• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • imaj

En fråga:
    Finns det något negativt med Bugaboo Cameleon?
    Är sjuk sugen på att köpa en, men har inte riktigt råd egentligen... så säg något negativt som gör att jag blir mindre sugen! :P

• Trojka
    Mamisita skrev 2008-06-24 19:39:43 följande:
    Såg att ni pratar ståbrädor... Försökte testa med dottern idag och det gick inte bra då hon för det första bara ville stå i 5 sek. För det andra så tycker jag att barnet verkar hamna så konstigt när man använder liggdelen. Jag som är kort får det nog kämpigt med höjden på styret om ståbräda blir aktuellt. Förstå inte riktgt hur det ska fungera praktiskt..Föresten ni som använder bräda stod era barn frivilligt på brädan i början eller fick ni "öva" för att få det att fungera?
    Förstår inte riktigt vad du menar med att barnet hamnar konstigt då liggdelen är på? Både våra killar (3½ år o 5 år) står bra fastän liggdelen är på.
    Sen det där med höjden på styret, en vanesak. Jag är också tre äpplen hög (155) och tyckte det var lite jobbigt i början, men nu kör jag alltid med högsta läget (även när ingen åker bräda). Asskönt ju!
  • Mamisita

Trojka: hihi ja då är du ju i min längd Med brädan vi testade så tyckte jag att dottern hamnade så långt fram mot vagnen att hon knappt fick plats. Brädan var kanske felmonterad då? Fast och andra sidan så stod hon ju bara still i sådär 5 sek så det var svårt att verkligen testa Få se om jag kan vänja mig, bytte gecko mot cam pga höjden på styret då jag tyckte det var för högt.

• modestyclara
    Irish skrev 2008-06-24 10:01:59 följande:
    Nu har jag lagt ut min vagn på blocket, jag hoppas på en snabb affär så jag kan få min bugaboo längtar.... ska bara hitta en snygg skötväska och bestäma färg, ni får gärna komma med förslag på färger.Amv'nder ni era vinterhjul året om eller enbart på vintern. Funderar på om man ska köpa dem direkt eller vänta.
    Jag använder vinterhjul året om, på landet där det bara finns skogsstigar och i kohagen
  • modestyclara

Sunshine comes after rain skrev 2008-06-24 11:03:46 följande:

Ni som har en Cam - hur stort barn får plats i vagnen? Kan vagnen användas ända tills barnet helt slutat åka vagn dvs till typ 3,5år? Eller behöver man byta tidigare av något skäl?/L
    Absolut. Jag har både cam och gecko (som är mindre). Min dotter på tre år sitter br ai geckon. Man behöver ingen mer vagn!
  • modestyclara
    Bellahhh skrev 2008-06-24 11:09:03 följande:
    Orkar någon vänlig själ räkna ut vad en cam utan liggdel kostar på babytrader just nu? Funderar på att sälja geckon, liggdelen bara ligger ju där helt oanvänd o grejer känns som den kan få ett bättre hem :)
    Nä behåll geckon! den är så mycket skönare att köra än camen tycker jag. Köpt till lite cam-toppar om du vill ha förnyelse istället!
  • Trojka
    Mamisita skrev 2008-06-24 20:08:56 följande:
    Trojka: hihi ja då är du ju i min längd Med brädan vi testade så tyckte jag att dottern hamnade så långt fram mot vagnen att hon knappt fick plats. Brädan var kanske felmonterad då? Fast och andra sidan så stod hon ju bara still i sådär 5 sek så det var svårt att verkligen testa Få se om jag kan vänja mig, bytte gecko mot cam pga höjden på styret då jag tyckte det var för högt.
    Är det BBs egna ni har?
    Jag kan knappt köra våra andra vagnar längre (Zapp och Sitty) då det blir så lååågt att styra!
  • modestyclara
    FridaLee skrev 2008-06-24 18:59:43 följande:
    ni som har ståbräda på era vagnar får det stora barnet plats bra innanför handtaget? är det svårt att gå med den på?
    Jag har provat lite olika ståbrädor men gillar bugaboos bäst, mest för att den är lätt att fälla uppnär den inte används och för att det inte blir repor på chassit som av ex kiddy board. Min dotter på 3 år får plats br ainnanför handtaget, ibland när vi går längre sträckor sitter hon på brädan med benen i kors -funkar utmärkt för 2-timmars promenader.
  • SStina

Jaha då har man sytt sin första dyna till Bugaboon ..en frottehanduk från COOP inhandlades och satte fleece på baksidan.....bild fínns i biltråden!Förvånad

Vi har fått två underverk genom IVF en pojke född 9401 och en flicka född 0710
  • modestyclara
    imaj skrev 2008-06-24 20:01:01 följande:
    En fråga:Finns det något negativt med Bugaboo Cameleon?Är sjuk sugen på att köpa en, men har inte riktigt råd egentligen... så säg något negativt som gör att jag blir mindre sugen! :P
    Det ska väl vara att man inte kommer åt varukorgen när man har liggdelen på samt att de små hjulen inte tar sig igenom snövallar eller skogsstigar och kohagar Men det går alltid att lyfta av liggdelen enkelt för att komma åt varukorgen och det finns vinterhjul/terränghjul att köpa till...
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14