo på förskolan utan min översyn *ler* men ESL o Katvig är ok.
    Så gjorde jag med förut. Men det slutade med att det fina inte blev så mkt använt så de har sina finaste på dagis med nu. Blir de förstörda så får de bli det hellre det och att de används.
    Vad fin din pojke var i NS och röd blå katvig i BT häromdagen. Jag som sagt att jag inte gillade de ränderna men det var ritkigt snyggt!
    Tjollabolla skrev 2008-08-19 21:33:44 följande:
    Gosmamman: Jag är förskollärare... Fast just nu känns det bara som att dom anställt mig som en vikarie som ska vara där när alla andra vill vara lediga. Usch förlåt att jag bara klagar. Jag är så ledsen ikväll! Jag skulle göra ALLT för att kunna slippa detta...
    Vad tråkigt!! Hoppas att det kan lösa sig!
  • Preggi
    Duntoffla skrev 2008-08-19 21:36:59 följande:
    Ja, en del gick bra medan andra inte blev lika bra. 68 kr för mina fina mintgröna Katvig byxor som är nästan nya Men men...så är det- det brukar uppväga på någon annan auktion istället Ja, jag ska verkligen försöka komma ihåg det. I så fall kanske du får lägga undan en till mig. Har nästan bestämt att det får bli en brun med blå kantband eftersom jag redan haft/har en grå.
    Vad ska du shoppa för alla pengar? BLir det grejer till Noels nya rum?
    Jag kan lägga ut bara jag vet vilken färg och storlek du ska ha. Jag vet inte om vi ska ha lila/röd eller den grå/rosa.
    Jag måste nog slänga ut en ny omgång på T nu när jag har skickat dom här som är ute nu..
  • Preggi
    Jen80 skrev 2008-08-19 21:40:20 följande:
    Lider med dig ! Fy, va trist! Hoppas, som jag skrev tidigare, att det löser sig. *kram*Preggi: Ja, du ser säkert nån ljusning i det hela när lönen kommer . det är sånt jag kan längta till samtidigt som jag ÄLSKAR att vara hemma med barnen och fasar för den dagen jag ska börja jobba. Få hitta nåt roligt jobb ...
    Det kommer jag garanterat att göra. Här ska det shoppas!! Annars är det ju värdelöst att jobba så mkt. Jag älskar att vara hemma med barnen jag med! Vi får skaffa ett barn till snart så jag får vara hemma igen...
    Blir det fler för er eller är ni färdiga?
  • Preggi
    philmKarin skrev 2008-08-19 21:53:08 följande:
    Hello!Hinner inte läsa igenom allt ni skrivit men är det nån som sett MOLOs älgtröja med prickiga ärmar i Sverige nånstans?
    Vi köpte vår på annacill. Men jag tror att de är slut där.
    Jag vill ha en till åt vår andra tjej och väntar på att de ska komma till Sverige. Hoppas att nån mer tar in den. Den är så himla fiiiiin!!
    Duntoffla skrev 2008-08-19 21:50:33 följande:
    Jag har redan shoppat upp dem nästan  Har varit och nallat från mitt "Tradera-konto" så det blir att betala tillbaka först och främst. Sen blir det 2 stjärnbodys och en lurv. Supersnällt att du kan shoppa när de kommer in. (om de får den färgen) Jag ska ha storlek 86 i brun med blå kantband tänkte jag. Ja. ge Tradera en chans till och testa med lägre utpris så kommer de nog sälja.
    Den bruna blir nog jättefin på Noel! Vilken strl tog du på ns jeansen?
    Vågar man ta 1 kr på alla småfolk? Rädd för att ge bort dom.. Vi får se vad som läggs ut först. Det finns ju en hel del urväxta kläder här...
    belladona skrev 2008-08-19 21:52:45 följande:
    Tara har  allt på sig till dagis tycker det är så kul att sätta  på henne fina kläder till dagis
    Ja, visst är det roligt? Fröknarna säger alltid att do mär så fina mina tjejer.
  • Preggi
    Tjejtriss skrev 2008-08-19 22:03:49 följande:
    Justja, jag har inte bara sålt en massa idag, utan även köpt lite Molo:www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=7020...www.tradera.com/auction/auction.aspx...
    Fina.. Jag spanade på dom jag med men dom var ju för stora för oss..
  • Preggi

Duntoffla, jag tyckte det såg ut som jeansen satt jättebra! Jag hoppas att det inte är så blött ute imorgon så P kan ha hennes.
    Jag kollade lite småfolk nu och la till på min minneslista så kan jag se vad liknande plagg gick för innan jag lägger ut mina.
    Hoppas verkligen att mina auktioner stiger lite imorgon..

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10