• lollypop

För alla oss som gillar Lindex. Del 4

Fjärde tråden!
    Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  

http://www.lindex.se/StartPage/StartPage.aspx

En mamma håller sina barn i handen en tid men i sitt hjärta förevigt!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 10:12
    LÄNK TILL BILDTRÅDEN...

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m33253594.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-14 10:56
    LÄNK TILL "RABATTKODSTRÅDEN"

www.familjeliv.se/Forum-3-96/m35025409.html
  • Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex. Del 4
  • Betty2

Jag försökte hitta info om kläderna på apotekets hemsida med lyckades inte. Såg bara ett foto på ett barn med solskyddskläder på sig på sidan om solkrämer för barn, och den ser kortärmad ut - så jag kanske minns fel. Hittade dock detta ang zinkoxid, och de kan väl antas vara lite mer objektiva än tillverkarna? (Det verkar så när man läser om vad som utreds osv.)

www2.apoteket.se/Apoteket/om/Aktuellt/Miljogifter_solskydd.htm

• sunnanå

så det ska finnas nu solskyddskläder på kappahl men varför säger expiditen att det inte finns,borde ju ha sagt om det var slut men ändå finns så kan man ju kolla på andra kappahl.

hur ser de ut därifrån och vilka storlekar finns?

Jag har enlångärmad sen förra sommaren till sonen från pop och de från lindex kortärm.

Tycker väl att om man har såna kläder så borde man klara sig från att smörja sig med massa krämer som då inte heller är bra att använda.

• Betty2

Det finns (fanns?) en killvariant och en tjejvariant på KappAhl (som jag hittade). Killvarianten som vi har är 2-färgad blå. Mörkblå byxor (shorts) och mörkblå överdel med ljusare blå ärmar och ett tryck i ljusare blått fram. När jag såg bild på Lindex solskyddskläder tyckte jag att de var snyggare, men KappAhls duger de oxå. Tjejvarianten tror jag var väldigt lik, men så klart rosa i stället. Det är dubbelstorlekar, vi har köpt 86/92 och de passar bra trots att killarna bara är ca 78 cm långa. Kommer inte ihåg vad minsta storleken var, men tror att även 74/80 fanns (och större).

• Snorky

här är kappahls...

Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Betty2

Vad bra, där fick du ju se exakt hur de ser ut. Var lite svårt att beskriva med text, och när man inte har dem framför sig.

• Snorky

jag tycker tvärtom... jag tycker kappahls var finare än lindex! Jag tänkte ju vänta och köpa de som var finast. Men orkade aldrig vänta på lindex. Kappahls kom jättetidigt... typ början av april, kanske tom i mars??? Så jag var så rädd att de skulle hinna ta slut, då jag tyckte de var fina. Det värsta jag vet är att sätta på barnen kläder jag inte gillar! Även om funktionen är bra... haha

• Snorky

jo, solskyddsfaktorn är 40 på de och de kostade 249:- på ord. pris... men kappahl har ju jämt och ständigt kuponger. Sen finns det ju en 25% kupong i rabattråden att skriva ut också!

• sunnanå

Tack för bilden då ska ja kolla,man har ju rabatter från kappahl också. finns det bara för upp till 86/92 el större storlekar också?

så det var rosa till tjejen på kappahl också.

såg att det fanns tillhörande kepsar till de från lindex med längre baktill på nacken,precis samma mönster.

Just det,vilket pris var de från kappahl?

• sunnanå

Ok så då var lindex billigare,199 kr men köpte de då de gick för 25 % så då kunde man ju inte låta bli att köpa,eftersom de verkligen behövs.

Eftersom de från kappahl kom så tidigt så kanske de redan sålt slut på en del affärer för här finnas inga,ska kolla en gång till nu då jag har sett hur de ser ut,tackar så mycket för bilderna.

• Snorky

jag har 86/92 och 98/104 på mina... jag tror de dessutom fanns i större storlekar än så!

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex. Del 4