Inlägg från: gosmamman |Visa alla inlägg
  • gosmamman

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Preggi skrev 2008-08-20 21:25:24 följande:
    Grattis!! Dom är så himla fina!!!
    Tjollabolla skrev 2008-08-20 21:26:25 följande:
    hoppa hoppa!!
    Mmm, jag e liiite skeptisk för när jag klämmt på dom i butik så har jag tyckt att tyget är för stelt, men dom e sååå snygga så jag känner att jag msåte testa. Dom blev ju iaf lite billigare.
    Det var faktiskt sambon som sa att jag skulle buda "hm jeans kostar ju iaf 300" sa han (hihi, men inte alla) men sagt e sagt!!!!

http://www.gucce.se/zoom_product.asp?id=974
    Sååå fiiiin, synd att man inte har liten vagnbebis längre.
  • gosmamman
    Tjollabolla skrev 2008-08-20 21:34:36 följande:
    Alltså ja, jeans är ju ganska dyrt annars med. Jag hittade ett par fina på Kappahl. 249 spänn! Höll på att trilla baklänges, det får man ju massa annat mkt finare för
    Ja, visst är det så. Dom jeansen jag tcyker är fina på tex lindex oxh hm är ju oftast dom som kostar runt 300.
    Nu håller jag tummar o tår för att både jag o tösen ska gilla bysserna.
    Angelinah skrev 2008-08-20 21:34:31 följande:
    såååååå fin!!! å undrans om Ida skulle komma i en sån 92:a  *vill haaaaaa*
    Ja, visst är det lite Ida stil på den Skrattande
  • gosmamman
    Angelinah skrev 2008-08-20 21:40:17 följande:
    Å TJEJER... Tror ni ida kommer i en 92:a vantfleece overall???
    Det tror jag, bebben skulle nog iaf komma i en för hon e ju rätt kort men så är hon ju tjock istället . 92 är väl typiskt en "2års storlek"
  • gosmamman
    Angelinah skrev 2008-08-20 21:45:05 följande:
    ihhhhhh.. då måste jag nästan köpa en sån     tjohoooo...
    Nu tycker jag att du köper den, annars kommer du att ångra dig.

Godnatt på er, måste sova nu. Bebben har sen 2 v tillbaka bestämmt sig för att börja vakna 05 på morgonen igen, jag som trodde hon slutat med det Fundersam

Sov gott
  • gosmamman

Hej hej, kikar in nu men jag försvinner nog lika snabbt igen. Bebben vrålar Maaaaaamaaaaa inne i sin säng så hon kommer nog trilskas ett tag Fundersam

cu

• gosmamman
    Tjollabolla skrev 2008-08-21 19:56:03 följande:
    Hej flickor! Har varit iväg på äventyr hela dagen... Vet knappt om jag vågar skriva det här, men nåja, tjyvläser dom får dom skylla sig själva Jag har varit på ny anställningsintervju! OCH fått jobbet!!! Så jag slipper vara på det andra stället! *otroligt glad* Kände bara att det inte skulle funka och att vi nu fått en sån dålig start så det skulle aldrig gå. Imorgon måste jag bara ringa och säga det till dom  Gaah vad sura dom kommer att bli! Spanade på en sååå söt småfolk tröja idag, blå med flodisar på, oranga kantband. Superfin! Men jag höll mig, har shoppat till mig själv idag inför bröllopet vi ska på på lördag. Det stämmer att dom ändrat modellen. Ca 2 cm kortare och bredare, såg det direkt. Tror dock att det kanske blir bra ändå, Milo har ju en ganska lång bit under kulmagen. Frågade i butiken och dom sa att många hade anmärkt på längden, att det såg ut som klänningar nästan...*uppsats slut*
    GRATTIS till jobbet, guuud så roligt att du slipper det andra stället. Vart ska du jobba nu?

Vad kul med bröllop, sååå kul att få vara ordentligt uppklädd och lyxa en hel kväll. Ska milo med också?
  • gosmamman
    Tjollabolla skrev 2008-08-21 20:02:54 följande:
    Tack!! Det är en annan förskola. Jag ska jobba 75% (fast det är en heltidstjänst så jag kan gå upp när jag vill!) och det är på 1½ år. Det andra var bara fram till jul. Det är ett väldigt invandrartätt område så det är nog en utmaning. Men det känns bra!! Nääe, Milo ska sova borta för första gången! Han ska vara hos mormor och morfar. Hade aldrig gått att han den busen med på ngt sånt nu, hehe. Kan se framför mig hur han står och hoppar på borden och river rubbet där Ska bli kul och se hur det går att sova borta, vi har aldrig haft behov av det förrän nu. Fast mormor är ju som hemma för honom, så jag tror inte han bryr sig direkt. Ja ska bli skönt att få lyxa lite! Imorgon ska jag dessutom gå till frissan och klippa mig och permanenta mig! Har velat länge, men inte vågat. Men nu så Hur går det i skolan? Har du börjat? Känns det bra?
    Vad toppen med jobbet, det kommer gå suuuper bra.

Låter heeeelt underbart, bröllop e ju så fantastiskt roligt.

Ja, jag har börjat. Vi har haft kursstarterna nu och fått lite hemuppgifter men inte riktigt kommit igång med pluggandet. Det tar nog fart under nästa vecka.
    Det känns iaf jätteroligt och spännande att vara i skolan igen Skrattande
  • gosmamman
    Tjollabolla skrev 2008-08-21 20:23:17 följande:
    Åh vad spännande! Och snabbt gick det ju oxå. Går bebben på dagis nu då? Eller det har hon kanske gjort innan med?
    Nej hon har inte börjat på dagis, inskolningen börjar den 8:e sept. Fram tills dess får vi pussla som bara den. Jag har ju mycket studietid som jag själv lägger upp, men sambon jobbar ju skift och även mi mamma så vi får hitta lite luckor här o där så går det nog ihop.
  • gosmamman
    Tjollabolla skrev 2008-08-21 20:43:19 följande:
    Okej, då borde den ju passa ett tag iaf... Hoppas jag!Alla knattar är så fina i bt! Massa fina vinterkläder! Jag har fortfarande inte bestämt mig vad vi ska satsa på.
    Det enda rena vinterplagget jag ska ha är en jacka och ev termobyxa till stortjejjen.
    Bebben har jacka, overall har båda två.
    Vantar också, kanske en varsin ny mössa om jag hittar nån cool.

Vi behöver med höstkläder, gummifleece mm
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10