• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Fröken Småland
    jule skrev 2008-06-04 13:11:59 följande:
    har hitta hit oxå... idag har jag fått paket på posten.. en gul sittdelstop, ska bli nice att ha att växla med tror d blir toppen till min orangea sommarsuffla å snadbas eller vad tror ni ?
    Det kan inte bli för mycket färg nu i sommar...
  • AnniPanni
    myHappiness skrev 2008-06-04 14:30:27 följande:
    Ska ha bebis i sept, då börjar ju mörkare tider. Kanske kommer att älska den röda då, som kommer att liva upp i höstrusket..
    Just rött är ju en superfin färg som passar hela året. Jag är ju som sagt en aning tråkig o har själv bara rosa klädsel på sommaren (vette tusan varför det blivit så)o gärna mörkare färger på vintern. Jag tycker att just den röda är en varm o härlig färg på basen. Själv har jag en grå o det är såååå trist *s*.
    Nu har jag den grå basen, svart sittdel, rosa sommarsuflett, rosa parasoll, rosa skip hop expo o en unge som bara har rooosa *s*.. det är farligt med tre tjejer ju - man fastnar lätt i "det rosa träsket"
  • Fröken Småland

Det är mycket prat om felaktiga chassin från Babytrader just nu och jag förstår att det är problematiskt att vara utan vagn. Men kan inte någon föreslå Babytrader att ni betalar en pant så de kan skicka ett nytt chassi. Och så betalas panten tillbaka när de fått det trasiga chassit? För många är det nog lättare att undvara t ex tvåtusen kronor än att vara utan vagn några veckor. Och då har man ju emballage, plus att Babytrader kan lägga i en fraktsedel för returen. Det är väl inte för mycket begärt?

• NileNile

Mamma2003. Tyvärr så är detta en policy som Bugaboo har bestämt svarar de bara. NÄr man lägger fram andra lösningar så verkar de inte vara öppna för diskussion tyvärr.

• AnniPanni
    mamma2003 skrev 2008-06-04 14:37:50 följande:
    Det är mycket prat om felaktiga chassin från Babytrader just nu och jag förstår att det är problematiskt att vara utan vagn. Men kan inte någon föreslå Babytrader att ni betalar en pant så de kan skicka ett nytt chassi. Och så betalas panten tillbaka när de fått det trasiga chassit? För många är det nog lättare att undvara t ex tvåtusen kronor än att vara utan vagn några veckor. Och då har man ju emballage, plus att Babytrader kan lägga i en fraktsedel för returen. Det är väl inte för mycket begärt?
    Nja det är ju en policy ifrån Bugaboo att man ska skicka ner sitt gamla chssi innan man får det nya. Antagligen pga alla dessa felaktiga chassin som hamnat på Blocket mm *suck*. Jag har försökt komma runt den policyn men det verkar inte gå. Babytrader är hinmla bra att göra med, det är ju tyvärr bugaboo som bestämt reglerna nu
  • Senap

*hoppar mellan trådarna och hittar hit*

I Haven't Lost My Mind, It's Backed Up On Disk Somewhere
  • Fica

Vad är det för våg man ska använda när man ska kolla handtaget på buggan, fattar nada?
    Mitt glider bara jag drar en tom vagn upp för ett litet trappsteg här hemma. Dessutom har skruven på den sidan lossnat så jag fått ersätta den med en ny.

• Infinite Joy
    AnniPanni skrev 2008-06-04 14:19:49 följande:
    Jag hade lite samma tanke men det blir bara värre o värre nu för varje dag. Tycker att man har all rätt att vara lite arg på allt då man blivit lovad nytt chassi och sen huxflux så ska man vara utan vagn och får bara ett ersättningschassi om det man skickar ner glider för mindre än 25kg. Jag gjorde det där testet på mitt chassi o det gled ner vid 23 kg, jag kan alltså inte ens kliva av en innerstdsbuss med 5cm til marken utan att handtaget glider med bara min 8 kilos bebis i vagnen o det skulle ju nästan vara ok enligt den där max 25 kgs policyn. Vart ett par arga mail till BT (vet att det är Bugaboos fel så de fick ett par mail de med)
    Nu kan jag inte de här kilona exakt, men är det inte så att man får ha ett barn på max 17 kg och lastat i varukorgen max 8 kg? Dett ablir ju 25 kg... bara det att de har glömt bort att vagnen väger också.
  • lilla sandra

Hur kan man se om BT har skickat vagnen?
    Jag är lite småputt, hade tänkt att dottern skulle få åka i buggan fram tills lillkotte kommer.
    Men hon bröt benet igår o måste sitta plant med benet!!!
    Det kan hon ju inte göra i sittelen o jag vette 17 om hon blir så glad åt att sitta i liggdelen..

• Kajsan

lillebror ja skrev 2008-06-04 15:46:33 följande:

Någon som vet något om Babytrader rabatt på 50 EUR??Finns koden kvar??
    Jag svarade dig i förra tråden.
    Om den inte står på hemsidan kan man mejla och fråga efter den och då få den på det viset.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14