• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • tulle17

Jag älskar min Bee vagn! Jag använder den till en 7 åring och en 2 åring. Den är underbar att köra även med större barn.Han sitter jätte bra, även fast han är 7 år.(Han har ett handikapp)Selen till min 2 åring knäpper jag bara vid midjan , det går jätte bra.

• Lille Mammsen
    modestyclara skrev 2008-07-08 20:42:02 följande:
    Jag var så nojjig med min son för jag körde en P&T (typ ingen stötdämpning alls) på frusen snö (med frusna skoavtryck). Skumpade som sjutton så jag var tvungen att fråga när jag var hos barnläkare ifall de kan få shaken baby syndrome av skakningarna i vagnen. Gud vad läkaren garvade *rodnar*
  • Lille Mammsen
    Sweetsugar skrev 2008-07-08 22:20:01 följande:
    Ingen som vet vart kan kan köpa bag clips till cameleonen??
    Bugaboos egna kunde köpas hos simpleworld...vete f-n hur/vart denna butik nu tar vägen?? deras web står ingen ting om att upphöra.....jaja..tror dessa inte passa 100% på cam...fanns andra bra bagklips här som många köpt...har du ej läst igen om allt...dvs om du redan fått svar!
  • Lille Mammsen
    Sylt skrev 2008-07-08 23:23:58 följande:
    Tacka vet jag Uj *hukar för ägg* Jag får nog vela lite till.... tack för hjälpen!
    *hukar jag meee*
  • Billabong
    jessica1979 skrev 2008-07-08 10:53:13 följande:
    PARASOLL-FRÅGOR: Hur bra är parasoll egentligen? Hört väldigt delade meningar. Vilken färg är snyggast till grå bas/sand topp? Skyddar sand sämre än en mörkare? Blir det varmt med ett svart? Tack för hjälpen!
    Ms Ms Kanga skrev 2008-07-08 11:00:54 följande:
    Bugaboos parasoll är jättebra, sitter fast ordentligt och går att vinkla. Jag tror inte att sand skyddar sämre för det har en silver insida som tar bort solljuset. Däremot skulle jag inte välja ett grått parasoll för det ser fult solblekt ut redan från början hellre ett svart i så fall om du vill ha en mörk färg.
    Jag har grått parasoll till min grå bas - och det är skitsnyggt! Inte alls solblekt o fult... Tycker det är snyggast och smartast att ha samma som basen så kan man byta sittdelstyg sedan om man vill o ändå matcha. Men som alltid är det väl en smaksak...
  • Noiis

Bee'n verkar vara en Love-hate vagn Fundersam alla tycker så olika. Personligen så fattade jag inte att det var en bee jag stod vi första gången jag såg den.. (Kan ju ha med att göra att det var ett barn som lekte med bee'n och dennes "syster?!" drog runt på en barn vagn inne på sprall...)
     hade fått för mig att det skulle va lite större. Den är ju så himla liten! Är den inte väldigt låg???

• Billabong
    Noas mamma skrev 2008-07-07 15:18:23 följande:
    Vad tycer ni gammla chassit VS nya! är så sugen på att sälja min cam och sen köpa en ny :D Ha en hel del tillbehör så om jag tar allt och säljer så får jag säkert ihop så att jag kan köpa en helt ny från babytrader. Har dom lång leverens tid? Ja jag e skadad!!!
    Fördelarna med gamla chassit verkar vara att handtaget inte går sönder och glider i sitt fäste uppåt o neråt... Och att knapparna man skruvar på fungerar bra som stoppar för skötväskan så att den inte glider ner.
    Finns säkert andra fördelar med nya chassit som ngn annan kan redogöra för.
  • Noiis
    Billabong skrev 2008-07-09 01:59:25 följande:
    Fördelarna med gamla chassit verkar vara att handtaget inte går sönder och glider i sitt fäste uppåt o neråt... Och att knapparna man skruvar på fungerar bra som stoppar för skötväskan så att den inte glider ner. Finns säkert andra fördelar med nya chassit som ngn annan kan redogöra för.
    jag har lugnat mig, tagit ett djupt andetag och kommit fram till att nej jag måste inte köpa en ny vagn :D
  • Lourdes
    mallan brallan skrev 2008-07-08 23:05:35 följande:
    Nu är jag igång igen! Det här med Been va,det är inte så lätt att resa kommunalt med den som man skulle kunna tro...Dels är hjulen små och fastnar lite här å var, sen när man ska häva den t.ex. upp eller ner eller om den fastnat GÅR inte det, i och med att det är fjädring på alla 4 hjul!
    Jag har rest en hel del med Been, buss och tåg och snart blir det flyg och jag har aldrig fastnat med hjulen, hur har du lyckats med det
    Tycker den var super smidig. Var tex den enda vagnen på tåget vid midsommar som fick plats i gången. 
    Jag sålde precis min cam och har nu bara Been. Camen blev aldrig använd och sonen gillar Been mer. Jag tycker det är en super vagn inte bara som resevagn. Hade dock inte haft den som enda jag till ett barn som inte är över ett år.
  • mammatill2härligavildar

Tycker ni som har cameleon att man behöver bag clips till att hänga skötväskan i???

Har beställt en Ju Ju BeAll som jag ska hämta idag (jippi) men jag beställde inte dom clipsen som fanns från JuJu eftersom jag tänkte prova utan först, men det kanske var dumt???

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14