• lollypop

För alla oss som gillar Lindex. Del 4

Fjärde tråden!
    Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  

http://www.lindex.se/StartPage/StartPage.aspx

En mamma håller sina barn i handen en tid men i sitt hjärta förevigt!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 10:12
    LÄNK TILL BILDTRÅDEN...

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m33253594.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-14 10:56
    LÄNK TILL "RABATTKODSTRÅDEN"

www.familjeliv.se/Forum-3-96/m35025409.html
  • Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex. Del 4
  • Snorky

fast på tex hm så får man byta underkläder/badkläder till barn utan plombering. Där gäller det bara vuxenkläder. Så prova duger ju alltid... jag vet inte vad de har för regler på Lindex.

Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • maggan75
    Tvillingmamma2007 skrev 2008-06-06 21:51:19 följande:
    Puffar för mina sötingar nu när solkrämsdebatten slukade hela tråden Förresten är det nån snäll plussare som skulle vilja lägga in mina sötnosar med Hm-retro shorts + Lindex fem myror T-shirts och solhattar i bildtråden (första kortet i mitt galleri)?
    Fixat
  • Tvillingmamma2007
    maggan75 skrev 2008-06-06 22:21:13 följande:
    Fixat
    Åhhh supertack!!
  • pelagonia

Betr solkrämer..vi har bamse men skall byta nu. Har funderat på Garnier för barn den man kan spraya..Någon som har testat denna ?

Våran Viktor kom den 3/1 till Världen !!
  • Snorky
    pelagonia skrev 2008-06-06 22:25:35 följande:
    Betr solkrämer..vi har bamse men skall byta nu. Har funderat på Garnier för barn den man kan spraya..Någon som har testat denna ?
    den har kombinerat filter... dvs både kemiskt och fysikaliskt och därför vill jag inte ha den till min minsta kille på 1½ år. Annars hade jag också köpt den. Men till barn under 3 år rekomendaras enbart solkrämer med fysikaliskt filter. Vilken djungel det är...
  • pelagonia
    Snorky skrev 2008-06-06 22:29:57 följande:
    den har kombinerat filter... dvs både kemiskt och fysikaliskt och därför vill jag inte ha den till min minsta kille på 1½ år. Annars hade jag också köpt den. Men till barn under 3 år rekomendaras enbart solkrämer med fysikaliskt filter. Vilken djungel det är...
    Ja verkligen..vill deras bästa. Men vilken anv du till dina barn ?
    Våran Viktor kom den 3/1 till Världen !!
  • Snorky
    pelagonia skrev 2008-06-06 22:36:49 följande:
    Ja verkligen..vill deras bästa. Men vilken anv du till dina barn ?
    vi har kört bamse som sagt för 3:e sommaren i rad nu. Men nu börjar tuben vi har just nu ta slut så jag måste också ta ställning till vad vi ska köpa härnäst... det är inte lätt precis. Men som sagt har vi varit jättenöjda med den, men inte så kul om den innehåller eventuella farliga ämnen.
  • sunnanå

Jag har använt de från apoteket ACO men så verkade de också va me på listan för giftiga solkrämer.

Nån som har annan att rekomendera?

så man får byta underkläder på hm på vissa ställen.

ang strumpbyxor så får man då här byta från barnavd men ej på kappahl,på lindex vet jag inte vad som gäller.

Har nån hört nåt sämre om lindexsolskyddskläderna.

Har faktiskt frågat om det finns på kappahl också men verkar inte så. Verkade ju vara nån av er som hade därifrån. hur såg de ut då och vilket skydd för 40 el 50?

• Betty2

sunnanå: Jag har köpt KappAhls (och Snorky var det väl oxå) men kommer tyvärr inte ihåg vilken faktor det var. De är dock kortärmade och du ville väl ha med lång ärm (eller var det någon annan som ville det?). Förresten, nu kom jag på ett tips: även apoteket säljer solskyddskläder i år (inte alla apotek tror jag, men säkert de flesta större apotek). När jag såg dem hade jag redan köpt så jag kollade inte så noga, men jag har för mig att de kan ha varit långärmade?

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex. Del 4