• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • kristinaa75

Är det ngn som hunnit skicka tillbaka sitt chassi till Babytrader och fått tillbaka ett nytt? Hur lång tid tar det? Vill inte vara utan vagn i flera veckor!!!

• AnniPanni
    kristinaa75 skrev 2008-06-04 14:02:48 följande:
    Är det ngn som hunnit skicka tillbaka sitt chassi till Babytrader och fått tillbaka ett nytt? Hur lång tid tar det? Vill inte vara utan vagn i flera veckor!!!
    inte skickat mitt än men jag har blivit lovad att det ska finnas ett nytt hos babytradera till mig där första veckan i juli när jag skickar ner mitt gamla och att de ska skicka iväg det _bums_ när de får mitt chassi. Max 2 dagar enligt kontakten på BT i alla fall. Nu har jag iof mailat en hel del med de och hmm diskuterat alla turernaa kring detta chassi.
  • myHappiness

Hittat hit!

kristinaa75 skrev 2008-06-04 14:02:48 följande:
    Jag skickade mitt igår och det har nu lämnat landet. Räknar med att de får det i morgon, senast fredag, de lovade att skicka nytt samma dag de får det gamla. Hoppas få det nya i början av nästa vecka. Fick lägga ut 382 kr för frakten
  • kristinaa75

Hade först inte tänkt skicka tillbaka mitt, tänkte att det går nog bra ändå trots att det glider och jag blev så sur över att först ha blivit lovad ett nytt utan krångel och nu ska man behöva vara utan vagn (5-7 arbdagar har de sagt) + betala frakt o krånglet att ta sig till posten osv.. men nu glider det mer o mer så jag har väl inget val ändå, inte så kul att ha ett trasigt chassi, lite arg bara.

• AnniPanni
    kristinaa75 skrev 2008-06-04 14:12:24 följande:
    Hade först inte tänkt skicka tillbaka mitt, tänkte att det går nog bra ändå trots att det glider och jag blev så sur över att först ha blivit lovad ett nytt utan krångel och nu ska man behöva vara utan vagn (5-7 arbdagar har de sagt) + betala frakt o krånglet att ta sig till posten osv.. men nu glider det mer o mer så jag har väl inget val ändå, inte så kul att ha ett trasigt chassi, lite arg bara.
    Jag hade lite samma tanke men det blir bara värre o värre nu för varje dag. Tycker att man har all rätt att vara lite arg på allt då man blivit lovad nytt chassi och sen huxflux så ska man vara utan vagn och får bara ett ersättningschassi om det man skickar ner glider för mindre än 25kg. Jag gjorde det där testet på mitt chassi o det gled ner vid 23 kg, jag kan alltså inte ens kliva av en innerstdsbuss med 5cm til marken utan att handtaget glider med bara min 8 kilos bebis i vagnen o det skulle ju nästan vara ok enligt den där max 25 kgs policyn. Vart ett par arga mail till BT (vet att det är Bugaboos fel så de fick ett par mail de med)
  • myHappiness

Vilken bas tycker ni är snyggast till denim topp? Har röd, men fegar nog ur och köper en mindre flashig färg, som brun, sand, eller kanske grey. Känns som man kommer dra till sig så många blickar med den röda basen på liggdelen, blir mkt färg.

• Emmsan

åhh va ni flyttar på er idag :)

• myHappiness

BT är ganska så snälla, trots allt strul tycker jag, som förhandlade till mig en ståbräda till superdeal som kompensation för allt strul.

• AnniPanni
    myHappiness skrev 2008-06-04 14:22:45 följande:
    Vilken bas tycker ni är snyggast till denim topp? Har röd, men fegar nog ur och köper en mindre flashig färg, som brun, sand, eller kanske grey. Känns som man kommer dra till sig så många blickar med den röda basen på liggdelen, blir mkt färg.
    Det är ju fint ju! Jag är kanske inte som gillar en massa färg på barnvagnar i normala fall men jag såg en "godisbugga" för ett par veckor sedan och det var superfin! Typ rosa suflett, orange sittdelsöverdrag och röd bas... den var så himla somrig!
  • myHappiness
    AnniPanni skrev 2008-06-04 14:24:39 följande:
    Det är ju fint ju! Jag är kanske inte som gillar en massa färg på barnvagnar i normala fall men jag såg en "godisbugga" för ett par veckor sedan och det var superfin! Typ rosa suflett, orange sittdelsöverdrag och röd bas... den var så himla somrig!
    Ska ha bebis i sept, då börjar ju mörkare tider. Kanske kommer att älska den röda då, som kommer att liva upp i höstrusket..
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14